Урок: Читайте, запам'ятовуйте. М. Богуславський «Бабуся вихідна». Г. Бойко «Сама бачила»

18 листопада, 2016 0
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; розвивати мовлення, вміння слухати й розуміти текст; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати чуйність, уважність, доброту.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Ґава проґавила ґавеня.

2) Робота над чистомовкою.
Чечір-вечір, чечір-вечір.
Хтось воркує біля печі.
Чорні лапи, вуса, ротик,
Чечір-вечір, чорний котик!
Г. Чубач

Читання тексту Г. Малик «Казка про те, чому папуга не навчився розмовляти»
/>III. Робота за «Читанкою» (с. 9–11)
Опрацювання тексту М. Богуславського «Бабуся вихідна»
1) Читання першої частини тексту учнями.
Прийом «перерваного» тексту
— Що буде далі? Висловте своє міркування, а потім перевірте, читаючи текст.

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Хто в сім'ї прокидався раніше за всіх?
— Що вирішив зробити онук?

Фізкультхвилинка

3) Читання учнями тексту «ланцюжком».
— Прочитайте заголовок до твору. Чи можна сказати, що в бабусі не було вихідного дня?
— Чи допомагаєте ви своїй бабусі? Як у вашій сім'ї їй дякують за смачні сніданки?

4) Вибіркове читання.
— Прочитайте речення, які відповідають малюнку на с. 9.

5) Доповніть речення.
— Наталко, розбуди мене, будь ласка, завтра о...
— Тату, розбуди мене завтра, будь ласка,
о...
Тато сказав мамі розбудити його о...
Мама попросила бабусю розбудити її о...

6) Робота за малюнками.
— Як би ви влаштували бабусі вихідний? Виберіть малюнок (с. 10–11), з яким ви погоджуєтеся, або намалюйте свій.

Опрацювання вірша Г. Бойка «Сама бачила»
1) Виразне читання вірша вчителем.
Учні уважно слухають і визначають, із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.

2) Словникова робота.
Знизала плечиком підняла й опустила плечі на знак нерозуміння, здивування.

3) Вибіркове читання.
а) Читання односкладових, двоскладових слів;
б) читання слів з наголосом на першому складі;
в) читання рим.

4) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
— З яких слів сестрички зрозуміло, що все ж таки глечик розбив Мартинко?

5) Робота в парах.
— Розподіліть ролі. Передайте інтонацією й рухами зміст вірша.

IV. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду