Урок: Гарний, радісний настрій твору. Визначайте настрій у творі. Є. Шморгун «Ла-та-та!». Г. Х. Андерсен «Ромашка» (казка)

18 листопада, 2016 0
Мета: вчити учнів правильно, свідомо й виразно читати; розвивати допитливість, інтерес до навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.

2) Робота над чистомовкою.
Ашка-ашка-ашка — виросла ромашка.
Ля-ля-ля — радіє зелена земля.
Ебо-ебо-ебо — радіє синє небо.
Сі-сі-сі — радіємо ми всі.

Читання тексту М. Слабошпицького «Лелеча весна»

Робота над загадкою
Я на сонце дуже схожа
Золотиста,
ніжна, гожа.
Рано-вранці розквітаю.
Відгадати вам неважко,
Що за квітка я? (Ромашка)

— Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливості і загадкової краси. Вона — обов'язкова квітка українського віночка. Всім відома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідається про ромашку.

III. Робота за «Читанкою» (с. 38–40)
Опрацювання тексту Є. Шморгуна «Ла-та-та!»
1) Читання тексту вчителем.
— Про що розповідається у тексті?
— Який був дощ?
— Прочитайте, як може йти дощ.
Накрапати; періщити; сіятися, мов крізь сито; лити, як із відра.
— Від якого дощу ти заховаєшся? Під яким дощиком можна погуляти?

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Повторіть, як стукотів дощик.
— Поміркуйте, чому ніхто не заховався від дощу. Прочитайте
підкреслені слова.
— Який настрій цього твору? (Гарний,радісний)

3) Гра «Шукачі».
— Визначте, яке з двох речень є в тексті.
Перший весняний дощ.
Перший літній дощ.
Дід Іван вийшов на ґанок.
Дід Іван вийшов на поріг.

Фізкультхвилинка

4) Робота за малюнком.
— Що зображено на малюнку? Хто радіє дощику? Складіть речення.

Опрацювання казки Г. Х. Андерсена «Ромашка»
1)Читання першої частини тексту вчителем.
— Де росла ромашка?
— Як росла ромашка?

2)Словникова робота.
Голубило ласкало, пестило.

3) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання другої частини казки учнями.
— Що описано у цьому уривку? Розкажіть, якою ви уявили ромашку
цього опису.

4) Читання третьої частини казки вчителем.
— Що ви дізналися про ромашку?

5) Дочитування тексту учнями самостійно.
— Як виглядала щаслива ромашка?
— Відшукайте слова, якими описані серединка ромашки та її пелюсточки.
— Чому ромашці було так радісно?
— Визначте настрій у творі. Читаючи, передайте настрій ромашки.

6) Гра «Так чи ні?».
  • У розкішній клумбі росла ромашка? (Ні)
  • Сонце голубило її тепло й ніжно? (Так)
  • Ромашка думала про те, що жодна людина не побачить її тут, у траві? (Ні)
  • Чи була задоволена ромашка? (Так)
  • Її середина блискотіла, як срібло? (Ні)
IV. Підсумок уроку
— Що цікавого дізналися на уроці?
— Чого вас навчили опрацьовані твори?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду