Урок: Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Як дитиною бувало…»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати розповідь про дитинство Лесі Українки; продемонструвати мужність поетеси, її талановитість; навчати характеризувати образ ліричної героїні, висловлювати власні роздуми про неї; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, розкривати зміст творів, з'ясовувати їхню художню своєрідність; 

  • виховна: виховувати повагу до рідної літератури, почуття любові до батьків, ро-дини, формувати стоїчні риси характеру: мужність, цілеспрямованість, наполегливість, а також прагнення до самоосвіти.

Читати

Урок: Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Мрії»

Мета: 

  • навчальна: ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом Лесі Українки, звернувши особливу увагу на її дитинство; продемонструвати мужність поетеси, її талановитість; навчати характеризувати образ ліричної героїні, висловлювати власні роздуми про неї; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, розкривати зміст творів, з'ясовувати їхню художню своєрідність; 

  • виховна: виховувати повагу до рідної літератури, почуття любові до батьків, ро-дини, формувати стоїчні риси характеру: мужність, цілеспрямованість, наполегливість, а також прагнення до самоосвіти.

Читати

Урок: Контрольна робота № 1 (укр. літ., 6 клас)

Мета: 

  • навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок із вивчених тем; 

  • розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення; 

  • виховна: виховувати відповідальність, старанність.

Читати

Урок: Тарас Шевченко. «Іван Підкова»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над творчістю видатного Кобзаря, над специфікою ліричних і ліро-епічних творів; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, віднаходити провідні мотиви, з'ясовувати особливості зображення історичного минулого; 

  • виховна: виховувати патріотизм, мужність, повагу до історії українського народу. 

Читати

Урок: Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море…»)

Мета: 

  • навчальна: подати відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі, навчати визначати провідний мотив вірша, пояснювати роль художніх засобів у тексті; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й осмислено читати твори, знаходити та характеризувати засоби мовної виразності в тексті; 

  • виховна: виховувати патріотизм, мужність, повагу до історичного минулого рідно-го народу.

Читати

Урок: Микола Вороний. «Євшан-зілля». Характеристика образів

Мета: 

  • навчальна: продовжувати аналізувати поему, удосконалювати навички проводити паралелі між історичною основою та народною легендою; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати текст, уміння переказувати зміст твору, характеризувати головні образи; 

  • виховна: виховувати патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів, плекати любов до слова, пісні, історії, краси природи рідного краю.

Читати

Урок: Микола Вороний. Літописна легенда про Євшан-зілля

Мета: 

  • навчальна: подати короткі відомості про письменника, продовжувати навчати школярів визначати головну думку твору, зіставляти історичну основу твору та народну легенду, характеризувати окремі образи, проводити паралелі між давніми минулими подіями та сучасністю; подати відомості про поему як про ліро-епічний твір та його основні ознаки; 

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати текст, уміння переказу-вати зміст твору; 

  • виховна: виховувати патріотизм, національну гідність. 

Читати

Урок розвитку зв'язного мовлення. Українська пісня — душа народу

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над пісенною творчістю рідного народу, навчати письмово викладати думки; 

  • розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, розвивати творчі здібності; 

  • виховна: виховувати повагу до історії рідної країни, до культурних надбань народу.

Читати

Урок: Пісні літературного походження. «Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над піснями літературного походження, їхніми специфічними рисами; поглибити знання учнів про історію Києва;

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати пісні, визначати й коментувати провідні мотиви, пояснювати роль символів у піснях;

  • виховна: виховувати патріотизм, повагу до столиці України, любов до природи, до рідної країни.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.

Читати

Урок: Пісні літературного походження. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха — пісня, що стала народною

Мета:

  • навчальна: подати знання про специфіку пісні літературного походження;

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати пісні, визначати й коментувати провідні мотиви, пояснювати роль символів у піснях;

  • виховна: виховувати патріотизм, повагу до національних символів. 

Читати