Хід уроку
I. Організаційний моментII. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Королева коло лева,
Коло королеви — лев.
Лева любить королева,
Королеву любить лев!
2) Робота над чистомовкою.
На-на-на — сіла горличка одна.
Но-но-но — сонце загляда в вікно.
Не-не-не — вранці не буди мене.
Ни-ни-ни — дочекалися весни.
Ні-ні-ні — сонце у вікні.
Читання тексту В. Чухліба «Джмелиний оркестр»
Робота над загадками
Росте вона зимою,
Донизу головою.
Тоненькою,
Прозорою,
Біло-голубою. (Бурулька)
Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає. (Бурулька)
III. Робота за «Читанкою» (с. 41–42)
Опрацювання казки Л. Вороніної «Бурулька»
1) Читання тексту вчителем.
2) Аудіювання.
- Як звали дівчинку?
Олянка
- Що пробувала на смак дівчинка?
сніг
- Де висіла бурулька?
на металевій трубі
- Як названо бурульку у творі?
довгаста бурулька
- Як заспокоював дівчинку пан Бурулька?
Ваші батьки, і навіть бабуся та дідусь колись таке робили.
- Що запитала Олянка у пана Бурульки?
І в них теж після цього була ангіна?
3) Словникова робота.
Зашарілася — почервоніла.
4) Робота в парах.
— Як ви вважаєте, яку відповідь дівчинці дасть пан Бурулька? Складіть і розіграйте діалог між ними.
— Прочитайте розмову пана Бурульки з Олянкою за особами. Зверніть увагу на підкреслені слова — вони допоможуть вам зрозуміти почуття героїв.
5) Гра «Продовж речення».
Минулої неділі ви відірвали мене від...
Олянка зашарілася, бо...
Але довгаста крижинка...
Майже всі діти...
Гра «Додай словечко»
— Доповніть текст словом-назвою із прочитаного оповідання.
Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів, а вночі знову підмерзло. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану ___. Вона звисала з даху. Зі-йшло сонце, і ___ заблищала різнобарвними вогниками — синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим...
Юрко стоїть і затамував подих від здивування. Красива ___, мов райдуга. На даху біля ___ сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються ___ -райдугою.
Робота в групах. Складання розповіді «Бурулька»
IV. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?