Урок: Як треба читати. Л. Вороніна «Бурулька» (казка)

18 листопада, 2016 0
Мета: продовжити роботу над формуванням читацьких навичок учнів; навчати уважного слухання, виразного читання за особами; розвивати мовлення; виховувати допитливість.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Королева коло лева,
Коло королеви — лев.
Лева любить королева,
Королеву любить лев!

2) Робота над чистомовкою.
На-на-на — сіла горличка одна.
Но-но-но — сонце загляда в вікно.
Не-не-не — вранці не буди мене.
Ни-ни-ни — дочекалися весни.
Ні-ні-ні — сонце у вікні.

Читання тексту В. Чухліба «Джмелиний оркестр»

Робота над загадками
/>Росте вона зимою,
Донизу головою.
Тоненькою,
Прозорою,
Біло-голубою. (Бурулька)

Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає. (Бурулька)

III. Робота за «Читанкою» (с. 41–42)
Опрацювання казки Л. Вороніної «Бурулька»
1) Читання тексту вчителем.

2) Аудіювання.
  • Як звали дівчинку?
Олека
Олянка

  • Що пробувала на смак дівчинка?
Бурульку
сніг

  • Де висіла бурулька?
На даху
на металевій трубі

  • Як названо бурульку у творі?
Довгаста крижинка
довгаста бурулька

  • Як заспокоював дівчинку пан Бурулька?
Не бери до рота бурульку.
Ваші батьки, і навіть бабуся та дідусь колись таке робили.

  • Що запитала Олянка у пана Бурульки?
Бурульки — це не льодяники?
І в них
теж після цього була ангіна?

3) Словникова робота.
Зашарілася почервоніла.

4) Робота в парах.
— Як ви вважаєте, яку відповідь дівчинці дасть пан Бурулька? Складіть і розіграйте діалог між ними.
— Прочитайте розмову пана Бурульки з Олянкою за особами. Зверніть увагу на підкреслені слова — вони допоможуть вам зрозуміти почуття героїв.

5) Гра «Продовж речення».
Минулої неділі ви відірвали мене від...
Олянка зашарілася, бо...
Але довгаста крижинка...
Майже всі діти...

Гра «Додай словечко»
— Доповніть текст словом-назвою із прочитаного оповідання.
Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів, а вночі знову підмерзло. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану ___. Вона звисала з даху. Зі-йшло сонце, і ___ заблищала різнобарвними вогниками — синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим...
Юрко стоїть і затамував подих від здивування. Красива ___, мов райдуга. На даху біля ___ сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються ___ -райдугою.

Робота в групах. Складання розповіді «Бурулька»

IV. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду