Мета:
навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок із вивчених тем;
розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;
виховна: виховувати відповідальність, старанність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: тести.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Інструктаж учителя стосовно контрольної роботи
IV. Виконання завдань
І варіант
Початковий рівень1. Мара — богиня…
2. Художній прийом, який полягає в наділенні неживих предметів, явищ природи людськими якостями — це…
3. Укажіть, у сюжеті якого твору є фантастичні елементи.
Середній рівень
1. Назвіть характерні риси соціально-побутової казки.
2. Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.
1 «І повелів їм зробити розчин…, і повелів викопати колодязь і вставити туди кадіб, і налляв розчину в кадіб. Повелів їм шукати меду» 2 «Він узяв із багаття палаючу гілку і підніс її до квітучого куща. В ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум'ям» 3 «Вона йому дала напитись, а сама така радісна стала, та мерщій у город трюком і розказала всім городянам, що їде такий чоловік» | А «Неопалима купина» Б «Про правду і кривду» В «Білгородський кисіль» Г «Дажбог» |
Достатній рівень
Доведіть, що казка «Мудра дівчина» належить саме до цього фольклорно-го жанру.
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем: 1. «Міфи та легенди — скарбниці нашого минулого». 2. «Втілення світогляду наших пращурів у казках». 3. «На кого з казкових героїв я хочу бути схожим».
ІІ варіант
Початковий рівень1. Дажбог — бог…
2. Фольклор — це…
3. Укажіть, які з наведених творів НЕ належать до легенд.
Середній рівень
1. Назвіть характерні риси фантастичної казки.
2. Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.
1 «А ми підем косить. То ти, як уже буде готова, вийди на такий-то курган да й зови нас, а ми почуємо да й прийдем» 2 «Йшла вона, йшла та по дорозі сіла відпочити, а глечик поставила коло себе на землю» 3 «Вона знала свого батька дуже добре і знала, що як він щось захотів, то вже від того не відступить» | А «Мудра дівчина» Б «Чому в морі є перли і мушлі» В «Про зоряний Віз» Г «Прийом у запорожців» |
3. Визначте вид народної казки «Про правду і кривду». Наведіть аргументи.
Достатній рівень
Поясніть, чому небіж із казки «Про правду і кривду» все ж таки зміг досягти вершин.
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем: 1. «Добро і зло в казках». 2. «Козацтво в українських народних переказах». 3. «Міфи та легенди українців як форма збереження досвіду».
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Напишіть твір-роздум «Казка в моєму житті».