Урок: Читайте — думайте. А. Григорук «Гра»

19 листопада, 2016 0
Мета: навчати учнів усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; сприяти збільшенню лексичного запасу першокласників; розвивати увагу до слова; виховувати інтерес до читання художніх творів.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Купив кріль пилку,
Поклав на узгірку.
Поки пилку шукав,
Комар пилку украв.

2) Робота над чистомовкою
Ла-ла-ла — кицька молочко пила.
Ло-ло-ло — побіг зайчик за село.
Ле-ле-ле — котеня прийшло мале.
Ли-ли-ли — з лугу квітів принесли.

Читання казки І. Франка «Королик і Ведмідь»

III. Робота за «Читанкою»
(с. 68)

Гра «Розсипанки»
— Утворіть слова з «розсипаних» літер.
Яблука ростуть... і ... (високо і низько).

Гра «Давай посперечаємося».
— Доберіть протилежні за значенням слова (веселий, старий, брудний, злий, мокрий).
Добрий — ..., сумний — ..., чистий — ..., сухий — ..., новий — ...

Опрацювання тексту А. Григорука «Гра»
1) Читання вірша вчителем.
— З яким настроєм автор писав цей вірш?

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
— Прочитайте слова, протилежні за значенням, парами.

3) Гра «Де правильний рядок?»
  • Можна гратись залюбки в гру, що зву я «Навпаки».
  • Можна гратись залюбки в гру, що зветься «Навпаки».
  • Можна гратись без кінця в гру, що зветься «Навпаки».

4) Гра «“Зайве” слово».
— Якого слова немає
у вірші?
Біле
словечко
кажеш
чорний
слівце
кажу
білий
слово
кажем

5) Виразне читання вірша учнями.
— Доведіть, що гра не має кінця.

6) Робота в парах.
— Пограйте в гру, яку запропонував автор. Спочатку використовуйте слова з вірша. Потім придумайте свої слова.

7) Гра «Підкажи словечко».
— Які слова у вірші пропущені?
Можна гратись залюбки в гру, що зветься «Навпаки».
кажу слівце «далеко», а ти кажеш — «близько»,
кажу слівце «___», а ти кажеш — «низько».
кажу словечко «білий», а ти кажеш «___».
Далі я кажу — «___», а ти кажеш «моторний».
кажу слівце «___», а ти — «говорити».
кажу «продовжити», а ти — «___».
Чим цікава гра оця? Тим, що в ній нема ___.

IV. Підсумок уроку
— Чи сподобався вам урок?
— Чи можна навчатися граючись?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду