Урок: Читаючи, керуйте своїм голосом. Т. Маршалова «Лісова кравчиня»

19 листопада, 2016 0
Мета: формувати в учнів уміння правильно і свідомо читати текст, удосконалювати техніку читання; розвивати мовлення, мислення, фантазію; збагачувати словниковий запас; виховувати бажання поповнювати свої знання.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Скриню зі скарбом Знайшли карась із крабом.

2) Робота над чистомовкою.
Ни-ни-ни — які звуки у весни?
Ла-ла-ла — весна радість принесла.
Ає-ає-ає — все навколо оживає.

Читання тексту З. Мензатюк «Ярмарок»

Робота над загадкою
Восени не в'яне, а взимку не вмирає. (Ялинка)

III.Робота за «Читанкою» (с. 52–53). Опрацювання тексту Т. Маршалової «Лісова кравчиня»
Метод «передбачення» за допомогою ключових слів
— Прочитайте правильно слова на с. 52.
— Зробіть передбачення, про що буде розповідатися у вірші.
— Прочитайте назву оповідання. Хто може бути лісовою кравчинею?

Читання «дощиком» слів (с. 52)
Читання двоскладових, трискладових слів.
Читання слів з наголосом на останньому складі.
Читання «ланцюжком».
Читання стовпчиків слів кілька разів, щоразу швидше і швидше.
— Яке слово «зайве» у другому стовпчику?

Виразне читання вірша вчителем
Учні уважно слухають і визначають, із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.
— Хто така лісова кравчиня?

Словникова робота
Кравчиня швачка.
Майстриня яка вміє гарно майструвати.
Каптан чоловічий і жіночий одяг прямоспинного крою з клинами по обох боках.
Комірець воротник. Скриня сундук.
Свитка старовинний довгополий одяг.

Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання оповідання учнями
— Поміркуйте, чому саме ялиночка — найкраща майстриня, а не якесь інше дерево?

Читання вірша учнями вголос
— Як ви розумієте вислів «У ялиночки-кравчині є замовлень повні скрині»?

Робота за малюнком
— Відшукайте на малюнку, що і кому пошила ялиночка. Складіть речення.

Робота в парах
— Прочитайте вірш одне одному. Сформулюйте запитання за зразком: що пошила майстриня зайчику?

Гра «Яке слово пропущено?»
Зшила мишці сарафан,
а ___ — каптан,
___ — спідничку,
___ — лисичці,
___ — жилетку,
___ — беретик,
сіру свитку — ___,
нові шорти — ___,
ну а зайчику — ___,
всім синичкам — ___.

IV. Підсумок уроку
— З яким твором ознайомилися на уроці?
— Чи є серед вас справжні майстри та майстрині?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду