Урок: Звуки весни у творі. В. Чухліб «Джмелиний оркестр». Робота з дитячою книжкою

18 листопада, 2016 0
Мета: вдосконалювати навички правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння зв'язно відповідати на запитання, творчість, спостережливість; показати різноманітність природи; виховувати любов та поважне ставлення до неї.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
— Ведмедику-ледащо,
Вліз на пасіку нащо?
— Буду джмеликом дзижчати,
Буду мед куштувати.

2) Робота над чистомовкою.
Елик-елик-елик — он з'явився джмелик.
Атий-атий-атий — маленький, волохатий.
Іх-іх-іх — побудив усіх.

Читання
текстів Є. Шморгуна «Ла-та-та!» та Г. Х. Андерсена «Ромашка»


Робота над загадкою
Навесні старий садок
Вкрив барвистий килимок,
І над вишнями в гіллі.
Загули, мов дзвін,... (джмелі).

III. Робота за «Читанкою» (с. 40–41)
Робота за предметними малюнками
— Розгляньте малюнки. Назвіть музичні інструменти.
— Доберіть потрібне слово й продовжіть речення.
Цимбали, скрипки, тромбони — це музичні...

Опрацювання тексту В. Чухліба «Джмелиний оркестр»
1) Самостійне читання тексту учнями.
— Уявіть себе джмеликами і створіть джмелиний оркестр: тромбон має різкий звук, скрипка — ніжний, цимбали звучать унаслідок удару молоточком по металевих струнах, а разом — це оркестр.

2) Робота в парах.
— Розкажіть, що цікавого ви дізналися про джмелів.

IV. Робота з дитячою книжкою
Читання казки О. Іваненко
«Джмелик». Обговорення казки за запитаннями

— Як Джмелик з'явився на світ? (Із лялечки,яка заворушилася, і весь рій допоміг прогризти її і вилізти із неї волохатому і веселому Джмелику.)
— З ким познайомився Джмелик, коли навчився літати і співав про це пісеньку? (З мушкою,з якою потім посварився.)
— Чому Джмелик посварився з мушкою? (Бо Джмелик засунув свого довгого і тоненького язичка до чашечки дзвіночка, на якому збирала мед мушка.)
— Чому дзвіночки були раді дружити із Джмеликом? (Бо він поводився не так, як інші ненажерливі жуки, які могли їсти мед, доки не перегризуть чашечку квітки, а чемно і виховано — залітав у чашечку, акуратно обтрушував пилок, і аж тоді починав пити мед. Тобто треба завжди і всюди поводитися ввічливо, поважно ставитися до всіх навколо.)
— Що запропонувала Джмелику мушка, коли вони знову зустрілися? (Не стирчати постійно біля одних і тих самих дзвіночків, а полетіти з нею в гайок подивитись багато цікавого, тобто досліджувати навколишній світ.)
— Що сталося з Джмеликом і мушкою у гаю і куди вони полетіли далі? (У гаю їх ледь не з`їла велика пташка, та вони швидко полетіли на болото і посідали на квіти. Мушка весь час вихвалялася собою, доки волоски квітки не закрили її і не затягли. Через свою неуважність і хвалькуватість вона загинула.)
— Чому Джмелик не залишився у тому садку, куди його привів із собою жук? (Тому що йому було байдуже до всіх тих гарних,але чужих квітів, він переживав, що зрадив друзів, і хотів швидше до них повернутись.)
— Чому так важливо, щоб Джмелик повернувся до своїх дзвіночків? (Бо коли він чи будь-які інші комашки їдять мед на одних квітках, вони вимазуються у жовтий пилок, і, перелітаючи, переносять його до іншої квітки, і зав'язується багато-багато насіння нових дзвіночків, тобто так квіти розмножуються.)
— Чому Джмелик згоджувався кудись летіти зі свого улюбленого лугу, де йому було так добре? І що цим хотіла нам сказати Оксана Іваненко? (Він хотів побачити, що існує на світі, окрім його лугу, тобто треба завжди прагнути до нових знань, до нових вражень, треба прагнути пізнавати природу і навколишній світ, щоб стати гідною, освіченою людиною і всебічно розвиненою особистістю.)

V. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Що вас зацікавило? здивувало?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду