Урок: Закріплення звукового значення букви Хх. Розвиток мовлення на тему «Історичні міста України»

17 листопада, 2016 0

Мета: закріпити знання учнів про звук [х], букву Хх; формувати мовленнєві вміння; розвивати мовлення учнів, творчу уяву; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою.

Ха-ха-ха — засміялась буква «ха».
Ох-ох-ох — виріс горох.
Ух-ух-ух — у дідуся теплий кожух.
Ах-ах-ах — у лісі багато комах.
Хи-хи-хи — геть розбіглись ховрахи.


Робота над скоромовкою.

Хоче дівчинка Харитя
Хмарку в гості запросити.
Хай подивиться хмаринка
На хатинку Харитинки.


Робота над загадками

Народився на землі,

Зарум'янивсь на вогні,
І з'явився на столі
До борщу тобі й мені. (Хліб)

По голубому полі
Легкі, немов пір'їнки,
Пливуть собі поволі
Білесенькі перинки. (Хмари)


Гра «Розсипанка»

— Із розсипаних букв складіть слова.

г, х, і, о, р;

о, й, е, к, х;

м, х, у, а;

у, о, к, х, ь, л.

(горіх)

(хокей)

(муха)

(кухоль)


Фізкультхвилинка

III. Робота за Букварем (с. 130–131)

Читання слів у стовпчиках

— Яка спільна буквена частина у словах?

Прийоми читання

  • Читаємо з учителем.

  • Читаємо за вчителем.

  • Читаємо

    самі по одному слову.

  • Читаємо слова з двома однаковими голосними.

  • Читаємо слова, що відповідають на питання хто? що? який?

  • Прочитайте слова, що означають людей.

Робота за фотографіями

— Діти, наша держава велика, в ній є багато міст і сіл. Які міста та села ви знаєте? Згадайте, де живуть ваші родичі, знайомі. (Відповіді дітей.)

— Ось тут на фотографіях зображені краєвиди кількох міст. (Повідомлення вчителя. Див. Додаток на с. 110)

Читання речень під фотографіями

Розв'язування анаграми (халва — хвала)

Гра «Слово в слові заховалось»

Хворостина: тин, ворона, сирота, рот, сторона, хист, товар, сто, рис, сир, син, хор.

Формування техніки читання. Читання уривка оповідання за В. Чухлібом

1) Читання тексту вчителем.

Учитель читає текст у помірному темпі, не роблячи при цьому жодних пояснень.

2) Словникова робота.

Галасував кричав, горлав; зойкнув скрикнув протяжно, жалібно.

3) Читання-аналіз тексту.

Кожне речення читає один з названих учнів.
— Де гуляв вихор?
— Хто його боявся?
— Які слова лунали над полем?
— Хто не боявся вітру?


4) Самостійна робота над текстом (напівголосне самостійне читання).

Учитель надає індивідуальну допомогу окремим дітям.

5) Повторне читання тексту окремими учнями вголос.

6) Робота за сюжетним малюнком.

Робота за таблицею

— Знайдіть серед букв слова: вихор, хилитися, норах.

IV. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Про кого ви читали в тексті?
— Що найбільше запам'яталося?

Додаток до уроку

Повідомлення вчителя

Хотин одне з найдавніших міст України, йому більше 1000 років. Назва міста, ймовірно, походить від дієслова «хотіти»: це місце було завжди бажане для древніх поселенців, вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї. Хотин славиться знаменитою Хотинською фортецею, де знімали фільми «Три мушкетери», «Балада про мужнього рицаря Айвенго».

Хуст унікальний куточок України. Це місто старих замків і мальовничої природи. Зародилося місто понад 900 років тому. За одною з легенд, якось чорт захотів вискочити з пекла, на землю повернутися. З розгону пробив головою землю посеред гарної рівнини. Весь вибрався, але не зміг витягнути на поверхню китицю від хвоста. Хоч як старався та тягнув — не виходило! Земля вздибилась горами, а хвіст застряг — і все. Закричав чорт від болю на весь світ: «Йой, мій хвуст-хвуст-хвуст!», і покотилася долиною луна: «Хуст-Хуст-Хуст». Тепер на місці, де з пекла вибрався нечистий, стоїть гора, а місто навколо гори називається Хустом.

Херсонес Таврійський таку назву носило місто, засноване древніми греками більше ніж дві з половиною тисячі років тому в Криму. Нині його руїни — є однією з визначних пам'яток Севастополя. Місто було огороджене могутніми оборонними стінами і розплановане за схемою, поширеною тоді в грецькому та римському світі. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, рибозасолювальне обладнання, колодязі та ін.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду