Колір в натюрморті. З художньо-естетичного розвитку та мовленнєвого розвитку для дітей старшого дошкільного віку

02 листопада, 2016 0
Колір в натюрморті. З художньо-естетичного розвитку та мовленнєвого розвитку для дітей старшого дошкільного віку

Конспект комплексного заняття з використанням дидактичних ігор, вправ-етюдів для дітей старшого дошкільного віку з художньо-естетичного розвитку та з мовленнєвого розвитку.


Дощик та сонечко сперечаються - натюрморти в теплих чи хололдних тонах більше зустрічаються….


Мета: продовжити знайомити дітей із жанром образотворчого мистецтва – натюрморт, закріпити знання про знайомі кольори та їхні особливості, вдосконалювати вміння розфарбовувати гуашшю вироби із солоного тіста, формувати почуття кольору, вчити узгоджувати іменники з прикметниками, розвивати вміння висловлювати своє ставлення до творів мистецтва, виховувати художньо-естетичний смак під час перегляду репродукцій художників.

Підготовча

робота: ознайомлення з жанром образотворчого мистецтва – натюрморт під час занять з ліплення «Осінній натюрморт» та аплікації «Ваза з осіннім листям», перегляд репродукцій художників О.Х Новаківський «Натюрморт», К.С. Петров-Водкин «Вранішний натюрморт», Ф.Манайло «Новий хліб», А.Г. Петрицький «Квіти», І.І. Левітан «Кульбаби», вправи «Я – гарна квітка в букеті», «Я - розписна чашка», «Я – ваза з квітами», художньо-дидактичні ігри «Як натюрморт заговорив», «Мій улюблений натюрморт».

Матеріали: репродукції картин І.І. Левітана «Волошки», В.Ван Гог «Соняхи» (в теплих тонах), Клод Мане «Натюрморт з диней», Н. Черній «Натюрморт з кавуном», А.А. Шовкуненко «Натюрморт з кавуном», Ю.Бакаєва «Натюрморт», аудіо система, запис пісні в виконанні дитячого хору «Знов надворі дощик», П.І. Чайковький «Нова лялька», звуки дощу з виконанням п'єси П.І. Чайковського «Осіння пісня»,

атрибути до гри «Сонечко та дощик»

(сонце з одної сторони жовте, з другої червоно-оранжеве, хмаринка створена з фіолетових, синіх, голубих, сірих та білих кольорів), наголовник для веселки, кольорові аркуші картону відповідно до кольорів веселки, не -розфарбовані фрукти та овочі, емблеми сонечко та хмаринки, набір гуашевих фарб, виліплені натюрморти з солоного тіста (яблучко та виноград) на площині, обладнання для малювання.

Хід заняття:

Рухлива гра «Сонечко та дощик» під пісню.

Ігровий момент – поява веселочка.

Веселочка -Я барвиста веселочка

Засвітилась над селами

Над лісами вгорі!

Вихователь – Скільки в тебе кольорів?

Веселочка – Не лічила я ніколи,

Запитай у квітів в полі,

Запитай у дітвори

Які в мене кольори?

Зустріч з кольорами веселки:

(діти з відповідними кольорами шикуються біля веселки та розповідають вірші)

Червоний колір – дуже теплий,

Веселий та яскравий,
Як полуниця він сміється,

Трояндою до нас вбереться.

Оранжевий – він сонячний, щасливий,

Солодкий як морквинка,

Зі смаком апельсинки.

Жовтий – теплий та ласкавий,

Сонцем усміхнеться,

Листячком осіннім біля ніг зів'ється.

А зелений колір дуже всім знайомий,

Пахне він травою,

Ялинкою лісовою.

Блакитний – синього він друг,

Краплинкою, хмаринкою,

Холодною крижинкою в долоньки упаде

Водичкою грайливою в струмочку потече.

Синій він холодний та сумний

Дружить він з дзвіночками,

Сливками, волошками.

Фіолетовий казковий

На баклажані примостився

До фіалки притулився

В темну нічку полетів

Таємницю залишив.

Дякуємо кольори, що до нас завітали. Будь ласка, допоможіть нам, до нас завітав холодний, сумний та невеселий дощик та змив усю фарбу з наших фруктів та овочів.

Дидактична гра «Підбери за кольором»

Діти беруть нерозфарбовані фрукти та овочі, просять відповідні «кольори», щоб допомогли їх розфарбувати, «кольори» повертають вже розфарбовані фрукти та овочі та називають за зразком – баклажан фіолетовий тощо.

Малюки дякують кольорам та прощаються з ними.

Дітки, я знаю чому так вчинив холодний дощик пустун, тому що йому ніхто не радіє і не дарує йому подарунки! Давайте виправимо цю ситуацію, і не просто виправимо, а подаруємо йому фрукти та овочі схожі по кольору на нього, а сонечку подаруємо фрукти та овочі схожі на сонечко.

Дидактична гра «Подарунки для хмаринки та сонечка»

На початку гри діти уточнюють якого кольору буває сонечко та хмаринка.

Дітки, ви все зробили вірно. Ви розклали овочі та фрукти відповідно по кольору. Давайте з вами замислимось, коли на небі світить сонечко, що ви відчуваєте, а коли осінній дощик?

Вправа-етюд «Холодний дощик»

Закрийте оченята уявіть, ви потрапили під осінній дощик.

Які відчуття? ( Під композицію шум дощу та п'єсу І.Чайковського «Осіння пісня»діти уявляють та по закінченню коментують свої відчуття).

Вправа-етюд «Тепле сонечко»

Закрийте оченята і уявіть,що на небі з'явилось ласкаве сонечко. Воно торкається ваших щічок, промінчик лоскоче ваш носик та ніжить ваше волосся. Що ви відчуваєте? ( п'єса П.І. Чайковського «Нова лялька»)

- Так дітки і кольори, якщо вони схожі на сонечко – вони теплі, а якщо на дощик то холодні. Давайте з вами назвемо овочі та фрукти теплих колірів, холодних кольорів. А як ви гадаєте, як що ми намалюємо на картині овочі та фрукти, як ця картина буде називатися – натюрморт.

-Хто нам розкаже віршик про натюрморт. (Розповідає дитина)

Хто тобі позує зранку без утоми та нудьги?

Купа овочів на ганку, стіл, дідусеві штани,

Польові яскраві квіти, книга, лампа – речі там

Не втече не м'яч, не торт – я малюю натюрморт. Н.Горошко

А як ви гадаєте? Чи може бути натюрморт намальований в теплих або холодних тонах. Давайте завітаємо на виставку репродукцій художників, помилуємось картинами та визначимо, які картини вам більше до вподоби та чому?

Діти милуються картинами та відповідають який натюрморт їм сподобався найбільше, на якій картині вони б захотіли побувати у вигляді фрукта або овочу, квітки або вази.

Дітки, художники використовують фарби різного кольору, щоб намалювати натюрморти. Давайте з вами визначимо, які натюрморти мають кольори холодних тонів, а які теплі. Для чого ми подаруємо кожному натюрморту сонечко-емблему, якщо він повністю намальований у теплих тонах, хмаринку-емблему, якщо він намальований у холодних тонах та сонечко і хмаринку разом, якщо художник використав і теплі і холодні тона.

Дидактична гра «Експерти»

Сподобалось вам, які саме картини виконані в холодних тонах, які в теплих, які картини мають холодне тло, а які теплий. Які відчуття у вас викликали данні картини. Як ви гадаєте який настрій був у художника, коли він малював натюрморт «Волошки», «Соняхи»

Наша подорож до виставки закінчилась, але так хочеться відчути себе художником. Давайте повернемось до групи та розмалюємо свої виліплені з солоного тіста натюрморти, дотримуючись однієї умови, яблучко ви повинні розмалювати теплим кольором, а виноград холодним кольором. А щоб наші рученята краще малювали треба нам зробити гімнастку. Для роботи нам потрібні дві сестрички-ручки ліва аркуш паперу тримає, а права пензликом малює.

Посварились дві сестрички,

Розійшлися хто куди,

Ну, а потім помирились,

Обнялись нема біди. (складені разом долоні вертикально, потім їх розводять, зберігаючи зап'ястки до торкнутими, після чого утворюють замок з пальців рук.)

Пальчики всі разом будуть малювати (кожен пальчик лівою руки торкається відповідно пальчика правої руки),

Ну, а потім дружно всі відпочивати. (розслабляють ручки та долоньки)

Самостійна діяльність дітей.

Виставка дитячих робіт та обговорення результатів роботи.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду