Хід уроку
I. Організаційний моментII. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Рано-вранці в середу
Пригнав Прокіп череду.
А корови в череді
Рябі, чорні та руді.
2) Робота над чистомовкою.
Ди-ди-ди — йшли качата до води,
Иця-иця-иця — а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити — та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь — вони з розбігу у воду — плюсь!
Читання тексту М. Яснова «Жива природа»
III. Робота за «Читанкою» (с. 80–82).
Опрацювання тексту Г. Павлишиної «Економія слів»
Словникова робота
Спілкуватися — розмовляти, обмінюватися думками.
Манера — звичка.
Феєрверк — кольорові вогні під час свят.
Інтонація — мелодійність, зміна звучання голосу.
Читання першої частини тексту вчителем
Прийом «перерваного» тексту
— Розгляньте малюнок. Що було далі?
Заслуховування складених розповідей
Дочитування оповідання учнями, які добре читають
— Це казка чи оповідання? Доведіть свою думку.
Вибіркове читання
— Якими словами починається твір?
— Автор познайомив нас із Буком. Що він розказав про нього? Прочитайте.
— Доповніть словами з тексту, щоб закінчити думку.
Бук був завжди сонний, неуважний, недоговорював речення до кінця, економив слова,...
— Прочитайте, що розповіла Бабка Букові.
— Що хотів сказати Бук? Що сказав?
— Чи зрозумів він, чому образилася Бабка? А ви б образилися?
Робота в парах
— Прочитайте, що вирішив Бук.
Бук довго думав і вирішив: «Варто мені побільше говорити вголос, а то ніхто мене не зрозуміє й ніколи не дізнається, які думки живуть у мене в голові».
— Чи погоджуєтеся ви з його думкою?
Гра «Добери ознаку»
Бук — ... (сорокарічний,сонний,неуважний).
Стовбур — ... (сріблястий).
Листя — ... (красиве).
Інтонація — ... (незмінна).
Робота в групах
— Яка найважливіша думка твору?
- Можна намалювати словом.
- Не лінуйтеся, говоріть зрозуміло.
- На сонці тепло, біля мами добре.
IV. Підсумок уроку
— Який твір прочитали на уроці?
— Чого він вас навчив?