Пошуково-дослідницька діяльність під час подорожі казкою «Гуси-лебеді»

02 листопада, 2016 0

Мета: закріплювати знання дітей про властивості води(чиста,прозора,брудна);про приховані властивості магніту;про те,що всі предмети мають вагу,яка залежить від розмірів і матеріалу;про вимірювання довжини і ширини предмета за допомогою умовної мірки. Удосконалювати вміння проводити досліди,спонукати досліджувати усіма доступними способами;виділяти певні ознаки матеріалів. Вправляти в умінні доводити,що повітря рухається,що воно є в шкірці

мандарина,в яйці,що повітря має здатність виштовхувати на поверхню, записувати результат досліду. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати,робити висновки. Виховувати дружні відносини,прагнення до взаємодопомоги,обережність у роботі,охайність,самостійність.

Попередня робота: проведення дослідів,спостережень,екскурсій,занять,бесід,     демонстрування ілюстрацій,перегляд відео,розв'язання проблемних ситуацій. 

Матеріали і обладнання: пічка, яблунька, річка, хатинка, склянки з водою, пусті склянки, сіль, яйця, ложки, газована вода, родзинки, ваги,

мандарини, стрічки для вимірювання, фішки, магніти, металеві предмети, брудна вода,фільтри, лійки, срібні яблучка, серветки, індивідуальні картки для фіксації результату досліду, аудіоапаратура.

Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

А тепер тихенько поверніться,

Один одному всміхніться

На заняття старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.

Вихователь.

Діти, ви любите казки? Сьогодні я вам буду розповідати російську народну казку «Гуси – лебеді». Слухайте уважно.

Жили собі чоловік та жінка і була в них донечка і синок маленький.                           

Доню, каже мати, ми йдемо на роботу, а ти братика доглядай, з двору не ходи, малого бережи, ми тобі хусточку купимо.

Чути стукіт у двері. Заходить дівчинка.

Доброго дня. В мене трапилась біда. Мама з татом залишили доглядати братика, а я загралася і не помітила, як гуси – лебеді його викрали. Допоможіть мені відшукати його.

Ну, що, діти, з біди треба виручати друзів, вирушимо у пошуки братика?

Так.

Тоді збираймося в дорогу, підемо цією стежкою до лісу, там, де живе Баба – Яга, напевно, гуси – лебеді туди його понесли.

Підходимо до пічки.

Давайте попросимо пічку, щоб нам дорогу підказала.

Пічко, пічко! Скажи, куди гуси – лебеді полетіли?

Голос пічки.

Виконаєте мої завдання, то підкажу.

А що, виконаємо завдання пічки?

Так

Біля пічки стоїть стіл. На столі лежать яєчка, склянки з водою, сіль, родзинки, ложки, пусті склянки, газована вода.

Одягаємо халати і приступимо до виконання завдань.

Відгадате загадку:  Може і розбитись, може і зваритись,

А захоче, в птаха може перетворитись.

Як не розлупуючи яйця визначити варене воно чи сире?

Чому зварене яйце так довго крутиться, а сире ні?

Чи плаває чи тоне сире яйце у воді?

Що потрібно зробити, щоб яйце сплило?

Якою стороною сплило яйце?

Чому «п'яточкою»?

Чи плавають чи тонуть родзинки у воді?

Що зробити для того, щоб родзинки сплили у воді?

Зафіксуєм результати наших дослідів на картках.

Голос пічки.

Молодці, ідіть стежиною далі в ліс!

Дякуємо тобі, пічко.

Дивіться, яка гарна поляна. Давайте проведемо фізкультхвилинку.

Гуси – лебеді летіли

На лужку спочити сіли.

Потім встали, крильця склали,

Розминати спинки стали

Ніжки обмивали,

В гору підлітали

Хвостик піднімали

Шийки повертали

Потім гуси потягнулись,

Діти в казку повернулись.

Підходимо до яблуні.

Діти, дивіться, яблунька.

Давайте попросимо, щоб підказала куди гуси – лебеді полетіли.

Яблунько – яблунько, скажи куди гуси – лебеді полетіли?

Голос яблуні.

Виконаєте мої завдання, то підкажу.

Біля яблуні стіл. На столі стоять ваги, склянки з водою, мандарини.

Який мандарин важчий з шкіркою чи без шкірки?

Мандарин з шкіркою плаває чи тоне?

А мандарин без шкірки плаває чи тоне?

Чому важчий мандарин плаває, а легший тоне?

Зафіксуємо результати.

Голос яблуні.

Молодці, ідіть стежиною далі в ліс.

Дякуємо тобі, яблунько.

Підходимо до річки.

Річко, річко, скажи, куди гуси – лебеді полетіли?

Голос річки.

Виконаєте мої завдання, то підкажу.

Біля річки стіл. На столі стоять склянки з брудною водою, пусті склянки,фільтри, лійки, магніти, склянки з водою, в яких лежать металеві предмети, стрічки, фішки.

За допомогою чого можна виміряти довжину і ширину річки?

Виміряти довжину і ширину річки.

Баба – Яга забруднила воду і тварини не можуть напитися.

Як можна очистити воду?

Баба – Яга накидала у воду металевих предметів.

Як дістати металеві предмети, не замочивши рук?

Зафіксуємо результати дослідів.

Голос річки.

Дякую, що ви очистили воду і дістали металеві предмети.

За це я вам покажу дорогу. Пройдете трішечки цією стежкою і побачите хатинку Баби – Яги.

Дякуємо тобі, річко.

Підходимо до хатинки, а там братик сидить і срібними яблучками грається.

Взяли хлопчика і втікаємо з ним.

Баба – Яга побачила, що нема хлопчика і послала в погоню гусей.

« Шум гусей». Ховаємося біля річки. Пролетіли гуси – лебеді. Йдемо далі.

Знов чути «шум гусей». Заховалися біля яблуні. Пролетіли гуси – лебеді.

Вирушаєм в дорогу, але гуси знову наздоганяють. Заховалися біля пічки.

Покружляли гуси – лебеді і полетіли.

А ось ми і вдома.

Вам сподобалася подорож?

Які завдання вам найбільше сподобалося виконувати?

Вам приємно, що ви допомогли дівчинці відшукати братика?

Друзям треба завжди допомагати і виручати з біди.

Тож давайте дружно заспіваємо  пісеньку.

Пісня про дружбу.

Знають всі: коли є друг,

Все  світлішає навкруг.

Якщо сам не підведеш,

Друзів більше ти знайдеш.

Приспів:

Дружать сонце і земля – ля – ля

Дружать луки і поля – ля – ля

Дружать діти на землі

І великі і малі.

Ля - ля

Вихователь: Ось і закінчилася наша подорож. Ви всі активно працювали, молодці.  До наступної зустрічі. 

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду