Урок: Дискусія-узагальнення на тему: «У чому сенс життя?» (за твором Осипа Турянського «Поза межами болю»)

Мета: допомогти учням зрозуміти, у чому полягає зміст життя людини, усвідомити важливу перевагу духовного над матеріальним; розвивати вміння розпізнавати й розуміти справжню вартість речей, явищ, почуттів, формулювати свої думки; сприяти вихованню толерантності під час дискусії.

Читати

Урок: О. Турянський. «Поза межами болю». Ідея перемоги духа над матерією

Поглибити знання про творчий світ Осипа Турянського; з'ясувати типологію та генезис формування особливостей образів-символів «Поза межами болю» з огляду на біографію й подальшу творчість О. Турянського; поглибити навички аналізу художніх образів; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, поваги до жінки.

Читати

Урок: Осип Турянський. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Поза межами болю». Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності

Ознайомити учнів із творчістю Осипа Турянського, дослідити зовнішню й внутрішню структури твору «Поза межами болю», принципи організації системи персонажів, визначити жанрову специфіку твору; розвивати аналітичне мислення учнів; пробудити патріотичний дух та любов до Батьківщини, виховувати інтерес до творчості письменника.

Читати

Урок: Богдан-Ігор Антонич. Поезії «Зелена Євангелія», «Дороги», «Різдво». Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів

Мета: проаналізувати вірші Богдана-Ігоря Антонича з метою вивчення особливостей творчої манери поета; розвивати образне мислення учнів; сприяти вихованню високих моральних почуттів. 

Тип уроку: комбінований. 

Обладнання: тести, книги Б.-І. Антонича, таблиця «Творча спадщина митця», епіграф.

Читати

Урок: Література в західній Україні до 1939 р. Життя й творчість Богдана-Ігоря Антонича. «Автопортрет», «Вишні». Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій

Мета: ознайомити учнів з біографічними відомостями Богдана-Ігоря Антонича; розкрити особливості поетичного таланту митця; навчити учнів бачити й відчувати красу навколишнього світу, розвивати мовлення, навички виразного читання; виховувати високу культуру почуттів.

Читати

Урок: Контрольний твір-роздум на тему: «Значення п'єси Миколи Куліша “Мина Мазайло” вчора й сьогодні»

Формувати уміння й навички створення творів- роздумів на основі власного досвіду; розвивати зв'язне писемне мовлення учнів, уміння виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із вивченим матеріалом; виховувати почуття гордості за приналежність до українського народу, любов і повагу до рідної мови.

Читати

Урок: М. Куліш. «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови. Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів та ситуацій

Мета: поглиблювати знання про драматургію, засоби творення комічних ситуацій; показати зв'язок літератури та театрального мистецтва; виробляти вміння працювати з текстом, розуміти його; виховувати любов до рідного народу, інтерес до свого родоводу. 

Обладнання: список дат, що стосуються творчого шляху М. Куліша; словник літературознавчих термінів.

Читати

Урок: Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації

Подати відомості про життєву основу п'єси «Мина Мазайло», з'ясувати причини появи в суспільному житті України національного нігілізму; розвивати вміння самостійно мислити, давати власну оцінку прочитаному, аналізувати тематику, образну систему твору; формувати активне несприйняття таких моральних рис, як скупість, підлабузництво тощо.

Читати

Урок: Розвиток національного театру, драматургії 1920–1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Зв'язок із театром Л. Курбаса

Розкрити учням традиції, які успадкував український професійний театр у XX ст. від класичного, роль Леся Курбаса в його створенні, ознайомити з творчою біографією Миколи Куліша; розвивати уміння сприймати на слух нову інформацію, виділяти головне, вести конспект; виховувати в учнів любов і повагу до українських митців.

Читати

Урок: «Як варити і їсти суп із дикої качки», «Сом». Оптимізм, любов до природи, м'який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні

Мета: ознайомити учнів із творами збірки «Мисливські усмішки»; розвивати творчу уяву школярів, спостережливість, уміння аналізувати прочитане; виховувати любов до рідної природи. 

Тип уроку: комбінований. 

Обладнання: збірник «Мисливські усмішки», ілюстрації до нього, епіграф.

Читати