» » Конспект інтегрованого заняття для дітей дошкільної різновікової групи «Пернаті друзі»

Конспект інтегрованого заняття для дітей дошкільної різновікової групи «Пернаті друзі»

Конспект інтегрованого заняття для дітей дошкільної різновікової групи «Пернаті друзі»

Мета: закріпити знання дітей про птахів нашої місцевості (перелітних та зимуючих);

розвивати зв'язне мовлення, розширювати словниковий запас, сприяти розвитку координації рухів, дрібних м'язів рук;

формувати вміння висловлювати власну думку;

закріпити вміння дітей старшого віку читати, писати слова способом «печатання»;

продовжувати вчити дітей молодшого віку ліпити фігурки з солоного тіста (зокрема фігурки пташенят комбінованим способом);

закріпити прийом скачування, витягування, прищипування;

розвивати пізнавальні інтереси дітей, логічне мислення;

виховувати любов, бережливе ставлення до природи.

Хід заняття:

Вихователь організовує дітей на заняття. Молодші діти знаходяться в іншій кімнаті з помічником вихователя та вільно граються. Старші діти та діти середнього віку разом з вихователем.

В.: Сьогодні, діти, я знайшла якийсь чарівний зашифрований лист. Ось він.

7 3 8 6 1 9 5 2 8 10 4 5


А це шифр до чарівного листа:

А Д Е З І Н П Р Т У

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


В листі сказано, якщо діти розгадають зашифрований вислів, то дізнаються про що ми зараз будемо розмовляти. Хто перший здогадається – підходьте до мене та тихенько прошепотіть мені відповідь на вухо.

Діти самостійно намагаються прочитати. Щоб полегшити завдання у разі необхідності пропоную на аркуші паперу спочатку « написати» літери, а потім прочитати. Коли більшість дітей впоралась із завданням доручаю дітям прочитати вислів: «ПЕРНАТІ ДРУЗІ»

Бесіда з дітьми про птахів.

Як ви гадаєте, діти, про кого ми будемо розмовляти?

Чому птахів називають нашими пернатими друзями?

Чому птахів називають: «ті, що народжуються двічі»?

Яких ви знаєте перелітних птахів?

Назвіть птахів, що зимують поряд з нами.

Якого птаха називають лісовим лікарем дерев?

Чому птахи відлітають у теплі краї?

Молодці, багато цікавого знаєте про птахів!

Пропоную пограти у гру «Відгадай-ка»

Голос має хриплуватий,

Колір пір'я сіруватий.

Це розумна каркарона,

Звати пташку цю….(ворона)


До вікна мого летить

Пташка невеличка,

Животик жовтенький,

Голівка чорненька.

Любить сало дзьобати,

У вікно зазирати.

І ця пташка невеличка називається…..(синичка)


Службу в лісі я несу,

Лікарем я там служу

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (дятел)


Чорні гострі крила має,

Дуже швидко скрізь літає.

Над вікном гніздо будує,

В теплому краю зимує. (ластівка)


Молодці, впорались із завданням.

Діти, знаєте,чого мені хочеться найбільше? Хочу поїхати до лісу! Давайте вирушимо у мандрівку! Але спочатку збудуємо казковий автобус та запросимо молодших друзів. (діти будують з чого хочуть: стільці, лави, куби, будівельний конструктор)

Коли збудовано автобус, діти сідають, «їдуть до лісу співаючи пісню «Автобус» або іншу за бажанням.

Звучить фонограма «Спів птахів».

Ось і приїхали ми до лісу. Послухайте, як співають пташки. Чий голос впізнали?

У лісі є чарівні галявини. Молодших дітей я запрошую в гості до пташиного гніздечка. Там лежать яєчка (заготовки із шматочків солоного тіста та готове гніздо з солоного тіста). Треба допомогти пташенятам вилупитись із яйця, тобто зліпити пташенят. (молодші працюють з помічником вихователя)

Старших запрошую на галявину «Самчитайлик»

Треба розгадати кросворд. У рядочках сховані слова-назви птахів, а у стовпчику і є ключове слово. Розгадати кросворд ми зможемо, якщо будемо працювати разом, допомагаючи один одному та виправляючи помилки. Картинки та цифри допоможуть у цій важкій роботі.

Якщо молодші діти впораються раніше, пропоную їм гру «Сорока-білобока» на розвиток координації рухів та дрібних м'язів рук.

Якщо впораються швидше старші, пропоную їм гру «Різнокольорові слова»: на карточці літери двох кольорів, треба прочитати слово одного кольору, потім іншого.

Якщо впорались разом, то граємо «Сорока-білобока»

Любі діти! Давайте навчимо лісових мешканців цікавій грі «Зроби фігуру».

Лічилка: Квіточка до квіточки,

Листочок до листочка

Нехай вийде одна голубочка.

Голубочка – ведучий. Він промовляє:

Трави у полі хвилюються – раз

Трави у лузі хвилюються – два

Трави у лісі хвилюються – три

Фігура ПТАШКИ замри!

Під час слів діти вільно рухаються, зображуючи птахів. Після слова «замри» - рух припиняється. Ведучий підходить до дитини, ніби вмикаючи її, каже: фігуру пташки покажи. Ведучий повинен відгадати.

Якщо не відгадав – вибирають іншого ведучого.

Звучить фонограма «Звуки лісу» це лісові мешканці дякують за цікаву гру. Давайте і ми поспіваємо для них.

Пісня «Зозуленька» (слова і музика Н. Вересокіної. (ж-л Дошк.вих.№7 2003)

Підсумок. Сподобалась мандрівка до лісу? Давайте повернемось до дитсадка та розповімо нашим іграшкам, що ми бачили в лісі.

1  оцінок
Читайте також:
Додавання коментаря