Урок 2: Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Мета: 

  • навчальна: подати інформацію про письменницю, про початок книгодрукування в Україні, сподвижників друкарської справи, які долали перешкоди на шляху до популяризації книги, її доступності для звичайних людей, про трагічну долю І. Федорова; навчити визначати роль епіграфа до твору; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння характеризувати історичну добу, описану у творі, називати видатних діячів, про яких ідеться, визначати головну думку, характеризувати основні образи; 

  • виховна: виховувати розуміння важливості історичної спадщини, причетності кожної людини до історії держави, становлення й процвітання рідної країни.

Читати

Урок: Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Мета: 

  • навчальна: подати інформацію про письменницю, про початок книгодрукування в Україні, сподвижників друкарської справи, які долали перешкоди на шляху до популяризації книги, її доступності для звичайних людей, про трагічну долю І. Федорова; навчити визначати роль епіграфа до твору; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння характеризувати історичну добу, описану у творі, називати видатних діячів, про яких ідеться, визначати головну думку, характеризувати основні образи, переказувати зміст твору; 

  • виховна: виховувати розуміння важливості історичної спадщини, причетності кожної людини до історії держави, становлення й процвітання рідної країни.

Читати

Урок: Оксана Іваненко. Початок книгодрукування в Україні. Діяльність Івана Федорова

Мета: 

  • навчальна: подати інформацію про письменницю, про початок книгодрукування в Україні, сподвижників друкарської справи, які долали перешкоди на шляху до популяризації книги, її доступності для звичайних людей, про трагічну долю І. Федорова; навчити визначати роль епіграфа до твору; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння характеризувати історичну добу, описану у творі, називати видатних діячів, про яких ідеться, визначати головну думку, характеризувати основні образи; 

  • виховна: виховувати розуміння важливості історичної спадщини, причетності кож-ної людини до історії держави, становлення й процвітання рідної країни.

Читати

Урок: Ірина Жиленко. «Гном у буфеті»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з поезіями І. В. Жиленко; навчати розрізняти такі віршові розміри, як ямб і хорей; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати поезії, коментувати їхній зміст, знаходити й пояснювати художні засоби, висловлювати власні роздуми про світ дитинства як про вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазії; 

  • виховна: виховувати усвідомлення ролі дружби в житті кожної особистості, уміння бачити красу навколишнього світу, уміння цінувати доброту.

Читати

Урок: Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова»

Мета: 

  • навчальна: подати знання про життя й творчість письменниці; навчити відрізняти такі віршові розміри, як ямб і хорей; 

  •  розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати поезії, коментувати їхній зміст, знаходити й пояснювати художні засоби, висловлювати власні роздуми про щастя й шляхи до нього, про цінності, які варто берегти в нашому світі; 

  • виховна: виховувати усвідомлення ролі дружби в житті кожної особистості, уміння бачити красу навколишнього світу, уміння цінувати доброту. 

Читати

Урок: Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»

Мета: 

  • навчальна: подати знання про життя письменника; продовжувати навчати аналізувати поетичні твори; визначати настрої і почуття, висвітлені в поезіях; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати вірші; розвивати навички коментувати відчуття, висловлені у творах, уміння зіставляти ці почуття з власними; 

  • виховна: виховувати почуття відповідальності за власну родину, навчати осмислю-вати роль батьківського дому в житті людини.

Читати

Урок розвитку зв'язного мовлення. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над змістом оповідання «Федько-халамидник»; навчати аналізувати епічний твір; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати епічні твори; розвивати вміння висловлювати свою думку, коментувати окремі епізоди, висловлювати своє ставлення до літературних персонажів; 

  • виховна: виховувати вміння усвідомлювати найважливіші цінності моралі та етики, що роблять людину духовно багатою й щедрою на добро, порядність, чесність.

Читати

Урок: Володимир Винниченко. Характеристика образів Федька й Толі

Мета: 

  • навчальна: подати знання про життя письменника; продовжувати навчати аналізувати епічні твори; характеризувати образи героїв; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати епічні твори; розвивати вміння висловлювати свою думку, коментувати окремі епізоди, висловлювати своє ставлення до літературних персонажів; 

  • виховна: виховувати вміння усвідомлювати найважливіші цінності моралі та етики, що роблять людину духовно багатою й щедрою на добро, порядність, чесність.

Читати

Урок: Володимир Винниченко. «Федько халамидник»

Мета: 

навчальна: подати знання про життя письменника; продовжувати навчати аналізу-вати епічні твори; характеризувати образи героїв; 

розвивальна: удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати епічні твори; розвивати вміння висловлювати свою думку, коментувати окремі епізоди, висловлювати своє ставлення до літературних персонажів; 

виховна: виховувати вміння усвідомлювати найважливіші цінності моралі та етики, що роблять людину духовно багатою й щедрою на добро, порядність, чесність.

Читати

Урок: Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Тиша морська», «Співець»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати розповідь про дитинство Українки; продемонструвати мужність поетеси, її талановитість; навчати характеризувати образ ліричної героїні, висловлювати власні роздуми про неї; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, розкривати зміст творів, з'ясовувати їхню художню своєрідність; 

  • виховна: виховувати повагу до рідної літератури, почуття любові до батьків, ро-дини, формувати стоїчні риси характеру: мужність, цілеспрямованість, наполегливість, а також прагнення до самоосвіти.

Читати