Мета: вправляти учнів у читанні складів та слів з вивченими буквами; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; дати уявлення про букву і в значенні окремого слова; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
Розучування скоромовки
Івасик іграшками грався,А по двору ішов індик.
Івась побачив — і злякався,
І від індика в дім утік.
— Які слова зі звуком [і] є в цій скоромовці?
Фонетична зарядка
— Як кричить осел? (Іа-іа)
І-і-і, Лошачки малі,Є у них чотири ніжки,
Коло воза ідуть пішки —
І-і-і, Лошачки малі.
Дихально-зорові вправи

Повторення вивченого матеріалу
Робота над загадками. Складання звукових схем до слів-відгадок
З поля зжинають,У млині перетирають,
В печі гублять,
Клянуться, що люблять. (Хліб)
Все в ній видно дуже гарно:
Синє небо, білі хмари,
І дерева, і листок,
Й перевернутий місток. (Річка)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує —
Призначає процедури,
таблетки, і мікстури? (Лікар)
У дні погожі сонцем сяє,
А на морозі розцвітає. (Вікно)
— Який спільний звук в усіх цих словах? (Звук [і])
Гра «Упіймай звук [і]»
Учитель читає слова, учні плещуть у долоні, коли чують слово зі звуком [і]. Літак, корова, суниця, вітряк, кінь, лисиця, лижі, жук, сіно.
Фізкультхвилинка
Проти сонця на горбочкуВипинаються дубочки.
Свіжий вітер повіва,
Міцне гілля нагина.
Так щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку —
І тому вони гінкі,
І тому вони стрункі.
IV. Робота за Букварем (с. 60–61)
Читання вчителем тексту С. Кузьменко (с. 61)
— Як звати головного героя оповідання?— За ким доглядав Івасик?
— Що робив хлопчик, коли виходив із хати?
— Що говорили мама й тато про свого сина? Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем.
— Складіть речення з підкреслених слів.
— Знайдіть на с. 60 схеми цих речень.
— Знайдіть у тексті виділені слова. Вимовте у них звуки.
— Знайдіть у тексті слова з буквою і.
Читання речень (с. 60). Показати учням, що буква і може позначати окреме слово
V. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
— Сьогодні на уроці я вчився...— Найбільше мені сподобалося...
— Я запам'ятав...
— Складно було...
— Хочу краще навчитися...