Урок: Навчайтеся бути уважними до слова. С. Козлов «Дозвольте з вами посутінкувати...»

18 листопада, 2016 0
Мета: вчити учнів бути уважними до слова; сприяти збільшенню лексичного запасу першокрасників, поглибленню логіки міркувань під час аналізу тексту; виховувати ввічливість.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
На ріці серед мілин
Збудував собі лин млин,
Гріло сонце мілину,
І дрімалося лину
У млині на мілині.
А як млин?
А млин як млин:
Теж дрімав серед мілин.
А. Заєць

2) Робота над чистомовкою.
Че-че-че — бабуся калачі пече.
Ча-ча-ча — дай, бабусю, калача.
Чі-чі-чі — їж, будь ласка, калачі.

Читання текстів
С. Цушко «Комп'ютернята» та Т. Петровської «Молоко»


III. Робота за «Читанкою» (с. 29–32)
Опрацювання тексту С. Козлова «Дозвольте з вами посутінкувати...»
1) Читання першої частини тексту вчителем.
— Де сиділи ведмедик та їжачок?
— Хто до них прийшов?
— Що означає посутінкувати?
— Як поводився заєць?

2) Словникова робота.
Заволав голосно закричав. Ніяково незручно, не по собі.
Опускаються сутінки вечоріє, темніє. Сутінки згущувалися стає темно.

3) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування другої частини казки учнями.
— Чому ведмедику було незручно перед їжачком за зайця?
— Що ведмедик зробив неправильно?

4) Читання третьої частини казки учнями вголос.
— Чи можна сказати, що заєць вихований? Яким він
був спочатку?

5)Вчимося бути уважними до слова.
— Повторіть слова зайця (с. 31,умовна позначка).

Робота за ілюстрацією
— Розгляньте малюнок. Як ви розумієте слова «Заєць намолов сім мішків гречаної вовни»? (Говорив нісенітницю.)

Фізкультхвилинка

Гра «Читає Незнайко»
Їжачок дивився, як швидко (повільно) опускаються сутінки, як заволікає низини туман, і майже не слухав ведмедя (зайця).
Ведмедикові було соромно (ніяково) перед їжачком, що заєць намолов сім мішків гречаної вовни, а тепер ще співає (завиває) пісню.
Але ведмедик не знав, як бути, і тому закричав (заволав) разом із зайцем. Стало геть темно, і над гілками (верхівками) сосон (ялинок) зринула золота скибка (долька) місяця.

Гра «Змініть слова за зразком»
Сутінкує — сутінкую — сутінкувати.
Знає — ... — ...
Запитує — .. .— ...
Співає — ... — ...
Завиває — ... — ...
Чує — ... — ...

Добирання з тексту казки слів із протилежним значенням
Світло — Говорити — Весело — Заніс — Піднімаються — Гамірно — Холодніше —

IV. Підсумок уроку
— Що цікавого було на уроці?
— Чи сподобалися вам опрацьовані тексти? Чим саме?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду