Таємниці весняного лісу (розробка музичної розваги з елементами логоритміки для дітей старшого дошкільного віку)

02 листопада, 2016 0
Таємниці весняного лісу (розробка музичної розваги з елементами логоритміки для дітей старшого дошкільного віку)

Викладач предметів музичного циклу

ВП «Лисичанський педагогічний коледж

Луганського національного університету

імені Тараса Шевченка» Вдович О.М.,

вища категорія, викладач-методист.


Мета: сприяти нормалізації сенсомоторної сфери у дітей; реалізації мовних, узгоджених з музикою рухових та виконавських навичок; формувати уміння слухати музику та відгукуватися на її характер і зміст виразними рухами; розвивати дикцію, артикуляцію, дихання, фонематичний слух, логічне мислення, почуття ритму, музичні здібності та творчі уявлення; виховувати співочу культуру, художньо-естетичні

смаки, емоційність сприймання музики з метою розрізнення головних компонентів звукової тканини твору.

Обладнання: музичний центр, електронна дошка, презентація з використанням відеофрагментів мультфільмів, аудіоуривків музичних п'єс та пісень («Ранок», муз. Е. Гріга; «Знов прийшла весна», звуки природи, «Пісня про дружбу», муз. Б Савельєва; «Квітка-душа», муз. К. Меладзе, «Весняна полька» та ін.); інструменти-саморобки для шумового оркестру, елементи костюмів, атрибути для проведення вправ та ігор тощо).

Хід заняття

Вихователь: …Ось і прийшла дивовижна пора року, яку з нетерпінням всі чекали після довгої, холодної зими…

(відеофрагмент з мультфільму « Маша и медведь»)

(На фоні муз. Е Грига « Ранок»):

Золотисті упали з неба промінці

І враз прокинувся ліс тісний. Зраділи всі.

Мандрівка починається чарівна,

Кличе за собою всіх вона.

Поведе

нас в країну весняних фарб

І відкриє перед нами цінній скарб,

Три скарби добра, краси, любові

до барвінку в чистім полі,

До маленької пташини

і до звуків мурашиних…

Наші допитливі непосиди вирішили пізнати таємниці весняного лісу, а для цього загадали три бажання. Щоб мандрівка пройшла цікаво і дружно, їм потрібно було познайомитись.

(Ритмічна вправа « Передай своє ім'я»)

З веселою піснею мандрівники вирушили у путь.

(звучить пісня «Знов пришла весна» з використанням пластичних рухів).

Оживає рідна земля, розквітають гори – поля,

Вже біжать веселі струмки, прилетіли перші птахи.

Приспів

Знов прийшла, знов прийшла, знов прийшла,

Знов прийшла весна( двічі),

Ля – ля - ля------ - -----------------,

Знов прийшла весна( двічі).

Вихователь: Але шлях до лісу був непростий. Ніхто не знав, по якій стежині йти і де вона починається. Щоб її знайти, мандрівникам прийшлось подолати багато перешкод:

Спочатку вони йшли обережно по самому краю байраку, як хитра лисиця.

(діти імітують рухи лисиці: ходьба вздовж шнура обмеження )

2. Пройшовши байрак, мандрівники опинилися біля моста, на якому спав вовк, і їм прийшлося бігти дуже швидко, як мишенятам, щоб не розбудити вовка.

(тиха ходьба на носочках пі музику відповідного характеру)

Йшли через болото, мов чаплі, щоб добратися до околиці лісу.

(Високий крок з підйомом колін під звуки природи)

І ось перед ними відкрилась лісова галявина (розстилається ковдра).

Дитина: Яка краса!

Все в зелені довкола: пасовище, ліс і поле.

Фонопедична вправа (проводить вихователь)

Пригріло весняне сонечко

(піднімають руки вгору)

З бугорка побіг весняний струмочок

(промовляють «Буль- буль –буль» (8 раз)

Виліз зі своєї схованки їжачок («Уф – уф – уф»)

Прокинулися маленькі жучки («Ж-ж-ж»)

Подмухав теплий весняний вітерець (дмухають)

Фонематична гра з елементами кольоротерапії.

( діти сідають на ковдру)

Вихователь: давайте відпочинемо: заплющимо очі, зробимо глибокий вдих, щоб відчути аромат зеленої травиці та послухаємо чарівні звуки весняної природи, пофантазуємо («зелений сон»).

(Звучать звуки природи релаксуючого характеру: дзюрчання струмка, голоси птахів. Далі здивовано, показуючи імітаційні рухи):

Вихователь: цікаво, хто ж прийшов так тихо – тихо?

Дитина: та це ж Весна - чарівниця, неначе цариця,

Наказ свій послала, щоб краса вставала:

І сонечко, і травка, і зелена муравка.

(вихід Весни під музику)

Весна: Ось і квіточка чарівна розцвіла в нас на лужку,

Я любуюся щоранку, як по цій стежині йду.

Подивлюсь на неї збоку, полюбуюся зблизька.

ЇЇ матінка - природа посадила серед трав.

Квітка - квітка, прокидайся,

З ясним сонцем привітайся, йди в танок.

А щоб кращим був танок,

Хочу перетворити вас в травинок – подружок.

(танок – імпровізація на фоні пісні К. Меладзе « Квітка – душа» )

1.Ой, не зоря в небі запалала.

Холодно землі, квітка розцвітала.

Там, де трава, як зелений шовк,.

Ранок прийшов, але квітку не знайшов.

2.Ой, йде весна, коси розплітала.

Квітка цвіла та не облітала.

Мрії і сни, зелена трава,

Тільки душа і квітуча, і жива.

Вихователь: Дякуємо тобі, Веснонько, за те, що здійснилося наше перше бажання: ми побачили у лісі красу пробудження весняної природи і впевнились, що лісовий світ – це дивовижна казка чудових звуків і кольорів, а квітка, кожна рослина – це душа землі.

Діти: Але ми дуже бажаємо зустрітися з лісовими мешканцями.

Весна:Так, я у лісі не одна. Звірята, птахи та комахи – мої друзі. Гаразд, я допоможу вам.

(змахнула паличкою під музику чарівного характеру.

Вихід Сороки під відповідну за характером музику)

Сорока (віддаючи Весні лист):

Це лист від лісових мешканців!

Дізнались всі наші звірята про жадану зустріч.

Для них це - теж веселе свято.

(Вголос зачитує):

« Запрошуємо гостей на зустріч, яка відбудеться за адресою:

Дзеркальний струмок, лісова галявина, місце - березовий пеньок».

Швидше ходімо!

Сонечко світить, співають пташки,

Будемо грати, танцювати залюбки!

(під казкову музику всі проходять до пенька)

Діти до Весни: Ми дуже готувалися до зустрічі, склали цікаві загадки, віршики - заклички, ігри-пісеньки.

Весна: Давайте пограємо за такими правилами: ви будете викликати цікавою загадкою чи віршиком казкових героїв і якщо в них буде яскраво сказано про характерні особливості цієї тваринки чи птаха, то вони тут обов'язково з'являться.

Діти (разом): Добре!

I дитина: Буркотливий, вайлуватий [одить лісом волохатий.

Мед шукає і ожину. Літом любить полювати,

Взимку любить в лігві спати. Як зачує він весну –

Прокидається від сну.

(танцювальні характерні рухи Ведмедя під музику)

Вихователь: Підтримаємо нашого Ведмедика тупотінням

(діти виконують по2 притупи 4 рази почергово кожною ногою)

II дитина: А зараз давайте викликати вухатого, білобокого, косоокого і вусатого!

Вихователь: Всі разом проспіваємо закличку та поплескаємо в долоні!

