Урок: Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

21 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над ідейним змістом повісті Гр. Тютюнника «Климко», зосередити увагу на зображенні морально-етичних учинків персонажів твору;

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння доводити свою думку, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, формувати світогляд;

  • виховна: виховувати загальнолюдські цінності: чуйність, доброту, турботу про іншого, любов до рідної країни.

Обладнання: підручник, портрет Григора Тютюнника, фото Другої світової війни, слов-ник української мови.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Перевіркадомашнього завдання

IV. Засвоєння нового навчального матеріалу у процесі виконання практичних завдань

Літературознавча вікторина

1) Барак, де мешкали Климко та дядько Кирило, був розташований неподалік від…

А річки; Б залізничної станції;

В заводу.

2) Чому Климко жив у дядька Кирила?
А Був сиротою; Б втік із дому;
В пристав у найми.

3) Де жили Климко із Зульфатом?
А У ваговій; Б у бараку;
В на пероні.

4) Чому опинилася на базарі Наталя Миколаївна?
А Міняла трояндову сукню; Б купувала борошно;
В спілкувалася з давньою подружкою.

5) Що приніс дідусь Гарєєв?
А Торбинку сухарів; Б банку з молоком;
В пакетик борошна.

6) Що зацікавило Климка на базарі?
А Гарна дівчина; Б гадалка;
В хор співців.

7) Де була сіль?
А У Слов'янську; Б в Артемівську;
В у Києві.

8) Причина смерті дядька Кирила:
А старість; Б аварія поїзда;
В пряме потрапляння снаряда в поїзд.

9) Чому тітка Марина не хотіла відпускати Климка?
А Він був їй за сина; Б він був їй за наймита;
В хотіла, щоб він відробив за сіль.

10) Чим пригощала тітка Марина Климка?
А Гарячим борщем; Б парним молоком;
В смачною кашею.

11) Яке дерево хотів посадити Климко на могилі дядька Кирила?
А Смереку; Б червону калину;
В вишню.


12) Як помер Климко?

А Від голоду; Б від фашистської кулі;
В від підвищеної температури.


Словникова робота

Як ви розумієте ключові слова теми уроку «чуйність», «турбота», «доброта»?

Чуйність — уважність, сердечне ставлення до людей.

Турбота — увага до потреб когось або чогось.

Доброта — чутливе, дружнє ставлення до людини, привітність, ласка, прихильність.

Робота у групах

На прикладі аналізу епізодів твору з'ясуйте, як у взаємовідносинах героїв проявляється доброта, чуйність, турбота. Свої думки підтвердьте цитатами з твору (кожній групі дають завдання до певного розділу твору, учні висловлюють свої думки та підтверджують їх цитатами з твору).

Група 1 розглядає I, V, VI розділи; група 2 розглядає III розділ; група 3 розглядає IV розділ.

Група 1


Доброта, чуйність, турбота у вчинках

І розділ

Климко і дядько Данило


V розділ

Климко і тітка Марина


VI розділ

Климко і солдат



Група 2


Доброта, чуйність, турбота у вчинках

ІІІ розділ

Климко, Зульфат, дід Горєєв та вчителька Наталя Михайлівна з немовлям



Група 3


Доброта, чуйність, турбота у вчинках

IV розділ

Климко і швець, незнайома дівчина



V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Написати твір-роздум «Чому поведінка різних людей під час лихоліття така різна».

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду