
Мета: закріпити знання дітей про птахів нашої місцевості (перелітних та зимуючих);
розвивати зв'язне мовлення, розширювати словниковий запас, сприяти розвитку координації рухів, дрібних м'язів рук;
формувати вміння висловлювати власну думку;
закріпити вміння дітей старшого віку читати, писати слова способом «печатання»;
продовжувати вчити дітей молодшого віку ліпити фігурки з солоного тіста (зокрема фігурки пташенят комбінованим способом);
закріпити прийом скачування, витягування, прищипування;
розвивати пізнавальні інтереси дітей, логічне мислення;
виховувати любов, бережливе ставлення до природи.
Хід заняття:
Вихователь організовує дітей на заняття. Молодші діти знаходяться в іншій кімнаті з помічником вихователя та вільно граються. Старші діти та діти середнього віку разом з вихователем.
В.: Сьогодні, діти, я знайшла якийсь чарівний зашифрований лист. Ось він.
7 3 8 6 1 9 5 2 8 10 4 5 |
А це шифр до чарівного листа:
А Д Е З І Н П Р Т У |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
В листі сказано, якщо діти розгадають зашифрований вислів, то дізнаються про що ми зараз будемо розмовляти. Хто перший здогадається – підходьте до мене та тихенько прошепотіть мені відповідь на вухо.
Діти самостійно намагаються прочитати. Щоб полегшити завдання у разі необхідності пропоную на аркуші паперу спочатку « написати» літери, а потім прочитати. Коли більшість дітей впоралась із завданням доручаю дітям прочитати вислів: «ПЕРНАТІ ДРУЗІ»
Бесіда з дітьми про птахів.
Як ви гадаєте, діти, про кого ми будемо розмовляти?
Чому птахів називають нашими пернатими друзями?
Чому птахів називають: «ті, що народжуються двічі»?
Яких ви знаєте перелітних птахів?
Назвіть птахів, що зимують поряд з нами.
Якого птаха називають лісовим лікарем дерев?
Чому птахи відлітають у теплі краї?
Молодці, багато цікавого знаєте про птахів!
Пропоную пограти у гру «Відгадай-ка»
Голос має хриплуватий,
Колір пір'я сіруватий.
Це розумна каркарона,
Звати пташку цю….(ворона)
До вікна мого летить
Пташка невеличка,
Животик жовтенький,
Голівка чорненька.
Любить сало дзьобати,
У вікно зазирати.
І ця пташка невеличка називається…..(синичка)
Службу в лісі я несу,
Лікарем я там служу
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю. (дятел)
Чорні гострі крила має,
Дуже швидко скрізь літає.
Над вікном гніздо будує,
В теплому краю зимує. (ластівка)
Молодці, впорались із завданням.
Діти, знаєте,чого мені хочеться найбільше? Хочу поїхати до лісу! Давайте вирушимо у мандрівку! Але спочатку збудуємо казковий автобус та запросимо молодших друзів. (діти будують з чого хочуть: стільці, лави, куби, будівельний конструктор)
Коли збудовано автобус, діти сідають, «їдуть до лісу співаючи пісню «Автобус» або іншу за бажанням.
Звучить фонограма «Спів птахів».
Ось і приїхали ми до лісу. Послухайте, як співають пташки. Чий голос впізнали?
У лісі є чарівні галявини. Молодших дітей я запрошую в гості до пташиного гніздечка. Там лежать яєчка (заготовки із шматочків солоного тіста та готове гніздо з солоного тіста). Треба допомогти пташенятам вилупитись із яйця, тобто зліпити пташенят. (молодші працюють з помічником вихователя)
Старших запрошую на галявину «Самчитайлик»
Треба розгадати кросворд. У рядочках сховані слова-назви птахів, а у стовпчику і є ключове слово. Розгадати кросворд ми зможемо, якщо будемо працювати разом, допомагаючи один одному та виправляючи помилки. Картинки та цифри допоможуть у цій важкій роботі.
Якщо молодші діти впораються раніше, пропоную їм гру «Сорока-білобока» на розвиток координації рухів та дрібних м'язів рук.
Якщо впораються швидше старші, пропоную їм гру «Різнокольорові слова»: на карточці літери двох кольорів, треба прочитати слово одного кольору, потім іншого.
Якщо впорались разом, то граємо «Сорока-білобока»
Любі діти! Давайте навчимо лісових мешканців цікавій грі «Зроби фігуру».
Лічилка: Квіточка до квіточки,
Листочок до листочка
Нехай вийде одна голубочка.
Голубочка – ведучий. Він промовляє:
Трави у полі хвилюються – раз
Трави у лузі хвилюються – два
Трави у лісі хвилюються – три
Фігура ПТАШКИ замри!
Під час слів діти вільно рухаються, зображуючи птахів. Після слова «замри» - рух припиняється. Ведучий підходить до дитини, ніби вмикаючи її, каже: фігуру пташки покажи. Ведучий повинен відгадати.
Якщо не відгадав – вибирають іншого ведучого.
Звучить фонограма «Звуки лісу» це лісові мешканці дякують за цікаву гру. Давайте і ми поспіваємо для них.
Пісня «Зозуленька» (слова і музика Н. Вересокіної. (ж-л Дошк.вих.№7 2003)
Підсумок. Сподобалась мандрівка до лісу? Давайте повернемось до дитсадка та розповімо нашим іграшкам, що ми бачили в лісі.