Хід уроку
I. Організаційний моментII. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
2) Робота над чистомовкою.
Ашка-ашка-ашка — виросла ромашка.
Ля-ля-ля — радіє зелена земля.
Ебо-ебо-ебо — радіє синє небо.
Сі-сі-сі — радіємо ми всі.
Читання тексту М. Слабошпицького «Лелеча весна»
Робота над загадкою
Я на сонце дуже схожа —
Золотиста, ніжна, гожа.
Рано-вранці розквітаю.
Відгадати вам неважко,
Що за квітка я? (Ромашка)
— Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливості і загадкової краси. Вона — обов'язкова квітка українського віночка. Всім відома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідається про ромашку.
III. Робота за «Читанкою» (с. 38–40)
Опрацювання тексту Є. Шморгуна «Ла-та-та!»
1) Читання тексту вчителем.
— Про що розповідається у тексті?
— Який був дощ?
— Прочитайте, як може йти дощ.
Накрапати; періщити; сіятися, мов крізь сито; лити, як із відра.
— Від якого дощу ти заховаєшся? Під яким дощиком можна погуляти?
2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Повторіть, як стукотів дощик.
— Поміркуйте, чому ніхто не заховався від дощу. Прочитайте підкреслені слова.
— Який настрій цього твору? (Гарний,радісний)
3) Гра «Шукачі».
— Визначте, яке з двох речень є в тексті.
Перший весняний дощ.
Перший літній дощ.
Дід Іван вийшов на ґанок.
Дід Іван вийшов на поріг.
Фізкультхвилинка
4) Робота за малюнком.
— Що зображено на малюнку? Хто радіє дощику? Складіть речення.
Опрацювання казки Г. Х. Андерсена «Ромашка»
1)Читання першої частини тексту вчителем.
— Де росла ромашка?
— Як росла ромашка?
2)Словникова робота.
Голубило — ласкало, пестило.
3) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання другої частини казки учнями.
— Що описано у цьому уривку? Розкажіть, якою ви уявили ромашку
цього опису.
4) Читання третьої частини казки вчителем.
— Що ви дізналися про ромашку?
5) Дочитування тексту учнями самостійно.
— Як виглядала щаслива ромашка?
— Відшукайте слова, якими описані серединка ромашки та її пелюсточки.
— Чому ромашці було так радісно?
— Визначте настрій у творі. Читаючи, передайте настрій ромашки.
6) Гра «Так чи ні?».
- У розкішній клумбі росла ромашка? (Ні)
- Сонце голубило її тепло й ніжно? (Так)
- Ромашка думала про те, що жодна людина не побачить її тут, у траві? (Ні)
- Чи була задоволена ромашка? (Так)
- Її середина блискотіла, як срібло? (Ні)
— Що цікавого дізналися на уроці?
— Чого вас навчили опрацьовані твори?