Урок: Вимовляйте чітко звуки — читайте правильно. Г. Малик «У лісі».

18 листопада, 2016 0
Мета: вчити учнів чітко вимовляти звуки, правильно читати; навчати усвідомлено сприймати зміст прочитаного на слух, запам'ятовувати зміст твору; виховувати інтерес до читання.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Будували дім бобри,
Замість дому дві діри.
Видра вдерлася у дім,
Буде жити видра в нім.

2) Робота над чистомовкою.
Вітерець у лісі — ш-ш-ш,
Повзе вуж у траві — с-с-с,
Прилетів жук — ж-ж-ж,
Заспівав комарик — з-з-з,
Чайник пару випускає — к-к-к.

3) Робота над лічилкою.
Раз — метелик, два — жучок,
три — невтомний павучок,

а чотири — бабка спритна,
п'ять — то сонечко привітне,
шість — потішний світлячок,
сім — то джмелик-дивачок.
Вісім — бджілка-трудівниця,
дев'ять — мушка-танцівниця,
десять — коник-стрибунець.
Тут лічилочці кінець!
Л. Вознюк

Читання казки О. Ільченка «Про хлопчика Тоні, кашу і мудрого крука»

Робота над загадками
Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)

Двічі народжується, а раз помирає. (Птах)

По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його... (коник).

Прилетів малий комарик,
У руці тримав ліхтарик,
Щоб стежину відшукати
Та у лісі не блукати. (Світлячок)
Л. Вознюк

— Яка з відгадок «зайва»?

III. Робота за «Читанкою» (с. 14–15). Опрацювання тексту Г. Малик «У лісі»
Читання тексту вчителем
Гра «Так чи ні»
  • Під горою стояла хатка. (Ні)
  • Навколо ріс густий ліс. (Так)
  • Хатка стояла на галявині. (Так).
  • У хатці жив хлопчик Йой. (Ні)
  • Його звали так тому, що він любив йойкати. (Так)
  • Господарство у вуйка Йоя було велике. (Ні)
Словникова робота
Вуйко дядько.
Ґанок прибудова перед входом до будинку, сходи.
Дзумчать дзижчать.
Носа задирає зазнається.

Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями
— Як звали дядька? Поясніть, чому так.

Фізкультхвилинка

Читання учнями тексту «ланцюжком»
— Що викликало захоплення в дядька Йоя?

Вибіркове читання
— Знайдіть і прочитайте слова з буквою й.
— Як сюрчали коники? Вимовляйте чітко звуки.
— Прочитайте слова, у яких позначено наголос.
— Чи знаєте ви, як пахнуть м'ята, липа і чебрець? Якого кольору ці пахощі були для дядька Йоя? Знайдіть відповідь у тексті та прочитайте.
— Продовжіть речення, які говорило Мишеня.

Доповнення речень
Пташки — _.
Струмочок — _.
Бджоли — _.
Зорі — _.
Коники — _.
Світлячки — _.
Листя — _.

IV. Підсумок уроку
— Чого навчалися на уроці?
— Які нові слова запам'ятали?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду