Урок-підсумок (укр. літ., 8 клас)

02 грудня, 2016 0

Мета:

  • навчальна: систематизувати й узагальнити вивчений протягом семестру навчальний матеріал, який стосується знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їхніх творів, понять із теорії літератури;

  • розвивальна: розвивати культуру зв'язного мовлення, логічне мислення, формувати вміння обстоювати власну думку;

  • виховна: виховувати любов до книги, пошану до культури українців, відповідальність за власні успіхи.

Обладнання: підручник, портрети митців, чию творчість вивчали упродовж семестру.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

IV. Повторення

Складання

сенкану до слова література

Сенкан неримований вірш, що складається з п'яти рядків, мета якого спонукати учня до розмірковування над темою.

1‑й рядок — одне слово (іменник), у якому розкрита суть теми.

2‑й рядок — опис теми, який складається з двох прикметників.

3‑й рядок — визначає дію, пов'язану з темою (три дієслова).

4‑й рядок — фраза (3–4 слова), яка виражає ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5‑й рядок — одне слово, сутність теми, висновок.

Літературна гра «Інтелектуальний футбол»

Методичний коментар. Клас об'єднується у дві команди: «захисники» та «нападники». Нападник повинен кидати м'яч-запитання конкретному захисникові з протилежної команди. Якщо захисник не може дати відповідь, він має право передати м'яч воротареві. Якщо й воротар не знає відповіді,

то команді зараховують гол.

Кросворд



По вертикалі: 1. Поезія В. Сосюри. («Васильки»)

По горизонталі: 1. Сучасний виконавець народних дум. (Литвин) 2. Трискладова стопа з наголосом на першому складі. (Дактиль) 3. Ім'я одного з князів давньоруської пам'ятки «Слово про похід Ігорів». (Святослав) 4. Кого застерігає Маруся Чурай в одній зі своїх пісень? (Гриця) 5. Брід, згаданий у народній пісні «Чи не той то хміль». (Золотий) 6. Жанр твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». (Повість) 7. Народний ватажок, уславлений у пісні «За Сибіром сонце сходить». (Кар-малюк) 8. Прізвище автора твору «Шпага Славка Беркути». (Бічуя)

Вікторина «Назви письменника»

Методичний коментар. Учитель по черзі демонструє школярам портрети майстрів художнього слова. Діти повинні назвати ім'я письменника, а також пригадати факти з його біографії.

Вікторина

1. Назвіть двох Марусь, уславлених у нашій літературі та фольклорі (Маруся Чурай, Маруся Богуславка). 2. Письменниця, дочка письменниці … (Леся Українка). 3. «Засуджений вірш» … («Любіть Україну!» В. Сосюри). 4. «Вільні вірші» писали … (В. Підпалий, І. Малкович). 5. Інтриги, махінації, обман, гроші, нечистий — усе це є у … (трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»).

6. Неволя воля боротьба життя смерть воля це шлях… (героїв повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною»). 7. Кінь, який учить людей… (Білий кінь Шептало). 8. Люди порівнюються з добрими річковими духами у творі… («Ніч перед боєм» О. Довженка).

Кросворд

Заповнити клітинки відповідними буквами, визначивши такі слова: а) єдинопочаток; б) трискладовий віршовий розмір; в) змалювання людей в образах тварин, предметів чи явищ; г) незвичайний порядок слів у реченні; д) вписати у вертикальні рядки види епічних творів.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати список літератури для читання влітку.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду