Хід уроку
I. Організаційний моментII. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Ворона сороці намисто купила,
В намисті сорока намистинки лічила.
2) Робота над чистомовкою.
Ша-ша-ша — він не має ні гроша.
Шу-шу-шу — ми нарвали споришу.
Ше-ше-ше — говоріть тихіше.
Читання тексту Т. Маршалової «Лісова кравчиня»
III. Робота за «Читанкою» (с. 53–54). Опрацювання тексту М. Павленко «Я — Оля Маляренко...»
Читання тексту вчителем
— Слухаючи, уявіть, про кого розповідається.
Словникова робота
Тюлі — тонкі штори. Шухляда — ящик, скринька.
Вибіркове читання
— Яка Оля?
— Яка кімната?
— Який стіл?
Гра «Так чи ні?»
- Я — Оксана Маляренко. (Ні)
- У мене карі очі та короткий ніс. (Ні)
- Зачіска — короткий русявий «хвіст». (Так)
- Моя кімната — з балконом. (Так)
- Червоні шпалери, рожево-трояндова люстра й рожеві тюлі. (Ні)
- Жовтий дубовий паркет і білі рами. (Так)
- Це — стіл, за яким я пишу і вчуся. (Так)
Робота в парах
— Розкажіть про себе так, як це зробила Оля.
Робота в групах
— Чим цікаві слова шпилька, блискавка, хвіст? Які ви знаєте предмети, що так називаються?
«Шпилька» — високий каблук.
Шпилька (сосни) глиця, голка, шпичка; (терну) колючка; (металева) шпонька, приколка; (з діамантом) брош; переносне значення — уїдлива заувага, підштрикачка.
«Блискавка» — застібка.
Блискавка — громовиця.
«Хвіст» — зачіска.
IV. Робота з дитячою книжкою. Російська народна казка «Лисиця та Вовк»
Розглядання книжки, малюнків у ній. Читання казки вчителем
Бесіда за прочитаним
— Назвіть героїв казки.
— Чи сподобалась вам казка? Чим?
— У яку пору відбувалися події?
— Чому дід повернувся додому без риби?
— Чому Лисиця не пригостила Вовка?
— Що Лисиця запропонувала зробити, щоб і йому наїстися риби?
— Які Лисиця слова приказувала?
— Чи вдалося це Вовкові?
— До яких ще хитрощів вдалася Лисичка?
— Хто з героїв учинив недобре?
— Поміркуйте! Які вони? Доберіть слова, які відповідають характеру голов-них героїв казки.
— Хто був довірливим? злим? дурним? винахідливим? невдахою? хитрим? жадібним? добрим?
— Як ви вважаєте, чого вчить ця казка?
V. Підсумок уроку
— З якими творами ознайомилися на уроці?
— Чого вони вас навчили?