Конспекти з української літератури 6 клас

Урок-Підсумок (укр. літ., 6 клас)

Мета: 

  • навчальна: підбити підсумок за рік, визначити ті твори, які справили найбільше враження на учнів; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння аргументувати свою думку; 

  • виховна: виховувати уважність, старанність, прищеплювати почуття відповідальності, виховувати любов до художньої літератури, до рідного слова.

Читати

Урок: Контрольна робота № 4 (укр. літ., 6 клас)

Мета: 

  • навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок із вивчених тем; 

  • розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення; 

  • виховна: виховувати відповідальність, старанність.

Читати

Урок: Узагальнення та систематизація вивченого. Літературознавчий калейдоскоп

Мета: 

  • навчальна: узагальнити й систематизувати знання, набуті за рік; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння висловлювати свої думки, визначати різні засоби художньої виразності; 

  • виховна: виховувати уважність, старанність, прищеплювати почуття відповідальності, виховувати любов до художньої літератури, до рідного слова.

Читати

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання власної байки

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу з гумористичними творами; за допомогою творчої роботи зі складання власної байки перевірити набуті учнями знання про байку як літературний жанр: її ідейно-тематичне спрямування, особливості побудови, образність та алегоричність; 

  • розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, розвивати творчі здібності, уміння логічно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору; 

  • виховна: виховувати естетичні почуття та почуття гумору. 

Читати

Урок: Павло Глазовий. «Похвала»

Мета: 

  • навчальна: продовжувати роботу над визначенням іронічно-пародійною викривальною спрямованістю гумористичних і сатиричних творів; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати твори, розуміти вияв народної мудрості в гуморесках, удосконалювати вміння проводити аналогії з власними переживаннями, розвивати вміння іронічно, критично, із почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе. 

  • виховна: формувати усвідомлення, що почуття гумору — ознака духовного здоров’я людини.

Читати

Урок: Павло Глазовий. «Заморські гості»

Мета: 

навчальна: продовжувати роботу над визначенням іронічно-пародійною викривальною спрямованістю гумористичних і сатиричних творів; 

розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати твори, розуміти вияв народної мудрості в гуморесках, удосконалювати вміння проводити аналогії з власними переживаннями, розвивати вміння іронічно, критично, із почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе. 

виховна: формувати усвідомлення, що почуття гумору — ознака духовного здоров'я людини.

Читати

Урок: Література рідного краю. Леонід Талалай

Мета: 

  • навчальна: ознайомити школярів із творчістю відомого українського письменника Леоніда Талалая; продовжувати роботу з аналізу художніх текстів; 

  • розвивальна: формувати вміння аналізувати віршові тексти, визначати настрій ліричного героя; розвивати навички виразного читання; удосконалювати вміння знаходити засоби мовної виразності; 

  • виховна: виховувати любов до природи, спостережливість, уважність. 

Читати

Урок розвитку зв'язного мовлення. Сила гумору

Мета: 

  • навчальна: домагатися розуміння учнями ролі гумору в житті українців; 

  • розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки, розвивати творчі здібності, висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору; 

  • виховна: виховувати любов до рідних, почуття відповідальності. 

Читати

Урок: Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. «Еволюція», «Найважча роль»

Мета: 

  • навчальна: подати відомості про Павла Глазового, навчати виокремлювати основні ідеї, аналізувати художні особливості гуморесок; 

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати твори, розуміти вияв народної мудрості в гуморесках, удосконалювати вміння проводити аналогії з власними переживаннями, розвивати вміння іронічно, критично, із почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе; 

  • виховна: формувати усвідомлення, що почуття гумору — ознака духовного здоров’я людини.

Читати

Урок: Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Свиня свинею»

Мета: 

  • навчальна: продовжити вивчати творчість Степана Руданського та працювати з жанрами співомовки та гуморески, навчити визначати іронічне ставлення до негативних рис характеру, подати відомості про терміни «гумореска», «співомовка», «інверсія»;

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати твори, розуміти вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок, розвивати вміння визначати основну думку кожного твору, характеризувати героїв та порівнювати їх;

  • виховна: формувати усвідомлення, що почуття гумору — ознака духовного здоров'я людини.

Читати