Урок: Закріплення звукового значення букви Її. Опрацювання вірша Г. Чубач «Я живу в Україні»

17 листопада, 2016 0

Мета: продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови; формувати свідомі навички читання слів з буквою Її; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Їжак, їжаченя,
Їздять по гриби щодня.
Їжачиха помагає,
Сироїжки їм збирає.


Гра «Хто добре чує звук [ї]»

Їжачиха варить зранку
Смачну їжу з буряків.
Бо збереться до сніданку
Вся родина їжаків.
Їжак покликав їсти й пити
Своїх маляток-їжачків.
Та не схотіли їсти діти,—
Він їхню їжу сам поїв.
100px;">Н. Забіла


Гра «Продовж ряд»

Їжа, їжак, їхати, їжачий, їдальня...
Україна, Київ, сироїжки,...
Свої, мої,...


Гра «Букви розгубилися»

ЖАЇ, ЇКАЖ.

Фізкультхвилинка

III. Робота за Букварем (с. 142–143)

Читання слів у стовпчиках

— Яка спільна буквена частина у словах?
— Прочитайте слова з буквою ї; з буквою я; написані з великої букви; слова-родичі.
— Прочитайте слова в такому порядку: столиця України; дівчина в українському національному костюмі; хлопець в українському національному костюмі; українське місто.


Бесіда

— Послухайте вірш і скажіть, кого називають ненькою.

Рідна ненько моя!
Ти моя Україно!
Нема кращої в світі землі!
Тут батьки мої рідні й моя вся родина,
Тут найкраще співають твої солов'ї.


(Ненькою у вірші називають Україну.)


— Чому? (Бо це рідна
земля,
Батьківщина,де ми народились і виросли.Вона для нас, як рідна матір-ненька.)
Розглядання фотографій із краєвидами України.
— Яку літеру ми пишемо в кінці слова солов'ї? (Букву«ї»)
— Які звуки вона позначає? (Звуки[й], [і])
— Які ще слова в цьому вірші пишуться з літерою ї? (Мої,Україна,твої, кращої)


Звуко-буквений аналіз слова солов'ї

Робота за сюжетним малюнком

— Складіть речення за малюнком.

Опрацювання вірша Г. Чубач «Я живу в Україні»

1) Читання вірша вчителем.

Учитель читає текст у помірному темпі, не роблячи при цьому жодних пояснень.

2) Словникова робота.

Блакить небо.

3) Читання-аналіз тексту.

Кожне речення читає один з названих учнів. За потреби, вчитель сам чи з допомогою решти дітей показує, як треба правильно прочитати те чи інше речення.
— Чому радіє дівчинка? Як вона називає Україну? (Рідна,мила сторона)
— Яке сонце? Яке небо? Який вітер? Яка блакить?


4) Самостійна робота над текстом (напівголосне самостійне читання).

Учитель надає індивідуальну допомогу окремим дітям.

5) Повторне читання вірша окремими учнями вголос.

— Якими словами вірша можна підписати малюнок?

Складання слів за стрілочками

Формування техніки читання

Учні, у яких недостатньо сформована навичка читання,— працюють разом
учителем (читають слова у стовпчиках).
— Яка спільна буквена частина у словах?
Учні, які добре читають, опрацьовують вірш самостійно.


1) Словникова робота.

Шевченкове слово українське слово.
— Чим гордиться дівчинка?
— З яким почуттям вона про себе розказує?
— В яких рядках вірша про це говориться?
— Прочитайте, що приносить дівчинці радість?
— Порівняйте вірш Ганни Чубач й Олеся Василенка.


2) Доповнення рядків словами вірша.

Ставки _. Лани _. Слова _. Батьківщина _.

IV. Підсумок уроку

— Слова з якою буквою ви вчилися читати на уроці?
— Чому були присвячені опрацьовані на уроці твори?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду