Урок: Можна намалювати словом. Л. Денисенко «Історія про те, як Ліза вигадала Цюцю П. та пішла її розшукувати»

19 листопада, 2016 0
Мета: навчати учнів усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; вчити розуміти прочитане; розвивати уяву, мислення; виховувати чемність, доброту.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Хитру сороку піймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.

2) Робота над чистомовкою.
Щі-щі-щі — понад шляхом є кущі.
Ока-ока-ока — на кущі сорока.
Ня-ня-ня — там маленьке зайченя.
Ик-ик-ик — здивовувався хлопчик.

Читання тексту Г. Павлишиної «Економія слів»

III. Робота за «Читанкою» (с. 83–85). Опрацювання тексту
Л. Денисенко «Історія
про те, як Ліза вигадала Цюцю П. та пішла її розшукувати»

Читання тексту вчителем
Прийом «перерваного» тексту
— Що було далі?

Заслуховування складених розповідей

Дочитування оповідання учнями, які добре читають
— Це казка чи оповідання? Доведіть свою думку.

Аудіювання
— Дайте відповіді на запитання.
  • Де Ліза побачила невідому істотку?
Уві сні
на галявині

  • Незнане створіння:
вміло говорити
не вміло говорити

  • Чудернацьке створіння було:
трикутне й зелене
різнобарвне й кумедне

  • Які очі були в Цюці П.?
Жовте й блакитне
жовте й зелене

  • Що зробила Ліза?
Намалювала Цюцю П.
розшукала Цюцю П.

Фізкультхвилинка

Вибіркове читання
— Знайдіть у тексті рядки, у яких описана Цюця П. Розкажіть, на що була схожа невідома істота.
— Зверніть
увагу, як знайомилася Ліза з Цюцею П. Чи можна їх назвати чемними?
— Розподіліть ролі й розіграйте чемне знайомство.
— Від яких слів, на думку Лізи, походить назва «Цюця»?

Гра «Хвости»
— Дочитайте речення.
Ліза незчулася... (як заснула).
І наснилася їй... (якась невідома істотка: ані тваринка, ані людинка).
Незнане створіння було... (різнобарвне й кумедне,лежало на травичці, дивилося круглими очиськами в небо й усміхалося).
Чудернацьке створіння було вбране... (в трикутну зелену сукню, з-під якої стирчали ніжки в смішних червоних черевичках).
Цюця П. мала кумедні оченята:... (одне жовте, а другеблакитне). Раптом їй спало на думку, що вона... (повинна розшукати Цюцю П.,хай би де та була).

IV. Підсумок уроку
— Який твір прочитали на уроці?
— Чого він вас навчив?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду