
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання:
– Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок!
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
– Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на столах.
ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:
1. Бесіда:
– А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
– Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени годує,
А взимку гріє. (Ліс)
– Так, подорожувати будемо до лісу. Ось тихо вузенькою стежкою заходимо до лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, казкове, що є в лісі.
– Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу. І хочу, щоб ви також були любителями природи і вчилися бачити все чарівне в природі.
– Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево».
2. Гра «Вгадай дерево»:
Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.
– Я — дерево-красень,
А звуть мене... (ясен).
– Зелена, а не гай,
Біла, а не сніг,
Кучерява, та без волосся. (Береза)
– Живе один батько і тисячі синів має.
Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)
– Весною росте, влітку цвіте,
Восени осипається, взимку відсипається.
А квітки — на медок.
Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)
– У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
– Восени намистом рясним
Вона віти прикрашала.
Як весна-красна настала,
Намистин уже не стало.
Без окраси залишилась
Ти, красуне, не даремно.
Взимку пташок годувала
Намистинами ти, певно. (Горобина)
III. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:
1. Беремо папір квадратної форми.
2. Обводимо контури однієї із симетричних частин листочка.
3. Вирізуємо.
4. Розгорнувши папір, дістанемо листочок, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин.
5. Фізкультхвилинка
– Ми — берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці,
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп'явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжні пагінці
Хиляться на вітерці
Вправо, вліво... І весь сад
Нахиливсь вперед — назад.
ІV. Практична діяльність учнів:
– А зараз разом зі мною будете складати папір квадратної форми, який лежить у вас на партах, у такій послідовності, яка подана в технологічній карті. Тепер за шаблоном кожен із вас обведе частину листочка. Але перед вирізуванням пригадайте правила безпечного користування ножицями.
V. Самостійна робота учнів:
Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує вірш В. Бутрім «Берізка».
– Чом ти плачеш, красуне струнка?
Чом зажурена й тиха така?
Не сумуй, озирнися навколо.
Он тобі посміхнулась тополя.
Небо чисте, ясне, голубе
Обіймає ласкаво тебе.
Вже весна завітала в гаї,
Кучерявіють коси твої.
То, чому ж ти, берізко, сумна?
А у відповідь каже вона:
«Злії люди згубили мене.
Мабуть, серце у них кам'яне.
Бачиш, рана глибока яка!
З неї сік — моя кров — витіка.
Скоро зелень покриє гаї,
Прилетять гомінкі солов'ї:
Я любила пісні солов'їв,
Та мені не почути той спів.
Це для мене остання весна.
Я помру. Ось тому я й сумна».
Ні, берізонько, ти не помреш,
І у зелені ти розцвітеш.
Я тебе не покину, кохана,
Залікую глибокую рану,
Я замажу її й обгорну.
Ще не раз ти зустрінеш весну!
VI. Аналіз і виставка дитячих робіт
VII. Підсумок уроку:
– Що нового, цікавого дізналися на уроці?
– Чи сподобалася вам подорож у ліс?
– Як треба поводитися в природі?