Урок: Уважно слухайте текст, міркуйте, що буде далі. В. Запорожець «Кульбабка»

19 листопада, 2016 0
Мета: навчати усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух. Сприяти збільшенню лексичного запасу дитини, поглибленню логіки міркувань під час аналізу тексту. Виховувати любов до природи.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
На дворі трава, на траві дрова,
Не рубай дрова на траві двора.

2) Робота над чистомовкою.
На-на-на — от прийшла весна.
Али-али-али — ми її чекали.
Ає-ає-ає — все навколо оживає.
Іти-іти-іти — з'явились перші квіти.

Читання тексту З. Мензатюк «Як до жабок говорити»

Робота над загадкою. Розповідь учителя
/>Білі кульки на стеблах
Красуються в полі,
Повіє легенький вітерець —
Стебла стають голі. (Кульбаба)

— Які слова в загадці підказали вам правильну відповідь?
— Кульбаба однією з перших з’являється навесні, немов жовте сонечко
молодій зеленій траві. Ранком на сонячній галявинці без годинника можна дізнатися час. У 5–6 годин устає сонечко, і кульбаби розкриваються. До вечора жовті вогники гаснуть і закриваються. Кульбаба так любить сонечко, що не відводить від нього погляду — повертає слідом за ним свою голівку-квітку. Але не завжди кульбаби жовті, схожі на сонечко. Настає час, і жовті пелюстки зміняють білі пушинки. Білі пушинки — це насіння. Дме вітер, розлітається насіння далеко в різні сторони. Падає на землю й проростає. З'являються нові квіти.
Кульбаба — лікарська рослина. Лікарська рослина — це рослина, яку використовують у медицині для лікування.
Для лікування кашлю й поліпшення апетиту використовують листки й корінь кульбаби.
А із квіток кульбаби люди варять дуже смачне варення. І не тільки люди користуються кульбабами. До кульбаб люблять прилітати бджоли, джмелі й метелики. Вони їдять кульбабковий солодкий нектар. А бджоли потім з нього виготовляють кульбабковий мед — густий та ароматний.

III. Робота за «Читанкою» (с. 63–64)
Опрацювання тексту В. Запорожець «Кульбабка»
1) Робота за малюнком (с. 63).
— Розгляньте малюнок. Чому усміхається кульбабка?
— Як ви вважаєте, про що буде розповідатися в тексті?

2) Самостійне читання першої частини казки учнями.
— Чи доводилося вам спостерігати, як росте в траві кульбабка?

3) Аудіювання.
  • Хто кружляв над кульбабкою?
Джмелик
метелик

  • Як метелик привітався з кульбабкою?
Привіт, соню!
Ти хто?

  • Ким працював метелик у саду?
Садівником
пасічником

Фізкультхвилинка

4) Читання другої частини тексту вчителем.
Учитель читає текст до слів: «О ні,— зітхнув Барвистий Метелик,— ти найкраща в усьому світі».
— Поміркуйте, що буде далі.

5) Заслуховування розповідей-передбачень учнів.

6) Читання оповідання і співставлення з версіями учнів.

7) Обговорення твору за допомогою запитань.
— Що розказав про себе Метелик?
— Як Метелик привітався до Кульбабки, чому він так її назвав?
— Що розказала про себе Кульбабка? Прочитайте.
— Що робить Кульбабка в пуп'янку? Доповніть речення. У ньому я фарбую...

8) Творче завдання. Робота в групах.
— Уявіть себе кульбабкою. Перекажіть її відчуття.

Розігрування смішинки Б. Слюсаря

IV. Підсумок уроку
— З якими творами ознайомилися на уроці?
— Що найбільше сподобалося? здивувало?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду