Урок: Не лінуйтеся, говоріть зрозуміло. Г. Павлишина «Економія слів»

19 листопада, 2016 0
Мета: сприяти розвитку в учнів усіх видів мовленнєвої діяльності; збільшенню лексичного запасу дитини; навчати усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; виховувати інтерес до художнього твору.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Рано-вранці в середу
Пригнав Прокіп череду.
А корови в череді
Рябі, чорні та руді.

2) Робота над чистомовкою.
Ди-ди-ди — йшли качата до води,
Иця-иця-иця — а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити — та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь — вони з розбігу у воду — плюсь!

Читання тексту М. Яснова «Жива природа»
/>
III. Робота за «Читанкою» (с. 80–82).
Опрацювання тексту Г. Павлишиної «Економія слів»
Словникова робота
Спілкуватися розмовляти, обмінюватися думками.
Манера звичка.
Феєрверк кольорові вогні під час свят.
Інтонація мелодійність, зміна звучання голосу.

Читання першої частини тексту вчителем
Прийом «перерваного» тексту
— Розгляньте малюнок. Що було далі?

Заслуховування складених розповідей

Дочитування оповідання учнями, які добре читають
— Це казка чи оповідання? Доведіть свою думку.

Вибіркове читання
— Якими словами починається твір?
— Автор познайомив нас із Буком. Що він розказав про нього? Прочитайте.
— Доповніть словами з тексту, щоб закінчити думку.
Бук був завжди сонний, неуважний, недоговорював речення до кінця, економив
слова,...

— Прочитайте, що розповіла Бабка Букові.
— Що хотів сказати Бук? Що сказав?
— Чи зрозумів він, чому образилася Бабка? А ви б образилися?

Робота в парах
— Прочитайте, що вирішив Бук.
Бук довго думав і вирішив: «Варто мені побільше говорити вголос, а то ніхто мене не зрозуміє й ніколи не дізнається, які думки живуть у мене в голові».
— Чи погоджуєтеся ви з його думкою?

Гра «Добери ознаку»
Бук — ... (сорокарічний,сонний,неуважний).
Стовбур — ... (сріблястий).
Листя — ... (красиве).
Інтонація — ... (незмінна).

Робота в групах
— Яка найважливіша думка твору?
  • Можна намалювати словом.
  • Не лінуйтеся, говоріть зрозуміло.
  • На сонці тепло, біля мами добре.

IV. Підсумок уроку
— Який твір прочитали на уроці?
— Чого він вас навчив?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду