Урок: Читайте, запам'ятовуйте. М. Богуславський «Бабуся вихідна». Г. Бойко «Сама бачила»

18 листопада, 2016 0
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; розвивати мовлення, вміння слухати й розуміти текст; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати чуйність, уважність, доброту.

Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Ґава проґавила ґавеня.

2) Робота над чистомовкою.
Чечір-вечір, чечір-вечір.
Хтось воркує біля печі.
Чорні лапи, вуса, ротик,
Чечір-вечір, чорний котик!
Г. Чубач

Читання тексту Г. Малик «Казка про те, чому папуга не навчився розмовляти»

III. Робота за «Читанкою» (с. 9–11)
Опрацювання тексту М. Богуславського «Бабуся вихідна»
1) Читання першої частини тексту учнями.
Прийом «перерваного» тексту
— Що буде далі? Висловте своє міркування, а потім перевірте, читаючи текст.

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями.
— Хто в сім'ї прокидався раніше за всіх?
— Що вирішив зробити онук?

Фізкультхвилинка

3) Читання учнями тексту «ланцюжком».
— Прочитайте заголовок до твору. Чи можна сказати, що в бабусі не було вихідного дня?
— Чи допомагаєте ви своїй бабусі? Як у вашій сім'ї їй дякують за смачні сніданки?

4) Вибіркове читання.
— Прочитайте речення, які відповідають малюнку на с. 9.

5) Доповніть речення.
— Наталко, розбуди мене, будь ласка, завтра о...
— Тату, розбуди мене завтра, будь ласка, о...
Тато сказав мамі розбудити його о...
Мама попросила бабусю розбудити її о...

6) Робота за малюнками.
— Як би ви влаштували бабусі вихідний? Виберіть малюнок (с. 10–11), з яким ви погоджуєтеся, або намалюйте свій.

Опрацювання вірша Г. Бойка «Сама бачила»
1) Виразне читання вірша вчителем.
Учні уважно слухають і визначають, із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.

2) Словникова робота.
Знизала плечиком підняла й опустила плечі на знак нерозуміння, здивування.

3) Вибіркове читання.
а) Читання односкладових, двоскладових слів;
б) читання слів з наголосом на першому складі;
в) читання рим.

4) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
— З яких слів сестрички зрозуміло, що все ж таки глечик розбив Мартинко?

5) Робота в парах.
— Розподіліть ролі. Передайте інтонацією й рухами зміст вірша.

IV. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду