Урок: Жанрові, композиційні особливості твору «Таємний посол»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над тетралогією Володимира Малика «Таємний посол», навчати визначати ознаки історико-пригодницького роману, пояснювати особливості композиції твору, визначати його головну думку; 

  • розвивальна: розвивати уважність, спостережливість, логічне мислення, уміння доводити свою думку; 

  • виховна: виховувати любов до рідної країни, її історії, прищеплювати інтерес до читання історичних романів.

Читати

Урок: Проблеми морального вибору та зради (Ненко, Чорнобай). Іван Сірко — мудрий ватажок, щирий патріот України

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над тетралогією Володимира Малика «Таємний посол», навчати виокремлювати основне; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння висловлювати власні міркування про вибір людини у вирішальних ситуаціях; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, патріотичні почуття, усвідомлення важливості історичної спадщини.

Читати

Урок: Арсен Звенигора — втілення національного характеру. Тема вірної любові (Златка) і щирої дружби (Мартин Спихальський, Роман, Грива)

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над тетралогією Володимира Малика «Таємний посол», навчати виокремлювати основне; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння висловлювати власні міркування про роль козацтва в житті українського народу, про звичаї, що панували в Запорозькій Січі; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, розвивати національну самосвідомість, прищеплювати поняття дружби, вірності.

Читати

Урок: Позакласне читання. Володимир Малик «Таємний посол»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над тетралогією Володимира Малика «Таємний посол», навчати виокремлювати основне; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння висловлювати власні міркування про роль козацтва в житті українського народу, про звичаї, що панували в Запорозькій Січі; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, патріотичні почуття, усвідомлення важливості історичної спадщини.

Читати

Урок: Володимир Малик (В. К. Сиченко). Коротко про письменника. Історико-пригодницький роман «Таємний посол». Розповідь про легендарне козацтво та українського д'Артаньяна в умовах боротьби українського народу з турецькими й татарськими загарбниками

Мета: 

  • навчальна: подати знання учням про Володимира Малика та його роман «Таємний посол», подати знання про основні ознаки історико-пригодницького роману; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння висловлювати власні міркування про роль козацтва в житті українського народу, про звичаї, що панували в Запорозькій Січі; 

  • виховна: виховувати любов до історичного минулого рідної країни, патріотичні по-чуття, усвідомлення важливості історичної спадщини.

Читати

Урок: Контрольна робота № 1 (укр. літ., 7 клас)

Мета: 

  • навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивчених тем; 

  • розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення; 

  • виховна: виховувати старанність, відповідальність.

Читати

Урок: «Як умру, то поховайте…» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу

Мета: 

  • навчальна: поглибити відомості школярів про творчу особистість Тараса Шевченка, подати інформацію про історію написання твору «Як умру, то поховайте…»; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння вдумливо й виразно читати твори, розвивати спостережливість, уміння знаходити та визначати засоби художньої виразності; 

  • виховна: виховувати загальнолюдські цінності, прищеплювати любов до творчості Т. Г. Шевченка, повагу до цього майстра слова, формувати національну гідність, патріотичні почуття.

Читати

Урок: Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»)

Мета: 

  • навчальна: поглибити відомості школярів про життя та творчість видатного українського Кобзаря, подати аналіз його автобіографічного твору, у якому простежено мотив усепереможного життєлюбства, доброти; ознайомити учнів із контрастом як художнім прийомом; 

  • розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння виразно читати поетичні твори; 

  • виховна: виховувати загальнолюдські морально-етичні цінності; формувати світогляд школярів; прищеплювати любов та повагу до творчості Т. Г. Шевченка.

Читати

Урок: Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усепереможного життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

Мета: 

  • навчальна: поглибити відомості школярів про життя та творчість видатного українського Кобзаря, подати аналіз його автобіографічного твору, у якому простежено мотив усепереможного життєлюбства, доброти; ознайомити учнів із контрастом як художнім прийомом; 

  • розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння виразно читати поетичні твори; 

  • виховна: виховувати загальнолюдські морально-етичні цінності; формувати світогляд школярів; прищеплювати любов та повагу до творчості Т. Г. Шевченка.

Читати

Урок: Урок розвитку комунікативних умінь. Твір-розповідь з елементами роздуму за повістю Івана Франка «Захар Беркут»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над проблематикою твору «Захар Беркут», навчати образно, логічно, послідовно викладати в письмовій формі свої міркування щодо прочитаного; 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, робити висновки, оформлювати свої думки на письмі; 

  • виховна: виховувати загальнолюдські морально-етичні цінності. 

Читати