Урок: Закріплення звукових значень букви Яя. Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко». Робота з дитячою книжкою

17 листопада, 2016 0

Мета: закріпити звукові значення букви Яя; розвивати вміння виконувати повний звуко-буквений аналіз слів; розвивати увагу, спостережливість; виховувати любов до читання.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою

Ла-ла-ла — бігла край села.
Ля-ля-ля — зелене гілля.
Та-та-та — спіймали кота.
Тя-тя-тя — довести до пуття.
Са-са-са — вкусила оса.
Ся-ся-ся — малина уся.
На-на-на — тепла весна.
Ня-ня-ня — купали коня.
Ра-ра-ра — висока гора.
Ря-ря-ря — вранішня зоря.
Ца-ца-ца — смачна піца.
Ця-ця-ця — лагідна киця.


Позмагаймося!

— Назвіть чоловічі
імена на Я. (Яків,Ян,Ярослав,Яким,Ярема.)
— Назвіть жіночі імена на Я. (Ярина,Яна,Яся,Явдоха.)
— Які імена закінчуються буквою я? (Володя,Леся,Галя,Надя,Валя.)
— Доберіть назви міст на Я. (Ялта,Ярославль,Якутськ.)


Гра «Упізнай злиття зі звуком [а]»

Учитель промовляє різні слова, а учні виділяють з них злиття зі звуком [а] і називають його: лампа (ла), поляна (ля, на), ранок (ра), зоря (ря), Надя (на, дя), вода (да), роса (са), сяйво (ся).

Звуко-буквений аналіз слів Ялта, зоря

Фізкультхвилинка

III. Робота за Букварем (с. 146–147)

Читання слів у стовпчиках

— Яка спільна буквена частина у словах?
— На які питання відповідають слова?


Робота за сюжетним малюнком

«Передбачення» змісту вірша
за назвою

— Хто намальований?
— Що робить дідусь?
— Які яблука на дереві?
— А у кошику?
— Чому яблука названі сонячними?

Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»

1) Читання вірша вчителем.

— Про яку пору року йдеться у вірші?
— Кого пригощало літо? Чим?


2) Самостійна робота над текстом (напівголосне самостійне читання).

Учитель надає індивідуальну допомогу окремим дітям.
— Прочитайте рядки про літо; про яблука.
— Які яблука?
Медом налите солодке.
— Яке літо? (Щедре)

3) Повторне читання вірша окремими учнями вголос.

Гра «Додай літеру»

— Доповніть слова й прочитайте з ними речення: .блучко, л.то, солом'.нім.

Робота за малюнками (с. 147)

— Кого ви бачите на малюнках?
— Де ви бачили цього героя?
— Як його звуть?
— Що означають слова міккі і маус?
— Хто автор мультфільмів про Міккі Мауса?
— Чим вам подобаються ці мультфільми?

Формування техніки читання

Учні, у яких недостатньо сформована навичка читання,— працюють разом з учителем (читають слова у стовпчиках).
— Яка спільна буквена частина у словах?
Учні, які добре читають, опрацьовують текст самостійно.
— Яка вдача у Міккі Мауса?
— Ким побувало мишеня у мультфільмах?
— Розкажіть, у яких мультфільмах ви бачили Міккі Мауса.


IV. Робота з дитячою книжкою

Вікторина «З якої це казки?» (за сторінками прочитаних казок)

  • «... А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються...» («Колосок»)

  • «... Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла?..» («Коза-Дереза»)

  • «... Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю...» («Колобок»)

  • «... От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому...» («Котик та Півник»)

  • «...Я Мишка-шкряботушка, я Жабка-крекотушка, я Зайчик-побігайчик. А ти хто така?..» («Рукавичка»)

  • В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка. («Пан Коцький»)

V. Підсумок уроку

— Чого навчалися на уроці?
— Що розповісте батькам удома?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду