Урок: Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу

Мета: 

  • навчальна: поглибити знання школярів про життєвий і творчий шлях Лесі Українки 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати поезію, коментувати її, визначати основні художні засоби; 

  • виховна: на прикладі життя поетеси виховувати силу волі, цілеспрямованість, активну громадянську позицію, патріотизм.

Читати

Урок: Тарас Шевченко. Філософська лірика. «Думи мої, думи мої…» (1847)

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з вивчення життєвого та творчого шляху Т. Шевченка; опрацювати ідейно-художній зміст твору «Думи мої, думи мої…»; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати поезію, коментувати її, визначати основні художні засоби; 

  • виховна: формувати світогляд, виховувати любов до української літератури. 

Читати

Урок: Роздуми Т. Шевченка про плинність, скороминущість життя людини на землі, про долю людини. «Ой три шляхи широкії…»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з вивчення життєвого та творчого шляху Т. Шевченка; опрацювати ідейно-художній зміст твору «Ой три шляхи широкії» в контексті біографії митця; визначити мотиви написання поезії; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати поезію, коментувати її, визначати основні художні засоби; 

  • виховна: формувати світогляд, виховувати почуття поваги до творчості українських майстрів слова, усвідомлювати громадянські позиції.

Читати

Урок: Усвідомлення місії поета. Роздуми Т. Шевченка про власну долю, долю України «Мені однаково, чи буду…»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з вивчення життєвого та творчого шляху Т. Шевченка; опрацювати ідейно-художній зміст твору «Мені однаково, чи буду…», який належить до циклу «В казематі», звертаючи увагу на художнє втілення громадянських почуттів у вірші; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно читати поетичні твори, уміння аналізувати, спостерігати, робити висновки; 

  • виховна: виховувати почуття поваги до творчості Кобзаря, формувати патріотичні почуття.

Читати

Урок: Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання

Мета: 

  • навчальна: поглибити знання учнів про лірику як один із основних літературних родів, подати відомості про Тараса Шевченка, наголосивши при цьому на його звільненні з неволі, продемонструвавши причини покарання поета царем, охарактеризувати творчість Кобзарі на в період заслання; 

  • розвивальна: розвивати усвідомлення значення поетичного слова, уміння аналізувати, спостерігати, робити висновки; 

  • виховна: виховувати почуття поваги до українського Кобзаря. 

Читати

Урок: Контрольна робота № 1 (укр. літ., 8 клас)

Мета: 

  • навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивчених тем; 

  • розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення; 

  • виховна: виховувати старанність, відповідальність.

Читати

Урок: Література рідного краю. легенда «Кошовий Сірко»

Мета: 

  • навчальна: ознайомити учнів із художніми творами митців рідного краю, серед яких народна дума про Івана Сірка, проаналізувати ідейно-художнє спрямування твору; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки, формувати світоглядні позиції; 

  • виховна: любов до рідної літератури, формувати естетичні смаки.

Читати

Урок 2: Позакласне читання. Володимир Малик «Черлені щити»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над романом В. Малика «Черлені щити», навчати аналізувати образи головних героїв, опрацювати історико-художній зміст; 

  • розвивальна: розвивати навички зіставлення, порівняння, уміння проводити паралелі, робити висновки; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, патріотичні почуття, усвідомлення важливості історичної спадщини.

Читати

Урок: Позакласне читання. Володимир Малик «Черлені щити»

Мета: 

  • навчальна: ознайомити школярів із романом В. Малика «Черлені щити», історичною основою, сюжетом; допомогти усвідомити ідейно-художні особливості роману; 

  • розвивальна: розвивати навички зіставлення, порівняння, уміння проводити паралелі, робити висновки; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, патріотичні почуття, усвідомлення важливості історичної спадщини.

Читати

Урок: Розвиток зв'язного мовлення. Образ Марусі Богуславки. Проблема вибору, душевна роздвоєність головної героїні народної думи

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над проблематикою української народної думи «Маруся Богуславка», навчати школярів логічно, послідовно викладати в письмовій формі свої міркування щодо прочитаного; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, робити висновки, оформлювати свої думки на письмі; 

  • виховна: виховувати загальнолюдські морально-етичні цінності. 

Читати