Конспект інтегрованого заняття для дітей дошкільної різновікової групи «Пернаті друзі»

02 листопада, 2016 0
Конспект інтегрованого заняття для дітей дошкільної різновікової групи «Пернаті друзі»

Мета: закріпити знання дітей про птахів нашої місцевості (перелітних та зимуючих);

розвивати зв'язне мовлення, розширювати словниковий запас, сприяти розвитку координації рухів, дрібних м'язів рук;

формувати вміння висловлювати власну думку;

закріпити вміння дітей старшого віку читати, писати слова способом «печатання»;

продовжувати вчити дітей молодшого віку ліпити фігурки з солоного тіста (зокрема фігурки пташенят комбінованим способом);

закріпити прийом скачування, витягування, прищипування;

розвивати пізнавальні інтереси дітей, логічне мислення;

виховувати любов, бережливе ставлення до природи.

Хід заняття:

Вихователь організовує дітей на заняття. Молодші

діти знаходяться в іншій кімнаті з помічником вихователя та вільно граються. Старші діти та діти середнього віку разом з вихователем.

В.: Сьогодні, діти, я знайшла якийсь чарівний зашифрований лист. Ось він.

7 3 8 6 1 9 5 2 8 10 4 5


А це шифр до чарівного листа:

А Д Е З І Н П Р Т У

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


В листі сказано, якщо діти розгадають зашифрований вислів, то дізнаються про що ми зараз будемо розмовляти. Хто перший здогадається – підходьте до мене та тихенько прошепотіть мені відповідь на вухо.

Діти самостійно намагаються прочитати. Щоб полегшити завдання у разі необхідності пропоную на аркуші паперу спочатку « написати» літери, а потім прочитати. Коли більшість дітей впоралась

із завданням доручаю дітям прочитати вислів: «ПЕРНАТІ ДРУЗІ»

Бесіда з дітьми про птахів.

Як ви гадаєте, діти, про кого ми будемо розмовляти?

Чому птахів називають нашими пернатими друзями?

Чому птахів називають: «ті, що народжуються двічі»?

Яких ви знаєте перелітних птахів?

Назвіть птахів, що зимують поряд з нами.

Якого птаха називають лісовим лікарем дерев?

Чому птахи відлітають у теплі краї?

Молодці, багато цікавого знаєте про птахів!

Пропоную пограти у гру «Відгадай-ка»

Голос має хриплуватий,

Колір пір'я сіруватий.

Це розумна каркарона,

Звати пташку цю….(ворона)


До вікна мого летить

Пташка невеличка,

Животик жовтенький,

Голівка чорненька.

Любить сало дзьобати,

У вікно зазирати.

І ця пташка невеличка називається…..(синичка)


Службу в лісі я несу,

Лікарем я там служу

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (дятел)


Чорні гострі крила має,

Дуже швидко скрізь літає.

Над вікном гніздо будує,

В теплому краю зимує. (ластівка)


Молодці, впорались із завданням.

Діти, знаєте,чого мені хочеться найбільше? Хочу поїхати до лісу! Давайте вирушимо у мандрівку! Але спочатку збудуємо казковий автобус та запросимо молодших друзів. (діти будують з чого хочуть: стільці, лави, куби, будівельний конструктор)

Коли збудовано автобус, діти сідають, «їдуть до лісу співаючи пісню «Автобус» або іншу за бажанням.

Звучить фонограма «Спів птахів».

Ось і приїхали ми до лісу. Послухайте, як співають пташки. Чий голос впізнали?

У лісі є чарівні галявини. Молодших дітей я запрошую в гості до пташиного гніздечка. Там лежать яєчка (заготовки із шматочків солоного тіста та готове гніздо з солоного тіста). Треба допомогти пташенятам вилупитись із яйця, тобто зліпити пташенят. (молодші працюють з помічником вихователя)

Старших запрошую на галявину «Самчитайлик»

Треба розгадати кросворд. У рядочках сховані слова-назви птахів, а у стовпчику і є ключове слово. Розгадати кросворд ми зможемо, якщо будемо працювати разом, допомагаючи один одному та виправляючи помилки. Картинки та цифри допоможуть у цій важкій роботі.

Якщо молодші діти впораються раніше, пропоную їм гру «Сорока-білобока» на розвиток координації рухів та дрібних м'язів рук.

Якщо впораються швидше старші, пропоную їм гру «Різнокольорові слова»: на карточці літери двох кольорів, треба прочитати слово одного кольору, потім іншого.

Якщо впорались разом, то граємо «Сорока-білобока»

Любі діти! Давайте навчимо лісових мешканців цікавій грі «Зроби фігуру».

Лічилка: Квіточка до квіточки,

Листочок до листочка

Нехай вийде одна голубочка.

Голубочка – ведучий. Він промовляє:

Трави у полі хвилюються – раз

Трави у лузі хвилюються – два

Трави у лісі хвилюються – три

Фігура ПТАШКИ замри!

Під час слів діти вільно рухаються, зображуючи птахів. Після слова «замри» - рух припиняється. Ведучий підходить до дитини, ніби вмикаючи її, каже: фігуру пташки покажи. Ведучий повинен відгадати.

Якщо не відгадав – вибирають іншого ведучого.

Звучить фонограма «Звуки лісу» це лісові мешканці дякують за цікаву гру. Давайте і ми поспіваємо для них.

Пісня «Зозуленька» (слова і музика Н. Вересокіної. (ж-л Дошк.вих.№7 2003)

Підсумок. Сподобалась мандрівка до лісу? Давайте повернемось до дитсадка та розповімо нашим іграшкам, що ми бачили в лісі.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду