» Українська література

Конспекти з української літератури

Неопалима купина.

Как-то польский и венгерский короли объединили свои войска и взяли в осаду славный город Дорогобуж, предложив его жителям сдаться без боя. Если те не подчинятся, они будут уничтожены, а город - сожжен.

Посланник с Дорогобужа передал королям в ответ стебель с листьями, похожими на Ясенево, и с бледно-розовыми цветочками.

Читати

Берегиня.

До Сварога та Берегині постійно приходили люди, щоб подивитися на хатину, піч та жорна, скуштувати того дива, що хлібом зветься й схоже на сонце.

І сказали їм Сварог та Берегиня, щоб виходили вони з печер і будували світлі хати, щоб не ходили в диких шкурах, а вчилися ткати полотно та ходити в білому одязі, як личить дітям Білобога.

Читати

Чому пес живе коло людини?

Давно колись жив самітний пес. Набридло йому жити самому, пішов він шукати друга. Але хотів такого, який був би найсильнішим з істот.

Читати

Про зоряний Віз

Якось давно трапилася велика посуха. Вода повисихала не лише в річках та озерах, а й у колодязях.
Одна вдова захворіла без води. Тоді дочка, щоб урятувати матір взяла глечик і пішла шукати воду. Знайшла десь, набрала та й несе додому.
Читати

Урок: Усе починається з любові. Життєвий і творчий шлях Михайла Шевченка

Дослідити творчість письменника-земляка Михайла Шевченка, викликати інтерес до нього як поета й особистості; розвивати навички аналітичної роботи, уміння орієнтуватися в прочитаному й знаходити підтвердження своїх думок у тексті; виховувати духовність, доброту, милосердя, людяність — моральне обличчя майбутнього громадянина.

Читати

Урок: «Україна у нас одна». Велич минулого й віра в щасливе майбутнє у творах Данила Кулиняка

Дослідити творчість письменника-земляка Дмитра Кулиняка, удосконалювати навики виразного читання поезій; розвивати вміння орієнтуватися в прочитаному й знаходити підтвердження своїх думок у тексті, стимулювати до власних висновків; формувати структуру особистості школяра, в основі якої — ідеал, що стає усвідомленим мотивом життєдіяльності; прищеплювати любов до рідного краю, формувати повагу до історичного минулого Батьківщини, морально-етичні якості, почуття патріотизму.

Читати

Урок: Контрольна робота № 4. Проза другої половини XX ст. Українська історична проза. Сучасна українська література (укр. літ., 11 клас)

Мета: перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалу теми; формувати вміння роботи з різнорівневими завданнями; розвивати навички узагальнення й аналізу вивченого матеріалу; виховувати прагнення самовдосконалювання. 

Тип уроку: контроль знань. 

Обладнання: завдання тестової форми.

Читати

Урок: Російськомовна українська поезія та її особливості (огляд)

Познайомити одинадцятикласників із життєвим і творчим шляхом російськомовних українських поетів; знати про російську поезію та її особливості, про ставлення цих поетів до історії українського народу, його культури та звичаїв; аналізуючи вірші, визначити основні теми творчості поетів; розвивати вміння учнів зв'язно й грамотно викладати свої думки; виховувати любов до поезії.

Читати

Урок: Вияв постмодернізму в українській літературі останнього часу. Сучасні часописи та альманахи

Мета: проаналізувати особливості постмодернізму в українській художній літературі останнього часу; ознайомити учнів із сучасними часописами та альманахами, сприяти глибокій та ґрунтовній літературній підготовці старшокласників, виховувати шанобливе ставлення до творчості.

Читати

Урок: Література кінця XX — початку XXI ст. На шляху до нового відродження. Літературні угруповання

Ознайомити учнів із здобутками української поезії, прози, драматургії кінця XX — початку XXI ст., історією створення й діяльністю літературних угруповань та з найвідомішими представниками сучасної літератури; розвивати пам'ять учнів, логічне мислення; формувати сучасний погляд на світ і людину в ньому.

Читати