План конспект заняття «Казка вчить, як на світі жить» для середньої дошкільної групи

31 жовтня, 2016 0
План конспект заняття «Казка вчить, як на світі жить» для середньої дошкільної групи
Тема: «Казка вчить, як на світі жить».
Мета:
  • навчальна: пригадати вивчені казки та оповідання; продовжувати вчити дітей пояснювати свою точку зору; закріпити правила безпечної поведінки, зокрема з незнайомцями;

  • розвивальна: формувати уявлення про казку як друга, порадника і вчителя у важких ситуаціях; сприяти формуванню навичок знаходити у кожній казці повчання; продовжувати розвивати вміння відгадувати казку за названим прислів'ям і навпаки, пояснювати значення прислів'їв та аргументувати свій вибір; стимулювати креативність дітей та розвиток логічного мислення; сприяти підтримці позитивного емоційного фону у ході заняття;

  • виховна: виховувати

    цікавість до казок, осуд брехні, підступності, пихатості, боягузливості; бажання допомогти другові у біді, не забувати про добро.

Обладнання: демонстраційне: проектор, нетбук, активатор інтерактивної поверхні, стилус; міні-виставка елементів настільного театру, якими користуються вихованці групи для закріплення вивчених казок та оповідань (театр рукавичок, пальчиковий, площинний, театр оригамі, театр ложок, театр стаканчиків); перев'язаний жмут макаронів спагеті та одна макаронина; роздавальне: кольорові олівці, індивідуальні вправи на аркушах формату А5.

Попередня робота: читання та обговорення казок «Ріпка», «Колобок», «Лисичка та журавель», «Котик і півник», «Колосок», «Лисичка-сестричка», «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат», «Кривенька качечка», «Івасик-Телесик», «Пан Коцький», «Червона Шапочка», «Солом'яний бичок», «Цап та баран» та оповідання «Заєць та їжак» та
ін.; драматизація та театралізація наведених казок за допомогою різних видів настільного театру; виготовлення жабок – кусачок у техніці оригамі та пластилінових пальчикових ляльок під час самостійної художньої діяльності.

Вимоги до вихованців:
знати: сюжети вивчених раніше казок, їх назви та головних героїв; правила безпечної поведінки з незнайомцями;
вміти: відгадувати назву казки за прислів'ям-повчанням («Хочеш їсти калачі — не сиди на печі» – «Колосок»; «На добро відповідай добром» – «Солом'яний бичок», «Кривенька качечка», «Івасик Телесик»; «У страху очі великі» – «Пан Коцький», «Цап та баран»; «Де сила не може – там розум поможе!» – оповідання «Заєць та їжак», казка «Івасик-Телесик».

Хід заняття

1. Мотивація.

Слайд №1.

— Добрий ранок, дітки. (Вітаються). А тепер, – як маленькі веселуни, – привітайтеся з гостями. (Вітаються).

— А зараз пропоную привітатися один з одним не як дітки, а як дідусі. Дівчата, прикладають пасмо волосся під ніс, а хлопчики – зігнутий вказівний палець. Ось це і будуть наші вуса. (Виконують) А тепер – як бабусі. (Одягають уявну хустку, кулачки під підборіддям). Не вистачає Колобка. (Надувають щоки).

—Отакі казкові у нас вийшли привітання, правда? (Так)

—А ви любите казки? (Так) І я люблю.

2. Бесіда «Чого вчить казка?»

—Ми знаємо, що казки чарівні. А ще — кожна казочка нас чомусь вчить. — А давайте перевіримо, чи справді так. На картинці ви бачите ілюстрацію до казки, яку ми читали. Розкажіть, чого вона вас навчила.

Слайд №2. Ілюстрація до казки «Колобок».

— Чого вчить нас казка «Колобок»? (Не тікати з дому; не розмовляти з незнайомцями).

—Звичайно, потрібно просити у мами дозволу піти кудись і попередити, куди саме ви йдете. І з незнайомцями не можна розмовляти! Якби Колобок не розмовляв з лисицею, вона б його не з'їла.

—А які ще казки вчать не відчиняти двері незнайомим? («Котик і Півник», «Вовк і семеро козенят»).

Слайд №3. «Івасик-Телесик».

— А ця казка чому нас учить? (Відповіді дітей).

Орієнтовні варіанти відповідей:

  • Не можна спілкуватися з незнайомими і йти, коли вони кличуть;

  • Не можна відпливати далеко від мами.

  • Не можна кидати людей у біді. (На прикладі гусеняти).

  • «На добро добром відповідають». Не забувай добро. (На прикладі подарунків гусеняті від діда й баби).

—А ще не треба здаватися. Адже, «Де сила не може…» («…там розум поможе»).

—Якби Телесик сів і почав плакати у хатині, його вже давно б з'їли; але, завдяки його кмітливості, сміливості, він легко придумав, як обдурити Оленку. Пригадаймо: кмітливий – це такий, який легко придумає, як врятуватися з біди. Івасик-Телесик був кмітливим.

—А яку чистомовку ми знаємо про Телесика?

3. Чистомовка-гімнастика «Телесик».

Азка-азка-азка – у нас гостює казка.

Ід-ід-ід – жили баба і дід. (Показують хустинку кулачками і вуса пальцями)

Ими –ими-ими – вони були старими. (Прищурюються, імітують ходьбу з паличкою)

Есик-есик-есик– з'явився в них Телесик. (Руки розведені в сторони, радісний погляд)

Авав-авав-авав – у човнику він плавав. («Веслують»)

Ибку-ибку-ибку – ловив матусі рибку. («Закидають вудку»)

Ихо-ихо-ихо – трапилось з ним лихо. (Руки на щоках, нажаханий погляд)

Ївна-ївна –ївна – украла його зміївна. (Роблять «змійку» рукою)

Ивий-ивий-ивий – Телесик був кмітливий. (Права рука на поясі, лівим вказівним пальцем махають)

Есик-есик-есик – врятувався наш Телесик! (Плескають)

—Повчальних казок ще багато. Ось ще одна. (Показує лисицю та кота із театру паперових стаканчиків). Чого вона нас вчить?

Слайд №4. «Пан Коцький»

  • Не можна обдурювати. (На прикладі лисиці).

  • Не потрібно забувати про старих друзів. (Хазяїн вигнав старого кота).

  • «У страху великі очі». Не потрібно боятися, якщо для цього немає причини. Якби тварини не боялися подивитися на Пана Коцького, вони б побачили, що це звичайнісінький кіт.

—Кожному казковому герою потрібно відпочивати, щоб набратися сил. Давайте і ми зробимо фізкультхвилинку.

4. Фізкультхвилинка.

Йти у ліс , шукати казки

забажалося малятам (крокують).

В ліс прийшли всі без зупинки ,

дружно встали всі навшпиньки, (ходьба навшпиньки).

Йдуть тепер вже не малята,

а маленькі лисенята.

Під кущами присідали.

зайця в лісі виглядали (стати навпочіпки).

Заєць вискочив прудкий —

Заєць вискочив швидкий (стрибки).

А назустріч нам вовчисько —

зайця він угледів близько (ходьба широким кроком).

Думав, що спіймає в лісі,

та ведмідь став на узліссі ( йдуть на зовнішній стороні стопи).

5. Дидактична гра «Що не так?»

На слайдах — ілюстрації до казок, на яких навмисне зроблені помилки. Дітям потрібно пояснити, що тут не так.

—Герої казок – такі самі веселуни, як і ми. Вони теж люблять посміятися і пожартувати. Тому прислали нам свої фотографії. Але фотографії ці жартівливі. Щось тут не так… Що саме – скажіть нам ви.

Слайд №7. (На ілюстрації до казки «Ріпка» дід витягує цибулю).

—Чого навчила нас ця казка? (Відповіді дітей). А ще того, що разом ми сильніші. І навіть найменший із нас може допомогти.

Слайд №8. (Замість колоска із однойменної казки півник знайшов квіточку).

6. Індивідуальна вправа «Добери казкову пару».

—Перед вами на столах завдання від казкових героїв. Вони гуляли і загубилися або загубили щось. Як же їм допомогти? За допомогою казкових олівців. Проведіть лінію між тими, хто прийшов до нас із однієї казки. Так ви їх з'єднаєте доріжками, і герої знайдуть один одного.

У ході виконання вправи вихователь зауважує:

—Тут на картинці є Червона Шапочка. А чого нас навчила ця казка?

  • Не можна самому ходити до лісу.

  • Не можна спілкуватися з незнайомцями.

  • Бабусь потрібно навідувати частіше, щоб не забувати, як вони виглядають, і не плутати з вовками.

—А казка про жадібних ведмежат? (Ділитися порівну з друзями).

Вихователь стежить за правильною осанкою, технікою безпеки, положенням руки під час роботи з олівцем, хвалить за добре виконану вправу і допомагає дітям за потреби.

Слайд №7.

7. Інтерактивна гра «Нагодуй вовка».

—Ми з вами говорили, що багато казок закінчуються не зовсім добре. От Колобка з'їли, Червону Шапочку ледве врятували. А з бичком що сталося? (Розтанув на сонці). Так, адже про його добро забули. Ми з вами колись придумали добрі закінчення для цих казок: Колобок згадав наші повчання і повернувся додому, ні з ким не говорив по дорозі; бичка любили і годували смачним сіном…

— А давайте нагодуємо вовка із казки про сімох козенят пиріжками. Він тоді наїсться і чіпати нікого не буде. Згода? (Так)

—У цьому нам допоможе наша чарівна паличка–стилус.

Діти по черзі виходять до дошки і перетягують стилусом на слайді пиріжки у пащу вовка. Уголос рахують пиріжок за пиріжком. У той час живіт вовка «росте» на слайді.

—От бачите, який живіт у вовка виріс. Тепер він ситий і чіпати нікого не буде. Ура-а! (Всі аплодують)

8. Підсумки.

—Ви переконалися, що кожна казка чомусь вчить? (Так)

—Вам сподобалося сьогоднішнє заняття? (Так)

—Обов'язково розповідайте казки своїм друзям. Можливо, якась повчальна казка допоможе і їм.

Вихователь бере підготовану заздалегідь макаронину спагеті.

—Дітки, що у мене в руках? (Макарони) Які вони? (Довгі, жовті, сирі тощо)

—Скільки їх? (Одна) Як ви вважаєте: зможу я зламати спагеті? (Відповіді дітей). Хто вважає, що зможу – доторкніться до носа. А хто не погоджується – погладить себе по животу. (Виконують дії).

Вихователь демонструє, як легко ламається спагеті. Пропонує одному з вихованців повторити дослід. Ставить макаронину на місце і бере цілу зв'язочку спагеті. Силкується зламати, напружуючись. Передає дітям по колу. Разом роблять висновок, що в'язочку нелегко зламати.

—Ось бачите? Те саме з друзями: якщо ти сам-один, то тебе легко перемогти. Якщо з тобою друзі – ніяка біда не страшна. Адже у дружбі і взаємодопомозі сила. Тому бажаю вам, щоб ви ніколи не потрапляли у біду і були дружними, як герої казки «Ріпка». Адже разом ми – сила!

—Заняття закінчене. Дякую за увагу.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду