Урок: Проблема особистості в сучасному світі у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над ідейно-художнім змістом твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути», розглянути проблему особистості в сучасному світі; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки щодо сучасних проблем, із якими стикається людина, розвивати логічність; 

  • виховна: виховувати чесність, порядність.

Читати

Урок: Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» — повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей

Мета: 

  • навчальна: подати короткі відомості про Ніну Бічую, навчати переказувати сюжет твору, пояснювати особливості композиції; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки про справжню дружбу, відповідальність; 

  • виховна: виховувати чесність, відповідальність. 

Читати

Урок: Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над ідейно-художнім змістом оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм», навчати характеризувати образи діда Платона та діда Савки, коментувати той важливий моральний урок, який продемонстрували ці герої власним самовідданим учинком; 

  • розвивальна: розвивати вміння вдумливо читати твір, висловлювати власну думку про поняття патріотизму у воєнний та мирний часи; 

  • виховна: виховувати почуття патріотизму, поваги до героїв Другої світової війни. 

Читати

Урок: Олександр Довженко — видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про Другу світову війну. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявленні під час воєнного лихоліття

Мета: 

  • навчальна: подати найголовніші факти з біографії Олександра Довженка, навчати виокремлювати у творі основне; 

  • розвивальна: розвивати вміння вдумливо читати твір, коментувати важливі деталі, визначати ідею твору; 

  • виховна: виховувати почуття патріотизму, поваги до героїв Другої світової війни. 

Читати

Урок: Час і вічність у повісті. Символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною», навчати пояснювати образи часу й вічності в повісті; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні роздуми про проблему часу, вічності в житті людини, а також про мужність, силу українських жінок; 

  • виховна: виховувати мужність, силу волі як рис характеру, що необхідні для боротьби зі злом.

Читати

Урок: Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Непереможна сила почуття, що керує вчинками, поведінкою героїв, впливає на їхній вибір

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною», навчати пояснювати; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки про проблему кохання в житті людини, важливості цього почуття; 

  • виховна: виховувати повагу до почуття кохання. 

Читати

Урок: Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною», навчати пояснювати роль і сенс кольорів, звуків, роль пейзажу; 

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки про проблему волі людини й можливості досягнення волі в сучасних умовах; 

  • виховна: виховувати усвідомлення особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних для боротьби зі злом.

Читати

Урок: Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги — протест проти будь-якого насильства над людиною. Вічний тип шукача правди

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною», навчати аналізувати образи головних героїв; 

  • розвивальна: розвивати вміння робити власні висновки, аналізуючи вчинки персонажів, аналізувати головні образи; 

  • виховна: виховувати усвідомлення особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних для боротьби зі злом.

Читати

Урок: Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті

Мета: 

  • навчальна: подати інформацію про Михайла Коцюбинського як видатного майстра слова, ознайомити школярів із поняттям композиція та сюжет; 

  • розвивальна: розвивати вміння робити власні висновки, аналізуючи вчинки героїв, аналізувати головні образи; 

  • виховна: виховувати усвідомлення особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних для боротьби зі злом.

Читати

Урок: Література рідного краю. Петро Василенко «Печенізьке поле»

Мета: 

  • навчальна: ознайомити учнів із творчістю харківського поета Петра Пантелійовича Василенка; 

  • розвивальна: розвивати в школярів інтерес до культури та літератури рідного краю, формувати світоглядні позиції, розвивати вміння виразно й вдумливо читати тексти художньої літератури, висловлювати власні міркування щодо прочитаного; 

  • виховна: виховувати в учнів повагу до історичного минулого Харківщини. 

Читати