(виконується музично – мовна закличка, проплескуючи ритмічний

малюнок):

Де ж наш Зайчик, де ж наш Побігайчик?

(З'являється дитина-Заєць, виконує танцювальні характерні рухи )

Ш дитина(дівчинка): Ось послухайте, що я помітила під час подорожі (загадує загадку):

Не плазує, а літає, прегарними крильцями свіркає,

Підставляю їй долоньку: « Відпочинь хвилиноньку!

Розкажи, де ти бувала, що на світі бачила?»

Але мовчить: літати - її робота, а балагурити їй неохота.

( Метелик)

Вихователь: Діти, про кого йде мова? Так, про Метелика.

Давайте підтримаємо Метелика, помузикуємо!

( фрагмент характерного танцю Метелика під звуки п'єси В. Косенка «За Метеликом», мандрівники музикують, утворюючи шумовий оркестр з природного матеріалу):

на I долю - удар кубиками;

на II долю – 2 ритмічних удара паличками;

на III долю – дерев'яними брусочками ( тріскачками);

на IV долю – свистулькою протяжно відзначати кінець перших 3-ох фраз, на кінець 4 – ої фрази робити 3 свистки).

Весна: А тепер ви нам покажіть свої спостереження, розкажіть про свої враження, пограйте з нами!

( гра під спів «Звіробіка», муз. Б. Савельєва)

Весна: А зараз всі в танок ставайте,

Про нашу зустріч не забувайте!

(виконується « Весняна полька», муз. В. Олексієва)

Вихователь: Люба Веснонько, чули ми, що в лісі є диво - озеро чарівних мрій. Туди ми прагнемо, наша Красуне!

Весна (проводячи дітей, говорить):

Чарівне озеро з'являється весною,

Дарує зустріч з рибкою золотою.

Промовити своє бажання слід.

В ту мить стає чудовим цілий світ!

(Діти опиняються на березі чарівного озера)

Послухайте, діти, плеск води, доторкніться долоньками до піску, наберіть пісок у долоні. Пересипте пісок з долоньки в долоньку. Намалюйте на спогад пальчиком на піску золоту рибку.

(Пісочна терапія під музику)

Весна: Діти, а зараз для того, щоб з'явилася золота рибка, слід промовити про неї чарівні слова.

(Пальчикова гімнастика)

Вихователь: Трибки – дрибки,

Золота рибка плавунцем позвала,

Хвостиком махала, кожух одягала.

Трипки - дрибки, приплинь до нас, рибко!

Весна («бере» рибку з екрану):

Ось золота рибка! Вона хоче виконати ваше таємне бажання. Давайте кожен потримає рибку та пошепки промовить своє найбільше бажання.

(Передаючи під музику один одному рибку, діти пошепки промовляють своє бажання).

Вихователь: Дякуємо тобі, Веснонько, за цікаву подорож, під час якої ми знайшли багато друзів!

Всі виконують «Пісню про дружбу» з мультфільму «Маша и Медведь»)

Зазвенел ручей, и слышно, как трещит на речке лёд,
И капель с промокшей крыши нам за шиворот течёт!
Речка разлилась напрасно, ей друзей не разлучить!
Ну а вместе нам не страшно даже ноги промочить.
Припев: Солнечные зайчики прыгают по лужам,
Ручеёк сверкает лентой голубой,
Капли разлетаются брызгами веснушек,
Только дружбу крепкую не разлить водой!

Вихователь: Веснонько, до нових зустрічей у чарівному лісі!

(Далі, звертаючись до дітей):

- Любі діти, ви гідно і спритно справились з усіма перешкодами та цікавими творчими завданнями, були активними і дружними під час подорожі до лісу, із захопленням пізнавали його таємниці. Ласкаве сонечко радо посміхається, щиро вітає вас своїми яскравими промінцями і бажає всім чудового весняного настрою!

(на екрані на фоні музики сяють сонячні промінці)

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду