Ознайомити учнів зі змістом твору, образом Максима Кривоноса, проблематикою та патріотичним пафосом повісті «Князь Єремія Вишневецький»; формувати вміння характеризувати образи твору; удосконалювати навички усного мовлення, аналізу на основі прочитаного; виховувати любов до рідного краю, почуття патріотизму.
Ознайомити учнів із оцінкою «Кайдашевої сім'ї» І. Я. Франком, розкрити майстерність І. С. Нечуя-Левицького у змалюванні картин народного побуту, допомогти учням дійти висновку про необхідність дотримання норм народної моралі як основи гармонійного життя, в тому числі й сімейного; удосконалювати вміння відшукувати у тексті художні засоби та визначати їх роль у вираженні авторської позиції, дати поняття про засоби комічного в повісті; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття толерантності, поваги до письменника та його творчої спадщини.
Схарактеризувати образи твору «Кайдашева сім'я», розкрити майстерність І. С. Нечуя-Левицького у їх творенні; розвивати навички складання порівняльної характеристики персонажів, поглиблювати вміння обґрунтовувати свої міркування; виховувати повагу до старшого покоління, почуття огидності до сімейних конфліктів.
Ознайомити учнів з особливостями побудови повісті, розкрити причини, що змусили автора переробити твір; розвивати вміння виділяти основні епізоди й коментувати їх, висловлювати аргументовані думки з приводу питань, що розглядаються; виховувати кращі якості громадянина-патріота, взаємо-повагу та щирість у взаєминах з людьми.
Ознайомити учнів з основними життєвими віхами письменника, дати загальну характеристику його творчості; прокоментувати оцінку І. Франком творчої спадщини І. Нечуя-Левицького; розвивати вміння правильно, послідовно, логічно будувати власне висловлювання, визначати тематику творів; виховувати почуття поваги до творчості класика української літератури, прищеплювати риси доброти, любові до природи.
З'ясувати особливості українського літературного процесу другої половини XIX століття, умови, в яких розвивалася література цього періоду; збудити інтерес школярів до творів, які вивчатимуться; розвивати навички виразного читання та аналізу творів; виховувати читацькі інтереси, любов до книги.
Ознайомити учнів з історико-культурними умова-ми розвитку української літератури від найдавніших часів до середини XIX століття; дати поняття про зв'язок художнього мислення митця з провідними тенденціями доби; визначити місце української літератури у світовому контексті, її особливості на загальноєвропейському тлі; розвивати навички усного мовлення, вміння вмотивовувати власні думки; виховувати інтерес до історичного минулого.
Висвітлити матеріал про науковий і художній шляхи пізнання дійсності, розкрити поняття «художня література», «літературний процес», ознайомити із особливостями та складниками літературознавства як науки про літературу; розвивати читацькі інтереси; виховувати естетичні смаки.
Дати загальну характеристику розвитку української літератури 70–90-х років XIX ст.; познайомити учнів із історико-культурними умовами розвитку української літератури в ІІ пол. XIX ст., зокрема, появою Валуєвського циркуляру та Емського указу; пояснити зв'язок літератури з національно-визвольним рухом свого народу; обґрунтувати подвижницьку діяльність інтелігенції на ниві просвіти, новаторство прози, розвиток драматургії і театру; проаналізувати новий етап у розвитку реалізму, натуралізму, пізній романтизм; розвивати вміння висловлювати думки, критично ставитися до прочитаного та прослуханого; виховувати зацікавленість історією рідного народу.
Розкрити поняття «художня література», «літературний процес», «літературознавство»; познайомити учнів із найвідомішими українськими літературо знавцями; пояснити, з чого починається літературна творчість народів; прокоментувати зв'язок літератури як мистецтва слова з тенденціями свого часу; домогтися засвоєнню основних фактів розвитку літератури від найдавніших часів до середини ХІХ ст.; розвивати читацькі навички десятикласників; виховувати почуття до художньої літератури як мистецтва слова.