Мета: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та їх звукові значення; формувати навички читання текстів; розвивати образне мислення, фонематичний слух, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
Гра «Повтори останній склад»
Вибігла коза — за-за-за.Поїхали вози — зи-зи-зи.
Випасли козу — зу-зу-зу.
Ведмідь у тайзі — зі-зі-зі.
Гра «Розморозимо слова»
— Зима заморозила слова. Потрібно розморозити їх і зі звуків скласти слова.
[з, у, б], [з’, і, р, к, а], [м, о, р, о, з], [З’, і, н, а], [з, о, ш, и, т]
Називання першого та останнього звуків у словах
Зерно, завод, залізо, лісник, звірі.
— Яке слово «зайве»? Чому?
— Складіть звукову схему «зайвого» слова. (Лісник)
Гра «Добери схему»
— Серед записаних слів знайдіть ті, що відповідають схемі.

Гра «Упізнай звук»
— Якщо почуєте у слові звук [з’],— плесніть у долоні.
Казка, мишка, Зіна, зозуля, зірка, зуби, зима, зірвати, друзі, зуб.
Розучування вірша
І в Букварик непомічені ввійшли.
Хай працюють ваші вуха:
Звуки можна тільки слухать.
Букви можна розглядати,
Можна їх намалювати.
Звуки вимовляються,
Букви ж всі читаються.
— Побудуйте звукові схеми слів звук і буква.
Фізкультхвилинка
Ведмежата в лісі жили, Головою всі крутили: Ось так, ось так, ось так.
Головою всі крутили. Ведмежата мед шукали, Ось так, ось так, ось так. Разом дерево хитали.
III. Робота за Букварем (с. 104–105)
Читання слів, поданих у «променевих» таблицях
Словникова роботаЗавіса — суцільне або роздвоєне полотнище для закривання сцени від глядачів.
Зимно — холодно.
Узвар — компот із сушених фруктів.
Читання слів у стовпчиках (колективно)
— Прочитайте спільну частину слів кожного стовпчика.
Бесіда за сюжетним малюнком
— Кого ви бачите на малюнку?— Що робить білка?
— Для кого вона в'яже шкарпетки?
— Послухайте оповідання. Чи справдилися ваші припущення?
Читання вчителем малюнкового тексту (с. 104)
— Для кого білочка в'язала шкарпетки?
Повторне читання тексту учнями «ланцюжком»
— Що зробила білка для того, щоб в її помешканні було тепло?— Що наварила білка?
— Що робили білченята?
— Кому мороз приморозив лапки?
— Що в цьому тексті казкового?
Вибіркове читання
— Прочитайте речення, у якому є малюнок білченят; фруктів; шкарпеток.
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем
— Яка спільна частина у словах кожного стовпчика?— Якими частинами різняться слова кожного стовпчика?
Опрацювання вірша В. Каменчук «Зайчикові вуха»
Читання вірша вчителем.
Хорове читання вірша.
Аналіз змісту вірша.
— Продемонструйте голосом, як виє завірюха.
— Як був одягнений зайчик?
— Що дуже змерзло у зайчика?
— Яку пораду дали зайчикові синички?
— Чи була ця порада слушною?
— Які почуття викликав у вас зайчик? (Співчуття,жаль,стурбованість)
IV. Підсумок уроку
Гра «Продовж речення»
— Сьогодні на уроці ми вчилися...
— Ми дізналися...
— Найбільше мені сподобалося...
— На наступному уроці хочу краще навчитися...