Мета: закріплювати знання учнів про тверді та м'які приголосні в словах; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати охайність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (с. 53, вправа 149)
— Розкажіть напам'ять вірш.
— Вимовте кожен приголосний звук у виділених словах.
— Які різні звуки в цих словах позначає буква л?
— Яка буква вживається для позначення м'якості приголосного звука [л] у слові полю?
2. Складання речення
— Побудуйте речення із поданих слів. Підкресліть буквосполучення ьо.
Не відкладай, на, роботи, завтра, сьогоднішньої.
3. Гра «Заміни звук»
— Замініть тверді приголосні пом'якшеними. Прочитайте утворені слова.
Бик (бік), вити (віти), умити (уміти), пити (піти), миша (Міша), била (біла), бий (бій), мий (мій).
— Складіть речення зі словами мий, мій.
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 54–55)
Вправа 150
— Візьміть участь у діалозі вчителя з учнями.
— Потренуйтеся читати діалог в особах (учителя й учнів).
— Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів.
Слово про слово Льон — однорічна або багаторічна трав'яниста рослина, зі стебел якої виготовляють волокно.
Бавовник — рослина з насінням, з якого виробляють пряжу.
2. Фізкультхвилинка
Станем в коло, дітвора,
Дітвора, дітвора.
До ялинки вже пора,
Нам пора, нам пора.
Станем в коло й покружляєм,
Покружляєм, покружляєм.
Зупинились й поплескаєм,
Поплескаєм, поплескаєм.
Тупаємо ніжками,
Мов йдемо доріжками.
Наче зайчики, йдемо,
Ідемо ми, ідемо.
Поплигали, поскакали
І за парти посідали.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Гра «Утвори слова за зразком»
Один | Багато |
день | деньок |
пень | |
кінь | |
опеньки |
2. Творче списування
— Спишіть слова, вставляючи пропущені букви. Поставте над словами наголос.
С_ годні, т_ хкає, сл_ зи, л_ дяник, л_ тчик, с_ мий, бад_ рий, в_ сна, оз_ рце, н_ бесний, з_ мовий, кал_ ндар, дорі_ ка, соло_ кий.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Які букви не можна писати після букв, що позначають тверді приголосні букви?
VII. Домашнє завдання
С. 55, вправа 151.