Урок: Слухайте, читайте, уявляйте. Д. Красицький «Малий маляр». Робота з дитячою книжкою

18 листопада, 2016 0
Мета: сприяти розвитку в учнів усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, аудіювання, говоріння); навчати усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух; розвивати уяву, мислення; розказати дітям про Тараса Шевченка, його дитинство; виховувати любов до читання.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
Робота над чистомовкою
Вітерець у лузі: ш-ш-ш-ш.
Повзе вуж у траві: с-с-с.
Прилетів жук: ж-ж-ж.
Заспівав комарик: з-з-з.
Пролетів птах: шук-шук-шук.
Запихкав їжачок: пих-пих-пих.
Забриніла бджілка: дж-дж-дж.
Дзюркоче вода у струмочку: дз-дз-дз.

Читання текстів: З. Мензатюк
«Гарбузище»,

Просяника «Смішинки від Наталинки»

III. Робота за «Читанкою» (с. 23–26)
Розповідь учителя
— Кого ви бачите на портреті?
— У кожного народу є великі поети, яких знають усі: і дорослі, і малі діти. Для українського народу таким поетом є Тарас Григорович Шевченко. Його ще називають Великим Кобзарем, бо свою найкращу книгу він назвав «Кобзар».

Читання тексту про Тараса Григоровича Шевченка вчителем
— Хто такий Тарас Григорович Шевченко?
— Де він народився?
— Що ви дізналися про дитинство поета?

Опрацювання тексту Д. Красицького «Малий маляр»
— Яким ви уявили малого Тараса?
— Чому текст має такий заголовок?
— Як звали сестру Т. Шевченка?
— У якому селі жив у дитинстві Тарас?
— На що були схожі хмарки?
Ряднина покривало з домотканого полотна. Ліг горілиць обличчям догори,
вгору.

Словникова робота
Лоза кущова верба.
Перекотиполе трав'яниста рослина, яка відривається біля кореня й котиться по полю.

Читання вірша Тараса Шевченка учнями
— Якою ви уявили описану картину?
Фізкультхвилинка

Робота за малюнком
— Кого ви бачите на малюнку?
— Про що писав Тарас Григорович Шевченко?
— Розкажіть про місце, пов'язане з іменем Тараса Шевченка, у вашій місцевості.

IV. Робота з дитячою книжкою.
Читання вірша Т. Шевченка «Тече вода з-під явора»
— Багато творів для дітей написав Тарас Шевченко. І сьогодні я пропоную вам ознайомитись з одним із найулюбленіших його творів.

Читання вірша вчителем
Словникова робота
Пишається красується.
— З якими почуттями автор писав цей вірш?
— Які почуття у нас викликає вірш?
— З якою інтонацією голосу потрібно читати?
— Назвіть пестливі слова, які створюють особливо ніжну, лагідну атмосферу. (Калинонька, качаточка, качечка, дітки, дівча)

Аудіювання
  • Який рядок правильний?

Тече вода із-за гаю та попід долиною.

Тече вода із-за гаю та попід горою.

Ловить ряску, розмовляє з качуром своїм.

Ловить ряску, розмовляє з дітками своїми.


  • Якого слова немає у вірші?

Яром

сонце

долина

випливає

веселиться

розмовляє

калина

верба

ряску


  • Яке слово із вірша пропущено?

Тече вода із-за...

та попід горою.

Хлюпощуться качаточка

поміж....


  • Які дерева згадує поет у вірші?

Верби і тополі

калину і явір


Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями
— Що ви уявили, читаючи вірш?
— Які рослини згадуються у вірші?
— Поміркуйте, яку пору року описує поет?

Виразне читання вірша учнями
— Як ви розумієте ці слова: «качечка розмовляє з дітками своїми»?

V. Підсумок уроку
— З творами якого поета ознайомилися на уроці?
— Що дізналися про дитинство Т. Г. Шевченка?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду