Підсумкове заняття з ознайомлення з природою в середній групі: «Подорож на літаючому килимку»

02 листопада, 2016 0
Підсумкове заняття з ознайомлення з природою в середній групі: «Подорож на літаючому килимку»

Програмовий зміст: узагальнити знання дітей про характерні ознаки осені, про життя рослин, тварин, птахів в цю пору, про їстівні та отруйні гриби. Вправляти дітей в прямому та зворотньому рахунку в межах чотирьох.

Вчити співвідносити кількість предметів до числа.

Вправляти у виразному читанні віршів, вмінні описувати свійських тварин. Продовжувати вчити заштриховувати малюнок, не виходячи за контур. Розвивати мовлення, пізнавальну активність, логічне мислення, пам`ять. Виховувати любов до рідного краю, любов до тварин.

Демонстраційний матеріал: схема-мапа, «дірявий літаючий килим», «латки» у вигляді геометричних фігур, ілюстрації до гри «Виправ помилку», 3 корзинки, макет сільського подвір`я

з свійськими тваринами та їхніми дитинчатами, схема-модель опису свійських тварин.

Роздатковий матеріал: на кожну дитину - 2 осінніх листочка, гриби-муляжі їстівні та отруйні, хмаринки, 4 краплі, цифри від 1 до 4, картки з зображенням пір року, кришталева крапелька, атрибути до гри «Відгадай тварину по голосу», заготовки розфарбовок на осінню тематику.

Хід заняття.

Привітання:

Доброго ранку, сонце!

Доброго ранку, небо!

Доброго ранку, земля!

Доброго ранку усім нам!

Діти, сьогодні ми з вами будемо мандрівниками, ось у мене є схема-мапа, по якій ми будемо мандрувати, давайте розглянемо наш майбутній шлях.

( Розглядають мапу)

Перший шлях веде в болото, підемо туди?

Другий веде в Царство Баби-Яги, підемо по цьому шляху?

А третій – до осіннього лісу, підемо чи ні? Тож вирушаємо в дорогу!

Але наш шлях буде нелегким, щоб туди потрапити ми повинні

вирішити багато завдань. Згодні? А попадемо ми в ліс на літаючому килимку. (Розгортаю килим, а там дірки у вигляді геометричних фігур)

Ой, дітки, що це з ним трапилось, він весь в дірках, його, напевно, прогризли миші. Я знаю як його можна полагодити, ось залатати такими латками (латки у вигляді геометричних фігур.)

Діти підбирають геометричну фігуру відповідно до форми дірки і вставляють в отвір.

Давайте разом назвемо геометричні фігури, які ми використали.

Тепер ставайте на килим і починаємо зворотній відлік від 4 до 1. 4-3 -2-1 – полетіли! (звучить шум літака, який злітає, а потім іде на приземлення)

Ось ми і дістались до осіннього лісу.

Діти, а ви знаєте як потрібно поводитись в лісі? Давайте згадаймо, як треба поводити себе в лісі. Скажіть, що не можна робити в лісі? (палити вогонь, ламати дерева, руйнувати мурашники, пташині гнізда, шуміти,топтати отруйні гриби). Молодці.

Скажіть мені, будь-ласка, які ви знаєте ознаки осені? (відповіді дітей)

А художник коли малював ось цю картину був дуже неуважний і все переплутав.

Дидактична гра: «Виправ помилку». 

Мета: вчити дітей помічати на ілюстрації те, чого не буває восени, давати правильну аргументовану відповідь. Закріпити осінні ознаки, поведінку тварин і птахів. Розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, зорову пам'ять. Виховувати уважність.

Молодці, ви всі справились із завданням. А скажіть, які ви знаєте осінні місяці? Я знаю, що ви знаєте про них вірші (пропоную розповісти).

Звертаю увагу дітей на листя, що лежить на підлозі, пропоную їм погратись з ними. Фізкультхвилинка

В гості знов до прийшла

Осінь золотиста

У лісочку із гілля

Облітає листя (біжать з листочками у руках по колу)

Листочок, листочок

На вітрі шелестить ( піднімають руки вгору, махають листочками вліво-вправо)

Сьогодні в таночок

Ідеш із нами ти (роблять пружиночку, руки з листочками внизу)

(Складають листочки в корзинку)

Ой, діти, зверніть увагу, що це росте? Так це ж грибочки. Дітки, не чіпайте їх. Ми з вами знаємо, що є гриби отруйні і їстівні. А, щоб перевірити чи знаєте ви які це грибочки, пограємось у гру.

Дидактична гра: «В яку корзину?» 

Мета: закріпити з дітьми назви грибів, вміти розпізнавати їстівні від отруйних, розкладати їх в різні корзини. Розвивати пам'ять, мислення. Виховувати безпечне ставлення до свого здоров`я.

Щось небо затягнуло хмарами і, мабуть, починається дощ, нам треба десь заховатись, пропоную швидко подивитись на нашу схему-мапу, що у нас далі розташоване по нашому маршруту? Ось, дивіться – Школа лісових звірят, пропоную перечекати там дощ, тож сідаймо на наш килим, робимо відлік 1.2.3.4. і полетіли (звучить шум літака).

Пропоную сісти за столи, робота з роздатковим матеріалом.

Завдання:

- Пішов дощ і впало 4 крапельки (діти викладають краплі на хмаринки). Давайте порахуємо, скільки крапель впало?(відповіді дітей). Якою цифрою ми можемо позначити кількість крапельок? Покажіть мені її.

- Дощ почав зменшуватись і впало 3 крапельки. Викладіть їх на хмарці. То якою цифрою ми позначимо цю кількість крапельок, покажіть мені її.

Ви всі справились із завданням, я бачу, що ви добре знаєте цифри і вмієте гарно рахувати, а тепер я перевірю, чи добре ви знаєте пори року. У вас у всіх на столах лежать картки із зображенням пір року і є застигла кришталева крапелька дощу, пропоную вам погратись із нею, я буду читати загадки про ту чи іншу пору року, а ви будете відгадувати і крапелькою визначати її на картці.

От нарешті закінчився дощик і нам потрібно вирушати в дорогу, давайте поглянемо на нашу мапу. Наступною нашою зупинкою буде Бабусине подвір`я. Тож, вирушаймо!(пропоную зробити прямий відлік від 1 до 4). Увага! Діти, наш килим почав раптово втрачати висоту, потрібно щось робити! Я знаю, давайте заспіваємо веселу пісеньку!

Діти співають пісню за бажанням.

Звучить фонограма запису голосів свійських тварин, стоїть макет бабусиного подвір`я, на якому стоять свійські тварини. Ось ми і потрапили до бабусі у гості, давайте розглянемо хто там живе у неї на подвір`ї. Діти розглядають тварин. А зараз пограємось в гру: « Відгадай тварину по голосу». 

Мета: закріпити знання та уявлення дітей про свійських тварин та їхніх дитинчат, Розвивати у дітей мислення, увагу, пам`ять, уяву. Виховувати вміння дотримуватись правил гри.

Діти прослуховують по черзі запис голосів свійських тварин і птахів і знаходять тваринку.

Після гри пропоную декільком діткам вибрати собі тварину і описати її за пропонованою схемою.

Молодці, всі справились із завданням, а тепер, давайте згадаємо, як

можна назвати одним словом цих тварин і птахів? (Свійські)

Я бачу, що у вас у всіх веселий настрій, напевно вам сподобались сьогоднішні пригоди? Де ми з вами побували? Що бачили? Що сподобалось? Вже настав час повертатись до дитячого садка, тож ставайте на наш килимок, робіть відлік від 1 до 4 і полетіли (звучить супровід шуму мотора).

Ось ми і дістались до нашого садочка, пропоную вам розфарбувати ось такі гарні осінні пейзажі на згадку про нашу подорож. (на столах лежать розфарбовки, кольорові олівці).

По закінченню заняття пригощаю дітей осінніми дарами (яблуками, грушами).

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду