
Мета: Формувати інтерес дошкільників до рухової діяльності через інтеграцію освітніх областей.
Завдання:
Освітні:
Вчити дітей виконувати фізичні вправи за командою та притримуючись правил гри;
Вправляти дітей у ходьбі, бігу, киданні, лову м'яча
Удосконалювати навички виконання рухів з різних вихідних положень
Розвиваючі:
Розвивати і корегувати рухові якості дітей – гнучкість, пластичність, силу, рівновагу, швидкість, координацію і точність рухів, витривалість, пам'ять, образне мислення.
Розвивати та корегувати поставу, стопу, дрібну моторику, особистісні якості – самостійність, колективну спрямованість. Впевненість у власних силах
Розвиток фізичних і вольових якостей в умовах змагання
Виховні:
Виховувати інтерес до занять фізичної культури
Емоційну чуйність, доброзичливість, товариськість
Бажання долати труднощі, бути здоровим, довести розпочате до кінця
Популяризація здорового способу житті
Розширювати кругозір дітей
Обладнання: атрибути – картки чи муляжі овочів, фруктів, ягід. М'ячі, які розмальовані, як кавуни, відра, картопля, ключки, шайби, набивні м'ячі обшиті білою тканиною, вирізані сніжинки з щільного картону.
Оформлення залу: листочки та сніжинки по стінах, повітряні кульки жовтого та білого кольору, 2 вікна залу з 4-х прикрашені витинанками на осінню тематику, два – на зимову.
Хід:
Під веселу музику до залу заходять діти трьох старших груп. Проходять коло по залу та зупиняються перешикувавшись трійками. В руках діток стрічки. Виконуються вправи зі стрічками під музику.
1. В.П.: о.с., помах правою рукою вгору – вниз. Те саме другою.
2. В,П,: о.с., дві руки вгору, ногу одну назад, прогнутись. В,П,
3. В,П,; о.с., руки вгору, нахил тулуба праворуч, в.п., те саме ліворуч.
4. В,П,: о.с., присісти, руки опустити до підлоги, в.п., руки помахом вгору..
5. В,П,: сидячи, ноги нарізно. Нахил до однієї ноги, в.п., до іншої, в.п.
6. В,П,: стоячи на колінах. Сісти на підлогу біля ніг. Руки трохи праворуч – вгору, в.п., сісти ліворуч від ніг, руки ліворуч – вгору (колові рухи руками)
7.В,П,: о.с., махи руками через сторони вгору по черзі.
8. В,П,: Пружинка зі помахами рук.
Вихователь з фізичного виховання: Діти, давайте заплющимо очі і послухаємо чудову мелодію, а ви потім мені скажете, яку пору року вона вам нагадує.
Звучить фонограма (за вибором музичного керівника)
Відповіді дітей.
Вихователь з фізичного виховання: правильно, діти, ця мелодія мені теж нагадала різнобарвну спокійну осінню пору.
Перша дитина: В сизому тумані, в синій димовій –
Яблука рум'яні, груші медові,
Вміє надаряти сотнями дарів.
Осінь щедра мати всіх трудівників.
Вихователь з фізичного виховання: А ось і Вона (заходить Осінь з жовтою кулькою та корзиною)
Осінь: І правда, діти, це найщедріша пора року. Скільки зібрано овочів на полях і городах, фруктів – у садах! А давайте, пригадаємо, який врожай зібрали ми з вами цієї осінньої пори?
Відповіді дітей.
Осінь: Так, це і картопля, і морква, і буряки та гарбузи, яблука і груші, горіхи і сливи і таке інше. Що можна приготовити з овочів? (борщ) а з фруктів? (компот) А пиріг з чим можна спіч? (ягід)
„ЗВАРІМО БОРЩ, КОМПОТ ТА СПЕЧЕМО ПИРІГ”
(атрибути – картки чи муляжі овочів, ягід, фруктів лежать на протилежному боці від трьох команд в однієї корзині. Треба вибрати необхідний атрибут и принести до команди, наступний гравець біжить тільки після того, як попередній покладе у каструлю муляж)
Осінь: Круглий, як сонце, смугастий, бокастий,
Дуже солодкий і трішки хвостатий. (Кавун)
„ВАНТАЖЕННЯ КАВУНІВ”
(команди вишикуються паралельно вздовж спортивного залу, у кожній команди однакова кількість м'ячів – кавунів лежить у кошику з одного боку та порожній кошик з іншого боку, за командою треба передати м'ячі до пустого кошика)
Осінь: Я росла в темній темниці, як зросла, взяли в світлиці.
З мене шкуру всі деруть, мене варять, мене труть.
Пироги з мене печуть. Відгадайте, хто ж я є?
Чи ви знаєте мене? (картопля)
„САДІННЯ КАРТОПЛІ”
(у дітей відерця с картоплею, по залу перед кожною командою „лунки” – кружки, в які треба першому гравцю покласти картоплю и повернутись до команди з пустим відерцем, наступний гравець збирає картоплю и так далі поки всі діти з команди не приймуть участь в грі)
Осінь пропонує заспівати пісеньку та затанцювати з нею. Прощаючись залишає кошик з подарунками.
Вихователь з фізичного виховання: Дітки, пропоную вам знов заплющити очі та послухати музику, яку пору року вона вам нагадує?
Звучить мелодія (за вибором музичного керівника)
Відповіді дітей.
Входить Зима з блакитною кулькою та торбинкою
Вихователь з фізичного виховання:
Всі чекали з нетерпінням день, коли прийде сама
З хуртовинами і снігом наша Зимонька – зима.
Друга дитина: Вкрила землю ковдра біла, у снігу навколо все.
Нам здоров'я , радість, силу спорт зимовий принесе.
Зима: Яку гостю ви проводжали? Вона з вами грала в цікаві ігри. Я теж пропоную вам пограти. Тільки у зимові ігри.
Третя дитина: Ми забули про простуди. Вже мороз нам не страшний.
Нерозлучні з нами буде ключка, шайба, ковзани.
„ЕСТАФЕТА З КЛЮЧКОЮ ТА ШАЙБОЮ”
(кожна команда отримує ключку та шайбу. Треба провести шайбу від команди до стояка, обвести його и повернутись до команди)
Зима: бачу спритні ви, завзяті. А тепер прошу, маляти, мої загадки відгадати:
•Прозорий, мов скло, а не вставити у вікно? (лід)
•Що влітку спочиває, а в взимку дітей катає? (санки)
•По снігу вони не ідуть, як слід до вподоби їм тільки лід? (ковзани)
•Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори? (лижі)
•Не борошно, а білий. І не вата, а мякий. І, як дзеркало, блискучий – покриває гори – кручі, застеляє землю вкрай, щоб був кращий урожай (сніг)
Зима: Ну й веселі та завзяті, ці малята – дошкільнята. Всі загадки відгадали. Пропоную погратись зі снігом та скатати снігові кульки.
„ПРОКОТИ СНІЖКУ”
( кожній команді дається набивний м'яч, обшитий білою тканиною – „сніжна куля” – її треба прокотити до стояка, обкотити, та повернутись до команди)
Пісня про Зиму та таночок разом з нею.
Заключна естафета зі „сніжинками”
„ХТО БІЛЬШЕ НАЗБИРАЄ СНІЖИНОК”
( на протилежному кінці зали у кошику лежать сніжинки, треба добігти, взяти одну сніжинку и повернувшись до команди покласти у відерце. Біжить інший гравець. У кошику не рівна кількість. По закінченню сніжинки рахують)
Вихователь з фізичного виховання:
Чудова зимова пора! Як любить її дітвора!
На лижах можна ходити, із снігу фортецю ліпити,
На ковзанці можна кружляти, в хокей або сніжки пограти.
Зима: дякую за таку зустріч. Обіцяю дарувати вам багато веселих морозних днів та снігу. І дякую вам подарунками всі учасникам змагань.
Четверта дитина: Ми дружим з фізкультурою і до зарядки звичні,
Виконуємо впевнено всі вправи гімнастичні.
Вихователь з фізичного виховання:
Щоб міцне здоров'я мати, це відомо всім -
Слід зі спортом подружитись діточкам малим
П'ята дитина: Бо прагнемо здоровими і сильними рости.
Тож мусимо старатися щоб чогось досягти
Вихователь з фізичного виховання:
Ну що ж, закінчились змагання Ура – ура – ура!
Втомилися малята, тож пити чай пора!
Під веселу, бадьору музику діти виходять с залу.