Урок: Волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви поезії Лесі України. «Хотіла б я піснею стати…»

27 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу з творчістю Лесі Українки, визначити ідейно-художню цінність твору «Хотіла б я піснею стати…»;

  • розвивальна: розвивати вміння виразно й вдумливо читати вірші, аналізувати їхній зміст, збагачувати культуру мовлення, розвивати логічне мислення;

  • виховна: виховувати повагу до української літератури, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці, формувати любов до поетичного слова.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, портрет Лесі Українки, аудіозапис романсу К. Стеценка «Хотіла б я піснею стати…».

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Засвоєння навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань

Опитування «Ланцюжок»

  • Що зробили Ольга й Петро Косачі для всебічного розвитку талантів своїх дітей?

  • Що сприяло вихованню дітей у патріотичному

    дусі?

  • Чому‌ Олена Пчілка дібрала для своєї дочки такий зобов'язувальний псевдонім?

  • Які життєві обставини виховали в Лесі мужність, терплячість, витривалість?

  • Коли‌ Леся починає писати вірші?

  • Як називалася перша поезія Лесі Українки, присвячена рідній тітці Олені? 

  • Що вам відомо про освіту, яку здобула дівчина?

  • Стисло‌ повідомте про досягнення Лесі Українки в різних галузях літературної творчості.

Розповідь про письменницю

Розкажіть про Лесю Українку, скориставшись пам'яткою.

Пам'ятка «Мозаїка особистості»

  1. Вдача, темперамент.

  2. Характер.

  3. Захоплення.

  4. Обдарування.

  5. Національне питання.

  6. Релігія.

Бесіда за змістом прочитаного

  • Яке враження на вас справив вірш?

  • Поміркуйте, яке значення мала пісня в житті Лесі Українки.

  • Чим‌ можна пояснити прагнення письменниці возвеличити волю? Хіба Леся Українка була ув'язненою?

  • Який епітет повторюється в поезії? Про що це свідчить?

  • Чи можна в тексті вірша знайти автобіографічні нотки?

  • Яким настроєм пройнята поезія?

Проведення тестового опитування

1. Леся Українка виявила бажання стати:
А легендою; 
Б піснею;
В казкою; 
Г мудрою порадою.

2. Поетеса прагне:
А возвеличити красу на землі; 
Б бути корисною суспільству;
В вільно по світу літати; 
Г порозумітися з природою.

3. Який прикметник-характеристика найчастіше використаний авторкою твору?
А Ясний; 
Б гучніший;
В прозорий; 
Г вільний.

4. Спів героїні поезії можна буде почути:
А на хвилях людських; 
Б на узбережжі моря;
В під зорями небесними; 
Г серед ланів широких.

5. Як Л еся Українка характеризує свої мрії? Вони:
А ясні і гучні; 
Б крилаті й вільні;
В щирі й благородні; 
Г чисті й прозорі.

6. Вітер у творі розносив:
А пісню поетеси; 
Б бризки морські;
В пахощі квітів; 
Г луну.

7. Щастя в поетеси:
А чарівне; 
Б таємне;
В приховане; 
Г здобуте в боротьбі.

8. Одним із бажань ліричної героїні було:
А піднятися на гору високу; 
Б буяти над морем;
В віднайти квітку щастя; 
Г насолоджуватися красою квітів.

9. Спів поетеси під зорями буде:
А дзвінким; 
Б гучним;
В знайомим; 
Г тривалим.

10. Якими в поезії зображені хвилі морські?
А Каламутними; 
Б високими;
В прозорими; 
Г сяючими.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Заповнити таблицю, порівнявши твори Лесі Українки; прочитати поему «Давня казка».


«Давня весня»
«Хотіла б я піснею стати…»
Лірична героїня


Художні образи


Художні засоби


Основна ідея, мотиви


Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду