Урок: Характеристика головних образів твору: Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок

02 грудня, 2016 0

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над ідейно-художнім змістом твору; навчати характеризувати головні образи твору;

  • розвивальна: удосконалювати вміння переказувати гумористичні ситуації, формулювати власні думки щодо порушеної проблеми, робити висновки; розвивати критичне мислення;

  • виховна: виховувати культуру спілкування підлітків.

Обладнання: підручник, портрет В. Чемериса, міні-виставка його творів.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Засвоєння навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань

Вітька

Горобець

  • Вітька‌ — високий, худий, з рідким білявим чубчиком не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий…

  • Він‌ вродився балакучий, як сорока, може годинами безугавно тріскотіти.

  • Перше‌ хвилювання потроху зникає. До хлопця знову повертається здатність мислити, говорити.

  • Вітька‌ все кружляє й кружляє між вербами. На ньому нові (сині в смужечку) штани й жовті рипучі черевики. Рукава білої сорочки по-парубочому закачані по лікті. На голові — бокс (таки домучив клятий Левонтій!), білявий чубчик непокірно стовбурчиться.

  • Хлопцеві так хочеться утнути щось героїчне, щось таке лицарське. Безперечно, на очах у дівчини. Щоб побачила, який він сміливий та відважний.

  • ‌— Ой, який же ти замурзаний! — сплеснула

    руками. — І вуха у сажі, герою ти мій сміливий, орлику відважний! Ти, мов той лев, накинувся на вогонь.

Федько Котигорошко

  • Маленький товстий і флегматичний Федько мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком.

  • Федько знову був Федьком: флегматичним, спокійним, добродушним і вайлуватим.

  • Що‌ в мене на думці, те в тебе на язиці. Чистісінький тобі Вольф Мессінг!

  • Що він язикатий знала, але щоб так складно небилиці плести… А щоки горять… Ах, які капосні щоки, так і горять, горять… Ну й утнув же Федько!

Галя Козачок

  • Раптом‌ Вітька оторопіло застиг на місці: з бічної вулички, широко усміхаючись, прямо на них ішла Галя Козачок. Ні, вона не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою.

  • Яка‌ ж вона гарна!.. Куди він раніше дивився, куди?.. О сліпець!.. О великий сліпець!.. І добре, що хоч вчасно прозрів!

  • Ніби сонце вкотилося до сарая. На порозі з'явилася Галя Козачок.

  • Вона‌ підходила до нього, струнка й висока, в білому-білому платті, зашаріла від швидкої ходи, а очі сяяли ніяково й радо.

  • Щоправда, Галя дівчина не з лякливих. Сам Причепа колись потиснув їй руку і подякував за відвагу. Він тоді їхав велосипедом мимо колгоспної ферми, звідти вискочив бугай Кордебалет.

Петро Білий

  • Городом йшла Галя, його Галя із сином чаплівського фінагента Петром Білим! Вона весело сміялася до нього, і Петро теж сміявся. Отой завжди прилизаний, напахчений одеколоном мамин синок, Петро Білий. Отой Петро Білий, ябеда і боягуз, хвастун і брехун, якого Вітька терпіти не міг.

  • Боягуз він нікчемний, а не Петро! Хвастун заячий! Та зроду-віку не повірю, щоб Галя його покохала!

Робота з таблицями в групах

Група 1

Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Вітька.

Зовнішні риси, вік


Внутрішні риси


Таланти


Мрії та прагнення



Група 2

Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Галі.

Зовнішні риси, вік


Внутрішні риси


Таланти


Мрії та прагнення



Група 3

Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Федька.

Зовнішні риси, вік


Внутрішні риси


Таланти


Мрії та прагнення



V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Написати характеристику одного з головних героїв; підготувати повідомлення про Бориса Грінченка.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду