Урок: Контрольна робота № 1 (укр. літ., 8 клас)

26 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивчених тем;

  • розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;

  • виховна: виховувати старанність, відповідальність.

Тип уроку: контроль набутих знань та вмінь.

Обладнання: тести.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи

ІV. Виконання завдань

І варіант

Початковий рівень

1. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави?
А Морозенко («Ой Морозе, Морозенку»);
Б Б. Хмельницький («Чи не той то хміль»);
В М. Залізняк («Максим козак Залізняк»);
Г І. Сірко («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

2. Устим Кармалюк, герой пісні «За Сибіром сонце сходить», очолив:
А боротьбу українського народу проти ляхів;
Б козацькі походи на Жаботин, Умань;
В повстанський загін проти поміщиків;
Г підпільний рух в Україні.

3. У якій пісні Марусі Чурай героїня розмірковує над власним щастям?
А «Ой не ходи, Грицю»;
Б «На городі верба рясна»;
В «Засвіт встали козаченьки»;
Г «Віють вітри, віють буйні».

Середній рівень
4. Що сталося з Морозенком («Ой Морозе, Морозенко), коли він потрапив у полон?
5. Куди вирушив І. Сірко («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко») зі своїм військом?
6. Яким було життєве кредо Устина Кармалюка («За Сибіром сонце сходить»)?

Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
7. Обґрунтуйте, чому героїня твору «Ой не ходи, Грицю» отруїла свого коханого.
8. Як ви вважаєте, чому Т. Шевченко назвав Устина Кармалюка («За Сибіром сонце сходить») славним лицарем? Наведіть переконливі аргументи.
9. Дослідіть, що сприяло перемозі козаків під керівництвом Максима Залізняка
над ворогом («Максим козак Залізняк»). Свої спостереження вмотивуйте.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Устим Кармалюк: розбійник чи захисник народу?»

ІІ варіант

Початковий рівень
1. У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?
А «Максим козак Залізняк»;
Б «Чи не той то хміль»;
В «За Сибіром сонце сходить»;
Г «Зажурилась Україна».

2. Легендарна історія життя Марусі Чурай дала поштовх до написання літературного твору якої письменниці?
А Лесі Українки;
Б Костянтини Малицької;
В О. Сенатович;
Г Л. Костенко.

3. Пісня, яка присвячена боротьбі українського народу проти панської Польщі та султанської Туреччини в другій половині ХVІІ ст.:
А «Ой Морозе, Морозенку»;
Б «Максим козак Залізняк»;
В «Зажурилась Україна»;
Г «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко».

Середній рівень
4. Від чого застерігав народ Богдана Хмельницького перед битвою («Чи не той то хміль»)?
5. У якому злочині було звинувачено Марусю Чурай?
6. За що народ возвеличив Максима Залізняка («Максим козак Залізняк»)?

Достатній рівень
7. Поясніть назву історичної пісні «Чи не той то хміль».
8. Чи можна виправдати злочинні дії героїні твору Марусі Чурай «Ой не ходи, Грицю»? Відповідь умотивуйте.
9. Як, на ваш погляд, з якою метою І. Сірко пропонує козакам виїхати до хана в гості («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»)?

Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру «Значення кобзарів‑лірників».


V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Підготувати інформацію про Тараса Шевченка.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду