Урок: Буква Її, позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша О. Січкаря «Їжача хата»

17 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити дітей з новою буквою Її та її звуковим значенням; формувати навички правильного читання діалогічного тексту; виховувати у дітей патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою

Ай-ай-ай — ми підемо в гай.
Ій-ій-ій — край чарівний мій.


Гра «Виправи слово»

— Знайдіть слово, у якому допущено помилку.

Рік пішов гуляти в сад.
Не дійшов, бо повз назад. (Рікрак)

Ходить капля біля річки,
Витягає жаб з водички. (Каплячапля)


III. Робота за Букварем (с. 140–141)

Читання вірша О.

Палійчука вчителем (с. 140)

— Про що йдеться у вірші?

Вивчення нової букви

1) Виокремлення слова із мовленнєвого потоку (їдемо).

2) Виділення звуків [йі] зі слова.

— Скільки складів у слові їдемо?
— Який перший склад?
— Які чуємо звуки?
— Який звук чується першим? Який — другим?


3) Позначення звука буквою.

Аналіз структури друкованої букви. Визначення місця букви в українській абетці.
— Звуки [йі] позначаються буквою Її. Ця буква незвичайна, бо позначає два різні звуки: голосний і приголосний. Якщо ми чуємо разом ці звуки, то пишемо букву Її.


4) На що схожа буква?

— Ранні птахи солов'ї,
Покажіть нам букву «ї»! —
Буква «ї» така ж, як «і»,
Тільки зверху крапки дві.
В. Гринько


Письмо друкованої букви Її в зошитах у клітинку

Звуко-буквений аналіз слів їдемо, їжак, сироїжка

Опрацювання вірша О. Січкаря «Їжача хата»

— Якою ви уявляєте їжачу хату?
— Порівняйте її з тією, що бачите на малюнку.
— Де влаштували собі хату їжачки?
— Хто допоміг їжачкам відкидати сніг?
— Чому їжачки не могли самі це зробити?
Лапатий сніг великі сніжинки.

Робота з «віночком» намальованих предметів

Поїзд, їжак, сироїжки.

Робота в парах
— Назвіть одне одному предмети, які ви впізнали. Уточнення назв інших предметів.
— Визначте, чи є в словах виучуваний звук, з'ясуйте його місце в слові, дайте йому характеристику.
— Складіть речення зі словами.


Фізкультхвилинка

Читання слів у стовпчиках (с. 141)

— Як утворилися слова в парах?

Прийоми читання

  • Читаємо з учителем.

  • Читаємо за вчителем.

  • Читаємо самі по одному слову.

Формування техніки читання

Учні, у яких недостатньо сформована навичка читання,— працюють разом з учителем (читають слова у стовпчиках).
Учні, які добре читають, прочитують текст самостійно (читають напівголосно, одне одному).
— Де їжачок узяв освітлення для своєї хатки?
— Для чого йому це потрібно?
— Як зустріли їжачка його дітки?
— Хто сказав: «Як світло стало тепер у нас удома!» (їжачок,їжачиха,їжаченята)?
— Розгляньте малюнок.
— Чи справді в їжачка така хатка?
— Що на малюнку казкового?
— Знайдіть у тексті слово, протилежне за значенням до слова світло.


IV. Підсумок уроку

— З якою буквою ознайомилися на уроці?
— Які звуки вона позначає?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду