Урок: Читайте правильно. С. Махотін «Кошеня Гусєв»

19 листопада, 2016 0
Мета: навчати читати правильно, усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; розвивати уяву, мислення; виховувати любов до тварин.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Залізне зубило залізо любило,
Зубило в залізо залізно залізло.
О. Орач

2) Робота над чистомовкою.
Ди-ди-ди — йшли качата до води,
Иця-иця-иця — а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити — та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь — вони з розбігу у воду — плюсь!
Л. Капкіна

3) Котячі дражнилки.
Миші,
миші циркачі,
Спіть спокійно уночі.
Цілу ніч не сплять коти,
Будуть сон ваш берегти!
І. Січовик

Читання тексту Б. Грінченка «Ластівка»

Робота над загадкою
Коло бабусі сидить у кожусі.
Проти печі гріється, без водички миється. (Котик)

Робота за «Читанкою» (с. 45–46)

Робота за малюнком (с. 44)
— Розгляньте малюнок. Це кошеня абіссінської породи. Яке воно? Складіть речення.

Опрацювання тексту С. Махотіна «Кошеня Гусєв»
1) Читання першої частини тексту вчителем.

2) Аудіювання. Гра «Так чи ні?».
  • Пташеня купили на пташиному ринку? (Так)
  • Кошеня сиділо на землі? (Ні)
  • Воно гралося разом з іншими кошенятами? (Ні)
  • Це було кошеня абіссинської породи? (Так)
  • У котячому імені має бути звук [к]? (Ні)
  • Йому придумали кличку Мурчик? (Ні)

Прийом «перерваного» тексту
— Як ви вважаєте, яке ім'я дадуть кошеняті?

3) Словникова робота.
Зманіжено ніжно, несерйозно.

4) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Як ви вважаєте, яке ім'я залишиться в кошеняти?

Фізкультхвилинка

5) Вибіркове читання.
— Прочитайте слова, у яких поставлено наголос.
— Прочитайте опис кошеняти.
— Прочитайте, як придумували ім'я кошеняті.
— Прочитайте речення, в кінці яких стоїть знак питання.
— Знайдіть передостанній абзац. Передайте голосом почуття тата.
— Відшукайте у тексті слова, вжиті замість слова кошеня.

6) Читання учнями тексту «ланцюжком».
— Які імена вигадувала сім’я для кошеняти?

7) Гра «Читає Незнайко».
Кличку (ім'я) кошеняті ми вигадували (придумували) до вечері (вечора). Імена давали (вигадували) й міняли (відхиляли) одне за одним. Васько (Барсик) — звучало занадто зманіжено. Мурко (Васько) — не підходило до абіссинської породи. У Циганові, Пушинці, Вуглику не було звука (був відсутній звук) [с].

8) Гра «Добери слово-ознаку».
— Доберіть відповідні слова-ознаки за змістом оповідання.
Ринок (який?) ___.
Кошик (який?) ___.
Ніч (яка?) ___.
Порода (яка?) ___.
Питання (яке?) ___.

IV. Підсумок уроку
— Які твори читали на уроці?
— Чим вони вам сподобалися?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду