» » План конспект заняття «Казка вчить, як на світі жить» для середньої дошкільної групи

План конспект заняття «Казка вчить, як на світі жить» для середньої дошкільної групи

План конспект заняття «Казка вчить, як на світі жить» для середньої дошкільної групи
Тема: «Казка вчить, як на світі жить».
Мета:
  • навчальна: пригадати вивчені казки та оповідання; продовжувати вчити дітей пояснювати свою точку зору; закріпити правила безпечної поведінки, зокрема з незнайомцями;

  • розвивальна: формувати уявлення про казку як друга, порадника і вчителя у важких ситуаціях; сприяти формуванню навичок знаходити у кожній казці повчання; продовжувати розвивати вміння відгадувати казку за названим прислів'ям і навпаки, пояснювати значення прислів'їв та аргументувати свій вибір; стимулювати креативність дітей та розвиток логічного мислення; сприяти підтримці позитивного емоційного фону у ході заняття;

  • виховна: виховувати цікавість до казок, осуд брехні, підступності, пихатості, боягузливості; бажання допомогти другові у біді, не забувати про добро.

Обладнання: демонстраційне: проектор, нетбук, активатор інтерактивної поверхні, стилус; міні-виставка елементів настільного театру, якими користуються вихованці групи для закріплення вивчених казок та оповідань (театр рукавичок, пальчиковий, площинний, театр оригамі, театр ложок, театр стаканчиків); перев'язаний жмут макаронів спагеті та одна макаронина; роздавальне: кольорові олівці, індивідуальні вправи на аркушах формату А5.

Попередня робота: читання та обговорення казок «Ріпка», «Колобок», «Лисичка та журавель», «Котик і півник», «Колосок», «Лисичка-сестричка», «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат», «Кривенька качечка», «Івасик-Телесик», «Пан Коцький», «Червона Шапочка», «Солом'яний бичок», «Цап та баран» та оповідання «Заєць та їжак» та ін.; драматизація та театралізація наведених казок за допомогою різних видів настільного театру; виготовлення жабок – кусачок у техніці оригамі та пластилінових пальчикових ляльок під час самостійної художньої діяльності.

Вимоги до вихованців:
знати: сюжети вивчених раніше казок, їх назви та головних героїв; правила безпечної поведінки з незнайомцями;
вміти: відгадувати назву казки за прислів'ям-повчанням («Хочеш їсти калачі — не сиди на печі» – «Колосок»; «На добро відповідай добром» – «Солом'яний бичок», «Кривенька качечка», «Івасик Телесик»; «У страху очі великі» – «Пан Коцький», «Цап та баран»; «Де сила не може – там розум поможе!» – оповідання «Заєць та їжак», казка «Івасик-Телесик».

Хід заняття

1. Мотивація.

Слайд №1.

— Добрий ранок, дітки. (Вітаються). А тепер, – як маленькі веселуни, – привітайтеся з гостями. (Вітаються).

— А зараз пропоную привітатися один з одним не як дітки, а як дідусі. Дівчата, прикладають пасмо волосся під ніс, а хлопчики – зігнутий вказівний палець. Ось це і будуть наші вуса. (Виконують) А тепер – як бабусі. (Одягають уявну хустку, кулачки під підборіддям). Не вистачає Колобка. (Надувають щоки).

—Отакі казкові у нас вийшли привітання, правда? (Так)

—А ви любите казки? (Так) І я люблю.

2. Бесіда «Чого вчить казка?»

—Ми знаємо, що казки чарівні. А ще — кожна казочка нас чомусь вчить. — А давайте перевіримо, чи справді так. На картинці ви бачите ілюстрацію до казки, яку ми читали. Розкажіть, чого вона вас навчила.

Слайд №2. Ілюстрація до казки «Колобок».

— Чого вчить нас казка «Колобок»? (Не тікати з дому; не розмовляти з незнайомцями).

—Звичайно, потрібно просити у мами дозволу піти кудись і попередити, куди саме ви йдете. І з незнайомцями не можна розмовляти! Якби Колобок не розмовляв з лисицею, вона б його не з'їла.

—А які ще казки вчать не відчиняти двері незнайомим? («Котик і Півник», «Вовк і семеро козенят»).

Слайд №3. «Івасик-Телесик».

— А ця казка чому нас учить? (Відповіді дітей).

Орієнтовні варіанти відповідей:

  • Не можна спілкуватися з незнайомими і йти, коли вони кличуть;

  • Не можна відпливати далеко від мами.

  • Не можна кидати людей у біді. (На прикладі гусеняти).

  • «На добро добром відповідають». Не забувай добро. (На прикладі подарунків гусеняті від діда й баби).

—А ще не треба здаватися. Адже, «Де сила не може…» («…там розум поможе»).

—Якби Телесик сів і почав плакати у хатині, його вже давно б з'їли; але, завдяки його кмітливості, сміливості, він легко придумав, як обдурити Оленку. Пригадаймо: кмітливий – це такий, який легко придумає, як врятуватися з біди. Івасик-Телесик був кмітливим.

—А яку чистомовку ми знаємо про Телесика?

3. Чистомовка-гімнастика «Телесик».

Азка-азка-азка – у нас гостює казка.

Ід-ід-ід – жили баба і дід. (Показують хустинку кулачками і вуса пальцями)

Ими –ими-ими – вони були старими. (Прищурюються, імітують ходьбу з паличкою)

Есик-есик-есик– з'явився в них Телесик. (Руки розведені в сторони, радісний погляд)

Авав-авав-авав – у човнику він плавав. («Веслують»)

Ибку-ибку-ибку – ловив матусі рибку. («Закидають вудку»)

Ихо-ихо-ихо – трапилось з ним лихо. (Руки на щоках, нажаханий погляд)

Ївна-ївна –ївна – украла його зміївна. (Роблять «змійку» рукою)

Ивий-ивий-ивий – Телесик був кмітливий. (Права рука на поясі, лівим вказівним пальцем махають)

Есик-есик-есик – врятувався наш Телесик! (Плескають)

—Повчальних казок ще багато. Ось ще одна. (Показує лисицю та кота із театру паперових стаканчиків). Чого вона нас вчить?

Слайд №4. «Пан Коцький»

  • Не можна обдурювати. (На прикладі лисиці).

  • Не потрібно забувати про старих друзів. (Хазяїн вигнав старого кота).

  • «У страху великі очі». Не потрібно боятися, якщо для цього немає причини. Якби тварини не боялися подивитися на Пана Коцького, вони б побачили, що це звичайнісінький кіт.

—Кожному казковому герою потрібно відпочивати, щоб набратися сил. Давайте і ми зробимо фізкультхвилинку.

4. Фізкультхвилинка.

Йти у ліс , шукати казки

забажалося малятам (крокують).

В ліс прийшли всі без зупинки ,

дружно встали всі навшпиньки, (ходьба навшпиньки).

Йдуть тепер вже не малята,

а маленькі лисенята.

Під кущами присідали.

зайця в лісі виглядали (стати навпочіпки).

Заєць вискочив прудкий —

Заєць вискочив швидкий (стрибки).

А назустріч нам вовчисько —

зайця він угледів близько (ходьба широким кроком).

Думав, що спіймає в лісі,

та ведмідь став на узліссі ( йдуть на зовнішній стороні стопи).

5. Дидактична гра «Що не так?»

На слайдах — ілюстрації до казок, на яких навмисне зроблені помилки. Дітям потрібно пояснити, що тут не так.

—Герої казок – такі самі веселуни, як і ми. Вони теж люблять посміятися і пожартувати. Тому прислали нам свої фотографії. Але фотографії ці жартівливі. Щось тут не так… Що саме – скажіть нам ви.

Слайд №7. (На ілюстрації до казки «Ріпка» дід витягує цибулю).

—Чого навчила нас ця казка? (Відповіді дітей). А ще того, що разом ми сильніші. І навіть найменший із нас може допомогти.

Слайд №8. (Замість колоска із однойменної казки півник знайшов квіточку).

6. Індивідуальна вправа «Добери казкову пару».

—Перед вами на столах завдання від казкових героїв. Вони гуляли і загубилися або загубили щось. Як же їм допомогти? За допомогою казкових олівців. Проведіть лінію між тими, хто прийшов до нас із однієї казки. Так ви їх з'єднаєте доріжками, і герої знайдуть один одного.

У ході виконання вправи вихователь зауважує:

—Тут на картинці є Червона Шапочка. А чого нас навчила ця казка?

  • Не можна самому ходити до лісу.

  • Не можна спілкуватися з незнайомцями.

  • Бабусь потрібно навідувати частіше, щоб не забувати, як вони виглядають, і не плутати з вовками.

—А казка про жадібних ведмежат? (Ділитися порівну з друзями).

Вихователь стежить за правильною осанкою, технікою безпеки, положенням руки під час роботи з олівцем, хвалить за добре виконану вправу і допомагає дітям за потреби.

Слайд №7.

7. Інтерактивна гра «Нагодуй вовка».

—Ми з вами говорили, що багато казок закінчуються не зовсім добре. От Колобка з'їли, Червону Шапочку ледве врятували. А з бичком що сталося? (Розтанув на сонці). Так, адже про його добро забули. Ми з вами колись придумали добрі закінчення для цих казок: Колобок згадав наші повчання і повернувся додому, ні з ким не говорив по дорозі; бичка любили і годували смачним сіном…

— А давайте нагодуємо вовка із казки про сімох козенят пиріжками. Він тоді наїсться і чіпати нікого не буде. Згода? (Так)

—У цьому нам допоможе наша чарівна паличка–стилус.

Діти по черзі виходять до дошки і перетягують стилусом на слайді пиріжки у пащу вовка. Уголос рахують пиріжок за пиріжком. У той час живіт вовка «росте» на слайді.

—От бачите, який живіт у вовка виріс. Тепер він ситий і чіпати нікого не буде. Ура-а! (Всі аплодують)

8. Підсумки.

—Ви переконалися, що кожна казка чомусь вчить? (Так)

—Вам сподобалося сьогоднішнє заняття? (Так)

—Обов'язково розповідайте казки своїм друзям. Можливо, якась повчальна казка допоможе і їм.

Вихователь бере підготовану заздалегідь макаронину спагеті.

—Дітки, що у мене в руках? (Макарони) Які вони? (Довгі, жовті, сирі тощо)

—Скільки їх? (Одна) Як ви вважаєте: зможу я зламати спагеті? (Відповіді дітей). Хто вважає, що зможу – доторкніться до носа. А хто не погоджується – погладить себе по животу. (Виконують дії).

Вихователь демонструє, як легко ламається спагеті. Пропонує одному з вихованців повторити дослід. Ставить макаронину на місце і бере цілу зв'язочку спагеті. Силкується зламати, напружуючись. Передає дітям по колу. Разом роблять висновок, що в'язочку нелегко зламати.

—Ось бачите? Те саме з друзями: якщо ти сам-один, то тебе легко перемогти. Якщо з тобою друзі – ніяка біда не страшна. Адже у дружбі і взаємодопомозі сила. Тому бажаю вам, щоб ви ніколи не потрапляли у біду і були дружними, як герої казки «Ріпка». Адже разом ми – сила!

—Заняття закінчене. Дякую за увагу.

2  голосов

Читайте також:

  1. катя
    date_range7 жовтня 2017 19:09
    привіт дуже допомагає
forumДодавання коментаря