Урок «Розвиток мовлення “Українці - здорова нація”», 9 клас

05 листопада, 2016 0
Урок «Розвиток мовлення “Українці - здорова нація”», 9 клас
Мета: активізувати знання учнів про народні зимові свята, їх обрядовість, звичаї, систематизувати вміння працювати з деформованим текстом, навички перекладу текстів з російської мови на українську, сприяти зміцненню орфографічних та пунктуаційних навичок;

коригувати усне та писемне мовлення, збагачувати словниковий запас, розвивати пам'ять, увагу, уявне мислення, зосередженість, зв'язне мовлення, дрібну моторику руки;

виховувати дбайливе ставлення про власне здоров'я, естетичну насолоду від зимової природи, повагу до почуттів, думок та світогляду іншої людини, патріотизм, шанобливе відношення до звичаїв українського народу та любов до рідної мови.

Обладнання: презентація до уроку, індивідуальні

картки, мелодії з пісень “Jingle bells” та “Люди, люди, їх мільярди”, матеріали для проведення оздоровчих фізичних хвилинок.

Тип уроку: урок перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і умінь

Хід уроку

І. Підготовча частина:

1) організація класу;

психологічна підготовка

Тихо грає мелодія з пісні “Jingle bells”.

- Здоровенькі були!

Діти:

- Доброго Вам здоров'я!

- Як настрій? Як самопочуття?

Сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайте їх.

- Подивіться на цю картинку (слайд 1), а тепер заплющте очі і уявіть, що ви там опинилися. Уявіть, що падає пухкий лапатий сніг, лагідно вкриваючи все навколо. Весь світ перетворюється у білосніжну казку. Сріблясті сніжинки тихо, ніжно торкаються ваших щічок. Простягніть долоні. Відчуваєте, як поволі сніжинки падають на них. Вони такі м'які! Ваше серце наповнюється радісного відчуття наближення зимових

свят.. Ви спокійні, щасливі, сповнені натхнення відкриваєте очі.

Подивіться, на ваших долонях залишилися сніжинки. Але вони незвичні, на них написані літери. Складіть їх так, щоб утворилися певні слова.

ІІ. Основна частина:

Повідомлення теми та мети уроку.

- Отже, у нас утворилося висловлювання “Українці — здорова нація!” (слайд2)

Наш урок ми проведемо у формі розвитку мовлення, де будемо працювати з різними видами текстів. А також з'ясуємо що ми, українці, здорова нація як духовно, так і фізично. Запишіть число та тему уроку.

Слово вчителя:

- Доведено, що фізичне здоров'я залежить від стану нашої душі, наших емоцій. Чим легше ми будемо сприймати дійсність, навіть у неприємних ситуаціях шукати світлий бік, тим спокійніше ми будемо, тим менше буде страждати наша нервова система, менше буде боліти серце, підвищуватися тиск. Недаремно ж кажуть, що всі хвороби від нервів.

Найбільше в житті ми радіємо світам, коли збираються рідні та друзі, коли готуємось до свята. Так на нашій землі велося здавна.(слайд 3) Прикладом цього є свята зимового циклу: Андрія, Миколи, Новий рік, Різдво, Новий рік за старим стилем (або свято Маланки та Василя), Водохреща. Люди збиралися, веселилися, жартували, дарували один одному гарний настрій. Тобто — духовно оздоровлювались. А ця радість сприяла і покращенню фізичного здоров'я. Ми продовжуємо цю традицію.

Бесіда з учнями::

- Чи радієте ви напередодні зимових свят?

- Які свята найбільше приносять в ваші душі радості? Чому?

Пальчикова гімнастика (підготовка до письма)

- Перед кожним з вас лежать “сніжки”. Але вони незвичайні: в кожному з них є малюнок — символ певного свята. Малюнки кожної групи об'єднані тематикою одного свята. Дістаньте обережно аркушики, не пошкодивши “сніжка”.

Каліграфічна хвилинка:

- Запишіть слова-символи свят, які ви “знайшли” у “сніжках”.

З'ясуйте, про обрядовість якого свята ви складатимете текст в своїй групі.

(відповіді учнів)

6. Дихальна гімнастика: (слайд 4)

- Подихайте на долоні, щоб зігріти їх після роботи зі “сніжками”, потріть долоні.

7. Актуалізація опорних знань учнів:

- А як потрібно поводити себе в ситуації, якщо ви взимку дуже сильно замерзли? (слайд 5)

8. Пояснення вчителем завдань для виконання учнями самостійної роботи:

- Кожна група буде готувати текст на певну тему. І група про свято Миколая, ІІ група — про Різдво та обряди з ним пов'язані, ІІІ група — про свято Водохреща.

У кожного учня групи буде власне завдання. Після його виконання, в своїй групі ви з'ясуєте порядок розташування так, щоб з ваших міні — текстів утворилася розповідь про певне свято.

9. Динамічна фізична хвилинка під музичний супровід:

- Але відомо, що кожну роботу потрібно розпочинати в гарному настрої, щоб досягнути гарних результатів. А що найкраще сприяє цьому? Звичайно, фізичні вправи. Ви — енергійні спортивні діти, любити грати в теніс, тренувати м'язи, грати в сніжки, танцювати. Потанцюємо?

Виконання розминки учнями під музику з пісні “Люди, люди, їх мільярди” у виконанні вчителя (текст пісні перероблений: йдеться про кожного учня класу). (слайди 6-13)

10. Виконання самостійної роботи за картками із завданнями різних рівнів складності (індивідуальний підхід)

група “Свято Миколая”:

картка 1 (Іванов С.) Робота з деформованими реченнями.

19 грудня — День Святого Миколая, знедолених котрого всіх вважають захисником.

Народився дитиною у багатій сім'ї і дуже доброю та чуйною Миколай виріс до чужої біди. По смерті він став спадкоємцем батька великого багатства, бідним і калікам повністю яке віддав. Як Бог з щедрий небес, він багатодітних та хворих людей часто їх заходив і обдаровував до помешкання, чим міг. Після було визнано його святим смерті, а мощі в 1087 році в італійське перенесено місто Бар, де його перезаховано.

Картка 2 (Алєксєєва Д.) Переклад з російської мови на українську.

В Украине святой Николай всегда считался покровителем и защитником всех детей. В этот день дети ждут его с нетерпением: они знают, что за их послушание и работоспособность Николай-Чудотворец принесет им множество подарков. Поэтому стараются весь год быть воспитанными и послушными, хорошо учиться в школе и уважать старших. А в ночь с 18 на 19 декабря Николай положит подарки послушным детям под подушку.

Картка 3 (Приходько К.) Списати вірш, вставляючи пропущені букви.

Якщ.. ти був чемним

Слухняним, старанним

Усе ти в..конував вмить бе..доганно

Будь певен — т..бе М..колай не мине.

Дарунок тобі він вн..чі прин..се.

Група “Різдво”

картка 1 (Можар А.) Робота з деформованими реченнями.

Вечір Святим називають перед Різдвом. На обов'язково святковому столі 12 страв має бути. 12 учнів — апостолів Це тому, що у Ісуса було. Головна кутя страва -. пшениці Із її варять. Окрім повинні бути куті ще квасоля, риба, вареники, коржі з маком каша гречана, узвар. Заході сонця Вечеряють на, коли покажеться перша на зірка небі., сніп - “дідух”. Символічно нагадувати Це має ясла, де Ісус Христос народився. Після усі цього читають молитву і за сідають стіл.

Картка 2 (Півоварова Г.) Відновити зміст речень, вставляючи потрібні слова із довідки

А знаєте, які традиції на _________, пов'язані з першим _______? Від того, хто саме ________ постукає у ваш _______, залежатиме, як складеться ________ в новому році. Для вдалого року першим гостем повинен стати _________ з темним __________. Також в цей день колядники ходять з “зіркою” і співають ________., в яких возвеличують ________ _________.

Довідка: Різдво, гостем, першим, дім, життя, чоловік, волоссям, колядки, Іісуса Христа.

Картка 3 (Уваров А.) Списати, вставляючи пропущені букви.

К..лядин, к..лядин,

А я в батька один.

По к..лінця кожуш..к,

дайте, дядьку, п..ятачок.

А п..ятак не д..рогий,

Дайте, тітко, ще й другий.

З святим веч..ром!

Група “Водохреща

картка 1 (Адоніна О.) Переклад з російської мови на українську.

19 января наступает праздник Крещения.

Когда Иисусу исполнилось 30 лет, он принял крещение от Ивана Крестителя на реке Иордан. Когда Сын божий выходил из воды, небеса раскрылись, ы в этот момент к нему на плечо опустился голубь. Это был Святой дух. Отсюда и пришла традиция крещения в воде.

Картка 2 (Дорофеев А.) Робота з деформованими реченнями

Зранку до річки або до ставка люди йдуть. У вигляді хреста там ополонку вони вирізають велику. Воду священник освячує. Водиці люди тієї собі набирають рік і її бережуть весь, бо жива вода це, яка красу, здоров'я, щастя і приносить. потім водою освяченою із ходить священник і оселю скроплює кожну, щоб приходило людей до фізичне та духовне здоров'я, а негаразди оминали.

Картка 3 (Вєрєтєннікова Ю) Списати, вставляючи пропущені букви.

Хай вам святиться, в..селиться

Святая Йорданська в..диця.

Як нині і в рік, і на цілий вік!

Хр..стос хр..щається!

11. Перевірка самостійної роботи: читання кожним учнем певної групи своєї частини виконаного завдання. (слайди 14-16).

12. Рефлексія: (слайд 17)

а) Подивіться на дошку: зберіть з цих букв слово — оцінку вашій роботі на уроці.

б)- А тепер, любі діти, киньте по черзі свої сніжки в мій кошик. Подивіться, наші чарівні сніжки перетворилися в вітальні листівки. Подаруйте, будь ласка, їх нашим гостям.

(Діти дарують вітальні листівки гостям).

ІІІ. Заключна частина:

1. Підсумок уроку

Дорогі діти! Бажаю, щоб часточка доброти сердечної Миколая Чудотворця поселилась і в наших серцях, а Віфлеємська зірка, яка сповістила світ про народження маленького Ісусика, додала нам віри у Бога, любові до всього живого і надії на завтрашній день. Колядуйте, посівайте, щедруйте від хати до хати, підтримуйте гарні народні звичаї. Нехай дух української колядки панує над світом, а Господь Бог над усіма нами. Щасливих і радісних свят вам!

2. Д/з: - Будьте здорові! (слайд 18).

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду